Вторник, 23 Април 2024, 13:32

Диригентът на мюзикъла „Лелята на Чарли” с корени от Врачеш

1 Май 2016, 18:42
(0) (0)
Ботевград - Новини
Прочетена: 2799 31


Държавният музикален театър - София представи на ботевградската публика мюзикъла „Лелята на Чарли” от Оскар Фелцман в Народно читалище „Хр. Ботев”  на 20 април. Диригент на постановката е 39-годишният маестро Огнян Митонов. Малко известно е, че неговите корени са от ботевградско – от Врачеш. Още по-любопитно е, че по бащина линия във вените на диригента тече френска кръв. Един от предците му – Жан Митон, пратеник на католически орден, намерил любовта си в този край и дал началото на рода Митонови.
Огнян Митонов е диригент в Музикалния театър в София. Там под неговото дирижиране са звучали неведнъж „Българи от старо време”, „Царицата на Чардаша”, „Хубавата Елена”, „Прилепът”, „Графиня Марица”, „Циганска любов”, „Граф фон Люксембург”, ”Виенска кръв”, „Моята прекрасна лейди”, „Котки” и много други музикални произведения. Закърмен е с музиката още от малък. Баща му Георги Митонов свири в симфоничния оркестър на Ансамбъла на Армията – кларинетист, акордеонист, пианист. Огнян е роден в София. Израства от дете между репетициите и турнетата на баща си, затова отрано тръгва по стъпките му. Той е и първият му учител. Започва да свири на пиано и да композира още на 6 години, а по-късно е приет в Музикалното училище в София с кларинет. Друг прадядо на Митонов пък е бил известен гайдар. Майката на Огнян е специалист по френски език. Автор е на няколко учебника. Диригентът е взел нещо и от дядо си по майчина линия, който освен зъболекар и боксов съдия е свирел като млад  на няколко инструмента в духов оркестър редом с известния композитор Лазар Николов. Така или иначе, може да се каже, че пътят на Огнян Митонов е предначертан.
 
Като ученик е първи кларинетист в ученическия оркестър
 
Още тогава учителите му по кларинет и по солфеж го окуражават да помисли за дирижирането, като му казват: „Кларинетът си го овладял, развий своята музикалност и в други посоки!” и: „Имаш изключителен слух! Ще стане диригент от теб!”. По–късно кандидатства в Теоретичния отдел на Консерваторията. От над 100 кандидат-студенти е класиран на първо място. Той е и единственият студент, който от първото явяване на изпит по дирижиране е приет в специалността, което е прецедент. Още от втори курс на следването си ангажират Огнян Митонов да дирижира както опери в Учебния театър на Академията, така и множество симфонични концерти. Реализира доста опери, между които: „Сватбата на Фигаро”, „Севилският бръснар”, „Дон Паскуале”, „Така правят всички жени”, „Вълшебната флейта” и др. Някои от тях се поставят за първи път в България, като френските „Бедният моряк”на Дариус Мило и „Хирургия” на Пиер Феру.
 
В продължение на три години Огнян Митонов е главен диригент на френската оперна компания „Opera passion” и дирижира едни от най-големите класически оперни заглавия, обикаляйки с трупата из цяла Франция. Като гост диригент на Чешката опера  прави турнета в САЩ. Дирижирал е още в Германия. Швейцария, Холандия, Люксембург, Австрия, Белгия и други държави. За постановката на „Граф фон Люксембург” през 2004 г получава награда „Кристална лира” от Министерството на културата и Съюза на музикалните дейци. Има множество награди и за свои композиции.
 
„Митонисимо” е виртуозен камерен оркестър,
 
който Огнян Митонов създава и ръководи от 2008 г. допълнително, извън работата в Музикалния театър. Интересното е, че в оркестъра свирят 13 дами – изтъкнати инструменталистки от различни софийски оркестри, а самият той е солист с кларинет и пиано.
 
Маестро Огнян Митонов пред в-к „Балканец”:
Маестро, кое ви мотивира да тръгнете по пътя на тази толкова трудна и отговорна професия?
Всичко се случи съвсем естествено. Усещах, че това е призванието ми. Още от малък имах интерес към оркестъра, който в музикалното училище се засили и ме накара да кандидатствам в Консерваторията за да изучавам именно дирижиране. Никога няма да забравя думите на проф. Васил Казанджиев, една от най-значимите личности на българското музикално изкуство. Изключително взискателен. Когато бях приет в Консерваторията той каза: „Огняне, ти си роден за диригент!”. Много съм горд, че професора ме покани за негов асистент по оркестрово дирижиране след завършването ми. Друг мой професор - Борис Хинчев също оцени способностите ми и ме покани от своя страна за свой асистент в Музикалната академия по специалността оперно дирижиране.
 
Как създадохте камерния оркестър „Митонисимо”?
Още от студентските години ме привлича идеята за създаване на състави, докато се стигне до оркестър „Митонисимо”. Дълго облмислях как да се нарича оркестърът  и в един момент ми хрумна, че във фамилното ми име се съдържат музикални думи: „ми” и „тон” – тонът ми. Прибавяйки наставката за превъзходната форма в италианския език, се получи нещо интересно и благозвучно. Идеята за оркестъра е да се прави нещо различно, извън основните жанрове, с които се занимавам – опера, оперета, симфонична музика. Има много и разнообразен репертоар за камерни оркестри и ми се искаше да направя точно такъв състав. Оркестърът е съставен от жени – всички те са измежду най-ярките млади музиканти на България и освен прекрасни оркестрантки са и перфектни солистки.Също не е за пренебрегване, че са и много красиви!
 
Кой е Вашият концерт, с който се гордеете и който ще остави незабравим спомен у Вас?
Всяка моя изява е уникална, никога не може да се повтори по съшия начин. Винаги остава хубав спомен както у мен, така и в публиката. Стремя да извлека максимума от състава, с който работя, изпълнението да е на най-високо ниво. Щастлив съм, че публиката го усеща и го адмирира.
 
Вероятно идвате за първи път в Ботевград със своя изява?
Да, въпреки желанието ми отдавна това да се случи. Надявам се този спектакъл да е едно начало на поредица от гостувания на чудесната сцена на читалище „Христо Ботев” и отново да зарадваме местната публика.
 
Какво ще пожелаете на днешните млади хора, занимаващи се професионално с музикални инструменти?
Нека бъдат усърдни в заниманията си с това изкуство. Само с много труд и постоянство се постигат високи резултати. Чрез музиката ще се докосват до нещо възвишено и духовно, което не може да се обясни с думи, и което ще ги прави по своеобразен магичен начин щастливи.
 
 
 



Източник: В-к "Балканец"

Коментари (31)

  • Отговори (0) (1)
    1. добавен от: Анонимен 1 Май, 18:59

    Само не се разбира къде му е врачешкият корен.Как се казва майка му и нейният баща?

  • Отговори (0) (0)
    2. добавен от: Анонимен 1 Май, 19:33

    Всичко читаво се изнася от "хубавата" циганско-феодална община...

  • Отговори (0) (0)
    3. добавен от: Анонимен 1 Май, 19:42

    Пак започваш стария рефрен, №2.

  • Отговори (0) (0)
    4. добавен от: Анонимен 1 Май, 19:52

    И като е от врачеш кво???

  • Отговори (0) (0)
    5. добавен от: Анонимен 1 Май, 19:59

    На една друга известна леля пък недоУбразованият племенник стана кмет с измама.

  • Отговори (0) (0)
    6. добавен от: Анонимен 1 Май, 20:01

    С каква измама бе, келеш?

  • Отговори (0) (0)
    7. добавен от: Анонимен 1 Май, 20:16

    $$$$ :D

  • Отговори (0) (0)
    8. добавен от: Анонимен 1 Май, 20:29

    По - смело, по - смело го раздавай, №7, не така с недомлъвки. Та когато те изправят пред съд, не с долари, с български ще плащаш.

  • Отговори (0) (0)
    9. добавен от: Анонимен 1 Май, 20:49

    Пред съд ще изправят един друг, не 7! За укриване на данъци, за купуване на гласове и т.н. Ама пусто няма власт в тая община!

  • Отговори (0) (0)
    10. добавен от: Анонимен 1 Май, 20:55

    Как да няма власт, №9? Дванадесет години за какво са му служили на твоя гуру, да използва властта си. Или е гледал властта за собствено финансово благополучие и не е имал време за другите.

Добави коментар:

Назад

Последвайте ни във Facebook

Обяви

виж всички
виж всички

Анкета » коментари (4)

Ще има ли предсрочни избори отново?

Анкета » коментари (4)

Ще има ли предсрочни избори отново?

отговори
Да. Категорично! (177)
70% Complete
Не. Само се пазарят за порциите във властта. (121)
70% Complete
Не знам и не ме интересува. (42)
70% Complete
Поредната политическа глупост. (50)
70% Complete