Филипинският производител на автомобилни компоненти IMI ще отвори втори завод на Балканите след този в Ботевград. Сръбското икономическо министерство обяви, че новото предприятие ще се намира в Ниш. Новото предприятие за автокомпоненти трябва да продължи растежа след достигането на пълния капацитет в България. В предприятието в Ботевград работят над 1700 души.
Инвестиции за 30 млн. евро
Инвестицията ще бъде направена чрез регистрираното в Холандия дружество Cooperatief IMI Europe, което ръководи европейските операции на групата, включително и тези в България. Строежът на сръбския завод ще започне в началото на следващата година, обявиха от икономическото министерство в Белград. Общите инвестиции в него през следващите десет години ще достигнат 30 млн. евро, а плановете са заетите да са около 1250.
"Новият проект няма да се отрази на дейността ни в Ботевград, където продължаваме да увеличаваме мощностите си след четири разширявания на завода и нова сграда", обяви пред "Капитал" Ерик де Кандидо, изпълнителният директор на българското дружество "Интегрейтид микроелектроникс България". Според него предприятието ще достигне пълния си капацитет до 2018 г., когато в него ще работят над 2500 души спрямо около 1700 в момента. За целта предвидените инвестиции през следващите години са около 4 млн. евро.
Компанията произвежда в Ботевград електронни модули за различни индустрии, като основната част от продукцията е за автомобилния сектор. Приходите на фирмата надхвърлиха 325 млн. лв. през 2015 г. при печалба от над 39 млн. лв. За тази година очакванията са за приходи от 345 млн. лв. През март компанията получи и сертификат за инвестиция клас А. От България заводът доставя за клиенти като Valeo, Маgna, Automative Lightning на Magnetti Marreli и компании извън автомобилната индустрия като Schneider.
Продължителен растеж
Според Де Кандидо новият проект в Ниш трябва да осигури продължителен растеж на компанията след достигането на пълните мощности в Ботевград. Той съобщи, че са оглеждани и места за втора локация в България, но при взимането на решението за Ниш е оказало влияние развитото автомобилно производство в Сърбия (завод на Fiat, както и други производители на автокомпоненти) и предпочитанията към съседната държава на някои от клиентите на филипинската компания. Служители на новия завод ще бъдат обучавани в Ботевград, заяви мениджърът.
IMI придоби завода в Ботевград през 2011 г., когато плати 43 млн. евро за белгийската EPIQ. Именно основателят й Ролан Дюшатле инвестира на зелено в града през 1997 г. и постепенно разшири дейността в Ботевград. Филипинската група е част от гигантския местен конгломерат Ayala и има 13 завода в шест държави, както и развойни центрове и търговски офиси в Европа, Азия и Северна Америка. Новият собственик не промени плановете за България и продължи да увеличава производството - за последните пет години приходите са скочили почти двойно.
Заводът в Ботевград е един от най-добрите примери в разширяващото се производство на автомобилни компоненти в България. През последната година секторът има над 3 млрд. лв. приходи и около 35 хил. заети, а много от компаниите разширяват капацитета си. Оттук се доставят части за гиганти като BMW, Mercedes, Ford, Volkswagen, Renault и др.
Източник: capita.bg
Браво,да си изнесат и тоя в сърбия
dobre e ama da napnavat edin zavod i u vraca da tarchim kat ludi
всички конектори за тези марки коли се произвеждат в Микроак
...9години работа в сенсата,но в ,,ими,,е по добре и като раб.среда и заплати и затова отивам там.
Много неграмотни хора има! После, защо се изнасят в Сърбия.
5. Точно така. И все по-неграмотни ще стават.Затова и "Микроелектроника някога загина. Някой си мисли че ще е като присоциализма. В Микроелекторика "работеха" близо 4000 души а трябваше да са най-много 700-800. Останалите се криеха по мазетата, пиеха и играеха карти. Освен това се назначаваха и висшисти от кол и от въже без дори да са чували що е транзистор. В планарния цех имаше техноложка завършила биология. В Института-специалистка цигли и тухли. Преди много години имаше шефка на личен състав Гигова, като й казали че този който иска да назначи е геолог, нейният отговор бил"Ще се научи бе". Ха-ха!
И се научаваха тогава, защото не бяха дебили като сегашните и не избираха неграмотници без образование за кмет!
"за последните пет години приходите са скочили почти двойно."
За разлика от заплатите, които са намалели наполовина като покупателна способност...
Дали сърбите са толкова глупави да работят денонощно за 200 евро като българите, а?
Абе....и двата завода нещо бягат от Ботевград...дали не е заради местната власт,предишна и настояща???