Четвъртък, 30 Март 2017, 15:43

Как се живее на метри от ЖП-релсите

16 Декември 2016, 14:19
(0) (0)
Своге - Новини
Прочетена: 1607 1

Всеки ден железниците в България транспортират по над 2 000 тона опасни товари. Вагоните преминават на метри от къщите на много хора у нас. В Искърското дефиле железният път преминава по средата на почти всяко населено място.
Над Искърското дефиле ехти грохотът на поредния влак. 25 цистерни пътуват към София, а ние ги посрещаме там, където вазовият герой Дядо Йоцо с трепет е чакал свирката на парния локомотив.

Борис ни води по стръмните улички на Зверино, за да видим от високо как релсите делят селото на две. В светлината на последната трагедия в Хитрино обаче, най-голямото село в дефилето тръпне всеки път, когато по релсите затропат цистерни.

Това нещо се е случвало. Не в Зверино, а в друго село по поречието на Искър. През 2000 година няколко цистерни, пълни с пропан-бутан, падат от 10 метра височина в река Искър. Село Владо Тричков. Катастрофата по чудо се разминава без експлозия.
16 години след трагедията, на гарата отново има хора. Чакат влака за София, който често закъснява. Разчитат на него, тъй като все още е бърз, безопасен и евтин транспорт до столицата.
 


Източник: balkanec.bg

Коментари (1)

  • Отговори (0) (0)
    1.добавен от: Владимир Василев -фографМездра 30 Декември, 11:06

    Аз бях жив свидетел на таза катострофа ,зашато кото железничар и по точно механик по свръзките ,бях там за оказване на съдействие!И чух от един от превозвачите ,началник на авто цистерни ,че каза на персонала на превозвача на цистерните : Запомнете тякъв товар с влакови композиции и по такъв окаян жп.път не се превазват .Вие карате бомба с закъснител!И ето не взеха си поука и се случи трагедията ,за съжаление с доста жертви пострадали и разрушения в навечерието на зимния сезон!

Добави коментар:

Назад

Последвайте ни във Facebook

Обяви

виж всички
виж всички
виж всички

Анкета » коментари (1)

Възползвахте ли се от преференциалното гласуване

Анкета » коментари (1)

Възползвахте ли се от преференциалното гласуване

отговори
Да (31)
70% Complete
Не (19)
70% Complete