Петък, 22 Ноември 2019, 12:43

Какво става с тунелите по "Хемус"?

17 Юни, 17:02
(0) (0)
Ботевград - Новини
Прочетена: 3100 22


Ремонтът на най-дългия - "Витиня", ще завърши някога догодина, в проблемната тръба в "Ечемишка" още няма предвиден, а другите два тепърва предстоят.

"Хемус" е магистралата, която всеки иска да избегне при пътуване. Когато и да погледнете новините, изглежда, че шансът да попаднете в тапа по пътя към Ботевград е огромен. Причината най-често е една: тунелите и виадуктите по "Хемус" са почти непрестанно в ремонт.

В най-дългия тунел у нас - "Витиня", сега движението преминава двупосочно в тръбата за Варна, защото другата се ремонтира. На 8 юни за около час тунелът дори беше изцяло непроходим заради катастрофа. Тя затвори единствената отворена тръба.

Това не е първият път, в който основният път за Северна България е изцяло затворен - това продължи с дни през февруари 2017г., когато в тунел "Ечемишка" падна лампа и отне живота на жена. Това се случи в тръбата за София, където не е правен съществен ремонт от 1984 г., когато е пусната в експлоатация.

"Витиня" - чак през 2020 г.

Само от 2016 г. насам във "Витиня" са налети над 27 млн. лв. за ремонти, сочи справка от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за "Капитал". Изпълнители на тези ремонти официално е държавната компания "Автомагистрали", която има договор за поддържане на магистрала "Хемус" (и която беше избрана да строи остатъка от магистралата). Те често ползват услугите на подизпълнители, като "Капитал" попита "Автомагистрали" дали и в този случай е така, но още няма отговор. Преди две години по "Витиня" работеше "ГБС-Инфраструктурно строителство".

Ремонтът на тръбата в посока София започна през юли 2018 г. и ще завърши някога през 2020 г., обясниха от АПИ, и струва над 5 млн. лв. с ДДС. В тръбата в момента се извършва фрезоване на асфалтова настилка, демонтаж на осветителните тела и инсталации по всички части, разрушаване на облицовка, проектантски дейности и др. Едва след това ще се изготви проект и ще започне и ремонт на "конструктивната и пътната част", като още не е ясно колко ще струва този етап от ремонта.

Тръбата за Варна се ремонтираше между 27 юни 2016 г. и 20 септември 2017 г. - или 17 месеца, като цената му е била над 22 млн. лв., уточняват от АПИ. Сред изпълнените дейности са нова хидроизолация, отводнителна и дренажна система, вентилационна и електрическа инсталация, видеонаблюдение и пожароизвестяване, осветление и система за светлинно водене и др. Ако това се повтори и с тръбата към София, то общата стойност на ремонтирания тунел ще приближи 50 млн. лв. и въобще не е ясно дали ще приключи догодина.

Проблемни съоръжения

Причината за трагичното състояние на готовата част от магистралата са дългите години на безхаберие. Тунелите по "Хемус" са пуснати за движение през 80-те години (с изключение на "Правешки хан") , но не са поддържани.

Смъртният случай в тунел "Ечемишка" в тръбата в посока София през февруари 2017 г. насочи вниманието към сериозните пропуски в поддържането на съоръженията по магистралите от страна на АПИ и годините бездействие. Освен че се наложи да подаде оставка, ръководството на пътната агенция получи и обвинения от прокуратурата заради смъртния случай в тунела.

И досега във въпросната тръба не е извършен голям ремонт, освен че след инцидента беше извършена подмяна на осветлителни системи за 304 хил. лв. Кога ще има пълен ремонт, не е ясно. От АПИ коментираха пред "Капитал", че през 2019 г. не е предвиден такъв, защото тече ремонт на "Витиня" и движението на "Хемус" ще се затрудни съвсем.

В тръбата за Варна ремонт се правеше между август 2016 г. и юни 2017 г., като допреди това такъв не е имало от 1984г. (когато е пуснато в експлоатация съоръжението). Този ремонт е струвал близо 13 млн. лв. и включва нова хидроизолация, отводнителна система, вентилационна и електрическа инсталация, осветление, системи за видеонаблюдение и пожароизвестяване.

Що се отнася до другите два тунела на "Хемус"- "Топли дол" и "Правешки ханове", в момента се изработват технически проекти за ремонтите им. От АПИ обясниха в отговор за "Капитал", че там "през последните 10 години са извършвани текущи дейности, свързани с поддържането на съоръженията", без да уточнят за какви точно дейности и на каква стойност става въпрос.

Източник: capital.bg

Коментари (22)

  • Отговори (20) (7)
    1. добавен от: Анонимен 17 Юни, 17:05

    Причината за тапите са малоумните шофьори!!!! Всеки гледа да изпревари поне с една кола, защото е по-тарикат!!! Само българина гледа на всичко все едно ще го прецакат.

    • 1.

      Коментарът беше изтрит поради използването на нецензурни или неуместни изрази!

    • (2) (6)
      2. добавен от: Анонимен 17 Юни, 18:40

      Фак ю циганин

    • (4) (1)
      3. добавен от: Анонимен 17 Юни, 20:51

      Ти тъп ли си, или не пътуваш до София???

    • (0) (0)
      4. добавен от: йордан дашовски 20 Юни, 17:14

      да като има скапаняци каращи 30 км. :(

  • Отговори (8) (4)
    2. добавен от: Анонимен 17 Юни, 17:10

    Малоуни са тея дето карат с 30 по магистралата

  • Отговори (0) (15)
    3. добавен от: Анонимен 17 Юни, 17:12

    S moia SL 55 AMG kak da karam bawno yee

  • Отговори (10) (1)
    4. добавен от: Анонимен 17 Юни, 17:22

    Фирмита, която е спечелила търга просто трябва през лятото да работи на две смени, за да се върши повече работа!
    Съмва се рано и късно се стъмва, а не да работят от 08:00 до 17:00 (предполагам, че е така).

    • (1) (0)
      1. добавен от: Станислав Цветано 18 Юни, 16:34

      Всичко щеше да е наред, ако фирмите работеха по 24 ч. на две или 3 смени, без да се прекъсва. Навсякъде, когато има ремонти на толкова възлови участаци, хората гледат да ги направят максимално бързо и качествено. Сега, една година правим тунел, после 2 години ремонтираме участаците, които са ползвани докато е бил затворен тунела.

  • Отговори (13) (0)
    5. добавен от: Анонимен 17 Юни, 17:24

    #3 и като е 500 коня ...кво не може да върви с 50 ли ? Или започва от 100

  • Отговори (7) (1)
    6. добавен от: Анонимен 17 Юни, 18:21

    За тези налети в нищото средства да бяха сринали тунелите и да няма грижа!

  • Отговори (5) (1)
    7. добавен от: Ангел грънчаров 17 Юни, 21:37

    В тунела за 13милиона лева не съм виждал до сега да работи вентилацията! Или тя е само за показ на усвоените средства!

  • Отговори (8) (1)
    8. добавен от: Анонимен 17 Юни, 22:05

    Новите ремонтирани участастъци преди караулката на КАТ ВЕЧЕ са дупки!!!!! Става въпрос за двупосочното в платното посока София! Бяха пуснати преди месеци и вече асфалта се надигна!!!!

  • Отговори (8) (2)
    9. добавен от: Анонимен 17 Юни, 22:30

    Защо ползвате фалшиви справки. От 14г. пътувам —София и тунелите са постоянно в ремонт. За въпросният тунел „Витиня”, посока столицата, ремонт е правен. Сменян е асфалта , отстрани правиха нещо като хидроизолация, мазаха го или пръскаха, през това време е бил пак затварян. Защо не кажат, че около 2010— 2014 им е правен ремонт и на двете тръби на „Витиня” или вече ни имат за тотално КУКУ......

    • (7) (1)
      1. добавен от: Шофьор на самальот 18 Юни, 09:35

      Абсолютно съм съгласен на 1000 % с този коментар!!! Какви глупости ни говорят, лъжат, заблуждават, шикалкавят и ни правят на малоумни?!? И аз от 1998 г., работя в София, т.е. вече 21 години си пътувам всяка събота и неделя и мога с две ръце да се прекръстя и да се закълна, че на тунелите и виядуктите са правени по няколко ремонта!!! Да, незнам доколко са били основни, но все нещо се правеше, за да се усвояват пари и това водеше до вечни, постоянни и нескончаеми задръствания и тапи!!! Специално за двата най-дълги тунела на Витиня нима забравихте, че лично Лилито Павлова, като министър на регионалното развитие ги откри след основен ремонт!!! Ох, неам нерви да пиша и да се ядосвам, но това явно ще продължи до безкрай, щото едни хора си намериха вечна яма за заетост на работници и фирми, усвояване на милиони левове и показност, че видите ли - здраво работим, а не лежим?!? :roll: Аре стига толкова...романи могат да се напишат по темата, но...тука е така! Ако сме наистина част от ЕС всичко това по магистралите може качествено да се приключи точно за една година! То и на запад няма кой да те търпи повече да си влачиш багерчетата и лопатите две десетилетия, че и края не се вижда!!! Чао!

  • Отговори (4) (7)
    10. добавен от: Анонимен 18 Юни, 14:43

    Абе пътувайте си по пътя и не мрънкайте, че без магистрала ще видите големия ....

    • (5) (0)
      1. добавен от: Анонимен 18 Юни, 15:50

      Ами заради такива дебили като теб сме до това положение. Не че другите които пишат каква е истината нещо променят. Докато не се блокира с организиран протест изцяло магистралата и Боко тиквата не дойде на крака да види как стоят 10 машини и на тях рядко има повече от три а водача да работят все ще е така. А и както написа някой по горе ЗАЩО НЕ РАБОТЯТ НА ДВЕ СМЕНИ И СЪБОТА И НЕДЕЛЯ. Навсякъде в Европа като ти се плаща за свършена работа а не на ден се спазват сроковете.

    • (4) (0)
      2. добавен от: Шофьор на самальот 18 Юни, 16:45

      Ха-ха...дааа...пораженческо настроение и примирение! За да мислиш така "Пътувайте си по пътя и не мрънкайте..." значи всичко с теб приятелю е приключено! Ето такива като теб искат да превърнат всички в БГ - търпи душо, черней кожо и не мрънкай!!! :lol: "Без магистрала ще видите големия...", аре стига бе...пич, магистрали е имало и ще има, въпроса е че участъка София-Ботевград трябваше ЦЕЛИЯ отдавна да е качествено приключен, както се прави в ЕС и където веднъж е минала работната бригада поне 10 години да не се пипа!!! :wink: А дано, ама нада ли! :D :roll:

Добави коментар:

Назад

Последвайте ни във Facebook

Обяви

виж всички
виж всички
виж всички

Анкета » коментари (6)

Къде ще празнувате Новогодишните празници

Анкета » коментари (6)

Къде ще празнувате Новогодишните празници

отговори
В България (258)
70% Complete
В чужбина (50)
70% Complete
Няма да празнувам (116)
70% Complete