Петък, 19 Април 2024, 10:31

Поне още 2 години тапи по “Хемус”. Нови 26 км ще са готови до края на 2020 г.

30 Юли 2018, 15:24
(0) (0)
Ботевград - Новини
Прочетена: 1742 14


Оправят се виадукти и тунели, за да са безопасни, не са пипани от 1986 г., заявиха от пътната агенция.

Поне още 2 години ще има тапи по магистрала “Хемус” заради ремонти, става ясно от обявените поръчки на пътната агенция.

До 20 декември тази година е срокът за завършване на работата по два виадукта, които се оправят в момента. При 35-ия километър от София в посока Варна при тунел “Витиня” движението сега е двупосочно в платното към морската столица.

Малко след това трафикът е пренасочен двупосочно в платното в посока София пак заради ремонти.

Поради това преди и след тунела “Витиня” и в двете посоки се образуват гигантски задръствания, когато има засилен трафик през уикенда. Движението ще е с тази организация не само през цялото лято, а до края на годината. Тръбата за София няма да бъде отворена, преди да бъде завършен виадуктът.

Хората се оплакват, че задръстванията се увеличавали заради прегрели коли, които спрират в аварийното платно с вдигнати предни капаци Най-високата скорост, с която се движели автомобилите, е била между 6 и 11 км в час.

От пътната агенция заявиха, че по виадукта се работи в платното в посока София, като се ремонтират четири от носещите стълбове. Движението е ограничено, за да се намалят вибрациите от преминаващите превозни средства. По този начин се осигурява безопасна работа на строителите, работещи по стълбовете.

От пътната агенция благодарят на шофьорите за търпението от причинените неудобства. И уточняват, че ремонтите са наложителни, за да се пътува удобно и безопасно по съоръженията, които не са били пипани от построяването им през 1986 г.

До завършване на ремонта движението ще е по една лента за Варна и за София. Скоростта е ограничена до 50 км/ч. Шофьорите трябвало да карат внимателно, да не предприемат изпреварвания в участъка и да спазват стриктно поставената сигнализация и въведеното ограничение на скоростта.

За да се ограничи натоварването на виадуктите в ремонт, движението на камиони над 12 тона е пренасочено по стария път през прохода Витиня. Като алтернативен маршрут може да се използва и пътят София -Своге - Мездра през Искърското дефиле, тъй като в момента се ремонтира отсечката София - Ботевград и движението се осъществява в една лента.

От пътната агенция уточняват, че информация за актуалната пътна обстановка може да се получи от безплатното мобилно приложение LIMA, от интернет страницата на ведомството www.api.bg, както и по всяко време от денонощието на телефон. 0700 130 20. В агенцията целогодишно при 24-часов режим работи център, който събира и обобщава данните за състоянието на пътищата.

Задръстванията на “Хемус” ще продължат и през следващата година заради нови ремонти. След като приключат тези на виадуктите, ще започнат на два тунела - “Топли дол” и “Правешки ханове”. Вече бяха отворени офертите за изработването на технически проекти за ремонт на двете съоръженията. След като те са готови, ще се пристъпи и към избор на изпълнител.

Ако няма обжалване на избора на фирми, договори с тях може да се сключат до края на тази година, а работата да започне през 2019-а.

Нови 26 км ще са готови до края на 2020 година

Нови 26 км от трасето на магистрала “Хемус” се изграждат през 2018-а, като работата трябва да се осъществява и в двете посоки на магистралата.

Участъкът между Ябланица и пътния възел “Боаза”, който е с дължина 9,3 километра, се изгражда. През март беше направена първата копка.

Строителството е на стойност 55 млн. лв. Срокът за приключването му е 2 години и участъкът трябва да е готов през март 2020 г.

Другият участък, по който трябва да започне работа, е от пътен възел “Буховци” до Белокопитово. Общата му дължина е 16,2 км. Стойността за проектиране и изгрждане е 119,7 млн. лв.

През март регионалният министър Николай Нанков посочи, че се изготвя технически проект от избрания изпълнител, а след това ще се издаде разрешение за строеж и зелена светлина за изграждането.

Срокът, предвиден за изграждането, е до ноември 2020 г.

В отговор на питане от народен представител Нанков посочи, че за подготовката и изпълнението на проектите за участъците от пътен възел “Боаза” до Буховци се търсят източници на финансиране, сред които публично-частно партньорство и държавно гарантирани заеми.

Източник: 24chasa.bg

Коментари (14)

  • Отговори (22) (1)
    1. добавен от: Анонимен 30 Юли, 15:53

    А тези участъци,които са "пипани" последните 5 години,са по зле от тези които никога не са пипани.

  • Отговори (8) (1)
    2. добавен от: Анонимен 30 Юли, 16:56

    Ремонт на ремонта......

  • Отговори (7) (0)
    3. добавен от: Анонимен 30 Юли, 17:24

    40 години 60 километра

  • Отговори (5) (0)
    4. добавен от: Анонимен 30 Юли, 18:09

    Абе много къртичини по новоасфалтираните участъци!

  • Отговори (9) (0)
    5. добавен от: Анонимен 30 Юли, 19:51

    Японците за това време ще изградят пътища на два континента!

  • Отговори (4) (0)
    6. добавен от: Анонимен 30 Юли, 21:23

    Главбългарстрой прави ремонт на мостовете при тунел Витиня преди 5-10 години. Тогава не беше 1986 със сигурност.

  • Отговори (1) (0)
    7. добавен от: Анонимен 30 Юли, 23:38

    Не само на мостовете при тунел Витиня, а на почти всичките(с изключение на металните) между трите тунела бяха правени ремонти, но от АПИ при всеки пореден ремонт ни обясняват, че това е първия ремонт от построяването на дадения мост или тунел.

  • Отговори (3) (1)
    8. добавен от: Анонимен 31 Юли, 01:52

    Защо ботевградските кметски подлизурковски сайтове ежедневно публикуват долни лъжи?????

    • (3) (4)
      1. добавен от: Анонимен 31 Юли, 08:26

      Защото така работи цялото овче обкръжение на безполезната пионка недоразумението гавалигльо - с лъжа се издигна, с лъжи съществува

    • (5) (4)
      2. добавен от: Анонимен 31 Юли, 08:27

      Само че хората видяха, че сбръчканият мрънкач гавалигльо не става за нищо и следващия ноември ще го пратят на боклука, където му е мястото

    • (5) (0)
      3. добавен от: Анонимен 31 Юли, 13:29

      Мрънкача си ти, с всеки твой коментар, паляк! :D

    • (2) (0)
      4. добавен от: Анонимен 31 Юли, 20:59

      Няма по-голям мрънкьо от жалкото недуразумение-кмет

  • Отговори (0) (0)
    9. добавен от: Анонимен 1 Август, 20:23

    От двете страни на тунел "Витиня" стават огромни задръствания всеки петък и неделя. Според мен има едно просто решение - още от подходите към тунела (началото на стеснените участъци) всички да се движим само в най-дясната лента. Така ще минаваме без спиране, макар и малко по-бавно. Сега всички се правим на гяволи: гледаме да изпреварим балъците в дясно, минаваме в средната и най-лявата лента.И хоп! - в един момент се налага да се престроим вдясно, от три колони да влезем в една. Следват опити да се мушнеш преди другите, пълзене, спиране, псувни; прегрели двигатели. Няма ли най-накрая да ни дойде акъла и да не се пишем андрешковци, да не опитваме да прецакаме другарчето? И той бърза, и ние бързаме. Оти тогава ручаме жабетата?!

    • (0) (0)
      1. добавен от: Анонимен 2 Август, 00:14

      По скоро трябва да се отварят по 2 ленти за натоварената посока и една за обратната ,а не както е сега по една и половина постоянно . Ама трябва да не ги мързи да преместят разделителните...

Добави коментар:

Назад

Последвайте ни във Facebook

Обяви

виж всички
виж всички

Анкета » коментари (4)

Ще има ли предсрочни избори отново?

Анкета » коментари (4)

Ще има ли предсрочни избори отново?

отговори
Да. Категорично! (168)
70% Complete
Не. Само се пазарят за порциите във властта. (121)
70% Complete
Не знам и не ме интересува. (41)
70% Complete
Поредната политическа глупост. (49)
70% Complete