Поне още 2 години тапи по “Хемус”. Нови 26 км ще са готови до края на 2020 г.
Оправят се виадукти и тунели, за да са безопасни, не са пипани от 1986 г., заявиха от пътната агенция.
Поне още 2 години ще има тапи по магистрала “Хемус” заради ремонти, става ясно от обявените поръчки на пътната агенция.
До 20 декември тази година е срокът за завършване на работата по два виадукта, които се оправят в момента. При 35-ия километър от София в посока Варна при тунел “Витиня” движението сега е двупосочно в платното към морската столица.
Малко след това трафикът е пренасочен двупосочно в платното в посока София пак заради ремонти.
Поради това преди и след тунела “Витиня” и в двете посоки се образуват гигантски задръствания, когато има засилен трафик през уикенда. Движението ще е с тази организация не само през цялото лято, а до края на годината. Тръбата за София няма да бъде отворена, преди да бъде завършен виадуктът.
Хората се оплакват, че задръстванията се увеличавали заради прегрели коли, които спрират в аварийното платно с вдигнати предни капаци Най-високата скорост, с която се движели автомобилите, е била между 6 и 11 км в час.
От пътната агенция заявиха, че по виадукта се работи в платното в посока София, като се ремонтират четири от носещите стълбове. Движението е ограничено, за да се намалят вибрациите от преминаващите превозни средства. По този начин се осигурява безопасна работа на строителите, работещи по стълбовете.
От пътната агенция благодарят на шофьорите за търпението от причинените неудобства. И уточняват, че ремонтите са наложителни, за да се пътува удобно и безопасно по съоръженията, които не са били пипани от построяването им през 1986 г.
До завършване на ремонта движението ще е по една лента за Варна и за София. Скоростта е ограничена до 50 км/ч. Шофьорите трябвало да карат внимателно, да не предприемат изпреварвания в участъка и да спазват стриктно поставената сигнализация и въведеното ограничение на скоростта.
За да се ограничи натоварването на виадуктите в ремонт, движението на камиони над 12 тона е пренасочено по стария път през прохода Витиня. Като алтернативен маршрут може да се използва и пътят София -Своге - Мездра през Искърското дефиле, тъй като в момента се ремонтира отсечката София - Ботевград и движението се осъществява в една лента.
От пътната агенция уточняват, че информация за актуалната пътна обстановка може да се получи от безплатното мобилно приложение LIMA, от интернет страницата на ведомството www.api.bg, както и по всяко време от денонощието на телефон. 0700 130 20. В агенцията целогодишно при 24-часов режим работи център, който събира и обобщава данните за състоянието на пътищата.
Задръстванията на “Хемус” ще продължат и през следващата година заради нови ремонти. След като приключат тези на виадуктите, ще започнат на два тунела - “Топли дол” и “Правешки ханове”. Вече бяха отворени офертите за изработването на технически проекти за ремонт на двете съоръженията. След като те са готови, ще се пристъпи и към избор на изпълнител.
Ако няма обжалване на избора на фирми, договори с тях може да се сключат до края на тази година, а работата да започне през 2019-а.
Нови 26 км ще са готови до края на 2020 година
Нови 26 км от трасето на магистрала “Хемус” се изграждат през 2018-а, като работата трябва да се осъществява и в двете посоки на магистралата.
Участъкът между Ябланица и пътния възел “Боаза”, който е с дължина 9,3 километра, се изгражда. През март беше направена първата копка.
Строителството е на стойност 55 млн. лв. Срокът за приключването му е 2 години и участъкът трябва да е готов през март 2020 г.
Другият участък, по който трябва да започне работа, е от пътен възел “Буховци” до Белокопитово. Общата му дължина е 16,2 км. Стойността за проектиране и изгрждане е 119,7 млн. лв.
През март регионалният министър Николай Нанков посочи, че се изготвя технически проект от избрания изпълнител, а след това ще се издаде разрешение за строеж и зелена светлина за изграждането.
Срокът, предвиден за изграждането, е до ноември 2020 г.
В отговор на питане от народен представител Нанков посочи, че за подготовката и изпълнението на проектите за участъците от пътен възел “Боаза” до Буховци се търсят източници на финансиране, сред които публично-частно партньорство и държавно гарантирани заеми.
Източник: 24chasa.bg
А тези участъци,които са "пипани" последните 5 години,са по зле от тези които никога не са пипани.
Ремонт на ремонта......
40 години 60 километра
Абе много къртичини по новоасфалтираните участъци!
Японците за това време ще изградят пътища на два континента!
Главбългарстрой прави ремонт на мостовете при тунел Витиня преди 5-10 години. Тогава не беше 1986 със сигурност.
Не само на мостовете при тунел Витиня, а на почти всичките(с изключение на металните) между трите тунела бяха правени ремонти, но от АПИ при всеки пореден ремонт ни обясняват, че това е първия ремонт от построяването на дадения мост или тунел.
Защо ботевградските кметски подлизурковски сайтове ежедневно публикуват долни лъжи?????
Защото така работи цялото овче обкръжение на безполезната пионка недоразумението гавалигльо - с лъжа се издигна, с лъжи съществува
Само че хората видяха, че сбръчканият мрънкач гавалигльо не става за нищо и следващия ноември ще го пратят на боклука, където му е мястото
Мрънкача си ти, с всеки твой коментар, паляк!
Няма по-голям мрънкьо от жалкото недуразумение-кмет
От двете страни на тунел "Витиня" стават огромни задръствания всеки петък и неделя. Според мен има едно просто решение - още от подходите към тунела (началото на стеснените участъци) всички да се движим само в най-дясната лента. Така ще минаваме без спиране, макар и малко по-бавно. Сега всички се правим на гяволи: гледаме да изпреварим балъците в дясно, минаваме в средната и най-лявата лента.И хоп! - в един момент се налага да се престроим вдясно, от три колони да влезем в една. Следват опити да се мушнеш преди другите, пълзене, спиране, псувни; прегрели двигатели. Няма ли най-накрая да ни дойде акъла и да не се пишем андрешковци, да не опитваме да прецакаме другарчето? И той бърза, и ние бързаме. Оти тогава ручаме жабетата?!
По скоро трябва да се отварят по 2 ленти за натоварената посока и една за обратната ,а не както е сега по една и половина постоянно . Ама трябва да не ги мързи да преместят разделителните...