ПР компании към партиите: Не ползвайте тролове в интернет
Пет големи ПР компании приеха декларация, с която се противопоставят на използването на платени или провокирани коментатори в в интернет, познати като "тролове"
Повод за позицията им е близкото начало на предизборната кампания.
Българско дружество за връзки с обществеността (БДВО), Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА), Дружество на ПР специалистите към СБЖ, Българска академична асоциация по комуникации (БААК) и Асоциация на специалистите по комуникации в общините (АСКО) призовават всички партии да заявят ясно, че няма да ползват интернет тролове.
Обръщат се и към медиите и администраторите на страници и групи в социалните мрежи да модерират отговорно коментарите и да обявяват публично, когато има такива случаи.
„Практиката да се използват тролове е в пълно противоречие с етичните принципи в ПР и може да навреди сериозно. Това манипулира и ограничава свободата на избора – нещо, което трябва всячески да избягваме. Всички имаме нужда от честна и открита предизборна кампания, със сблъсък на идеи, а не на подмолни и вредни трикове“, заявиха Мануела Тотева - шеф на УС на БДВО, и Екатерина Димитрова - председател на УС на БАПРА.
В декларацията ПР специалистите се противопоставят категорично и на практиката на създаване и разпространение на фалшиви новини (fake news) и подчертават, че това е особено опасно в предизборна ситуация и може да повлияе негативно не само върху изкривяването на резултатите, а и върху отделни хора и техните репутации.
"Ние, професионалистите в сферата на комуникациите, водени от намерението постоянно да работим за чиста информационна среда и за възможности за свободен избор и съобразявайки се с етичните принципи и ценности, приети в Етичен кодекс на ПР специалистите в България. Вярваме, че тези действия ще допринесат за създаването на по-добра информационна среда и осъществяването на по-добре информиран избор", се казва още в декларацията.
Източник: balkanec.bg
Няма добавени коментари