Петък, 26 Април 2024, 02:40

Ролята на образованието в социалната интеграция

11 Декември 2019, 12:30
(0) (1)
Ботевград - Новини
Прочетена: 3031 12


Информационна и публична кампания на тема “Ролята на образованието за социално включване“ по ОП РЧР „Образование и заетост – за бъдещето на местната общност в Ботевград“ се проведе вчера в „Център за развитие на общността“. На срещата присъстваха 15 студенти и кандидат-студенти.

Проектът на общината е насочен към оказване на различна помощ на всеки, който изпитва затруднения при социалната интеграция. Този проект обхваща дейности по създаване на заетост на хора с ниско образование, работа с млади майки. Работа с децата в училища и детски градини и допълнителни дейности с цел да бъде направено образованието по-привлекателно. Последният компонент от програмата е създаването на „Център за развитие на общността“, който се намира на ул. „Преслав“ 1. Там се предоставят консултации по различни административни въпроси, осигурява се посредничество между различните институции и общността, както и медиация.

По време на срещата бяха обсъдени някои от проблемите и предизвикателствата пред образователната интеграция на ромите, като високия процент на отпадналите от училище ромски деца, сегрегация на ромски деца от големите градски ромски квартали във фактически сегрегирани „ромски“ училища, ниско качество на образованието в селски училища, в които се обучават ромски деца, недостатъчно застъпване в образователната система на механизмите на интеркултурното образование и възпитание, нисък процент на ромски младежи и възрастни роми, имащи професионално, средно и висше образование, висок и увеличаващ се процент на неграмотни роми и др.

Като приоритети на социалното включване чрез образование бяха посочени:
- Осигуряване на качествено образование на ромски деца, съизмеримо с образованието на децата от мнозинството.
- Застъпване на механизми на интеркултурното образование и възпитание, формиращи толерантност и запазващи културната идентичност на децата от различните етноси във всички сфери на учебно-възпитателната работа.
- Създаване на механизми за и подсигуряване на професионално образование и професионална квалификация, гарантиращи реализация на пазара на труда както и младежи от ромски произход, така и на ромите, които не са в задължителна училищна възраст.
- Повишаване дяла на ромите със средно и висше образование.
- Подпомагане процеса на възпитание на ромските деца чрез усвояване на механизми за успешна социализация в мултикултурна училищна среда.

По време на дискусията всички участници имаха възможност да изразят своето мнение и да разкажат за наблюденията си по определени въпроси засягащи интеграцията. Някои от дискутираните проблеми бяха относно пречките за реализиране на политиките за социално включване чрез образование, причини за отпадане от образователната система, начини за привличане на младите хора към образователната система, ролята на семейството за успешна образователна интеграция, ролята на центъра за развитие ба общността за преодоляване на негативните стереотипи и предразсъдъци.

Участниците в дискусията се представиха накратко. Сред тях имаше възпитаници на Колеж по енергетика и електроника – Ботевград, студент по „Педагогика“ във Великотърновския университет, студент по промишлена и автомобилна електроника в Габрово, възпитаник на „Колеж по мениджмънт, търговия и маркетинг“ в София, Образователен медиатор, Кандидат социален педагог, Магистър - „Икономика и управление“ и други бъдещи и настоящи студенти.

„Трябва да работим в посока увеличаване на броя студенти от етноса, това е единствения начин за интеграция“, категоричен бе Адриан Ангелов, главен експерт „Етнически и демографски въпроси“ в общинската администрация.

Участниците в дискусията връчиха символичен подарък на г-н Адриан Ангелов – Сертификат за най-добър ментор на ромските студенти.








Източник: balkanec.bg

Коментари (12)

  • Отговори (7) (4)
    1. добавен от: Анонимен 11 Декември, 13:39

    Интеграция в Индия

  • Отговори (3) (6)
    2. добавен от: Анонимен 11 Декември, 15:15

    В Гавалюговото село

  • Отговори (7) (4)
    3. добавен от: Анонимен 11 Декември, 15:51

    Леле, колко готини ромки има! Браво!

  • Отговори (2) (3)
    4. добавен от: Анонимен 11 Декември, 16:13

    Готини са,че са ги правили българи!

  • Отговори (3) (1)
    5. добавен от: Анонимен 11 Декември, 16:43

    Браво на студентите

    • (3) (2)
      1. добавен от: Анонимен 11 Декември, 19:02

      БРАВО, ЧЕ СА СТУДЕНТИ, НО АКО ВИДИШ СНИМКАТА СЪС СЕРТИФИКАТА ЩЕ ЗАБЕЛЕЖИШ КАК НЯКОЙ Е СЛОЖИЛ ТОЧКА СЛЕД "Г-Н".
      КОЕТО Е ЖАЛКО ЗА ХОРА ПРЕТЕНДИРАЩИ ДА СА ГРАМОТНИ И СТУДЕНТИ..

  • Отговори (5) (1)
    6. добавен от: Анонимен 11 Декември, 17:05

    Не слагайте под общ знаменател всички има българи и то не малко който са мързеливи и големи боклуци. Всеки човек е такъв какъвто иска да стане

  • Отговори (7) (1)
    7. добавен от: Анонимен 11 Декември, 17:16

    Ще се интегрират, когато спрат да ги лансират само затова че са роми.

  • Отговори (5) (0)
    8. добавен от: Анонимен 11 Декември, 19:42

    Има хора който искат да се развиват и хора който само недоволстват от живота си и чакат да им се поднесе на готово от мен РЕСПЕКТ към тези хора с цел в живота за развитие .

  • Отговори (5) (2)
    9. добавен от: Анонимен 11 Декември, 22:53

    ПОПИТАЙТЕ САМО КОЛКО ПАРИ СА ДАДЕНИ ЗА ТОВА "МЕРОПРИЯТИЕ" .
    НИЩО, ЧЕ СА ПО ЕВРОПЕЙСКА ПРОГРАМА.
    ЗАСЛУЖАВА ЛИ СИ? НЯМАШЕ ЛИ ЗА КАКВО ПО-ПОЛЕЗНО ДА БЪДАТ ИЗПОЛЗВАНИ?
    И МЕЖДУ ДРУГОТО - НИЩО ПРОТИВ ЦИГАНИТЕ. и ПРИ ТЯХ ИМА АМБИЦИОЗНИ И ДОСТОЙНИ МЛАДЕЖИ. ДАЙ БОЖЕ ДА СА ВСЕ ПОВЕЧЕ.

  • 10.

    Коментарът беше изтрит поради използването на нецензурни или неуместни изрази!

Добави коментар:

Назад

Последвайте ни във Facebook

Обяви

виж всички
виж всички
виж всички

Анкета » коментари (4)

Ще има ли предсрочни избори отново?

Анкета » коментари (4)

Ще има ли предсрочни избори отново?

отговори
Да. Категорично! (191)
70% Complete
Не. Само се пазарят за порциите във властта. (123)
70% Complete
Не знам и не ме интересува. (44)
70% Complete
Поредната политическа глупост. (54)
70% Complete