По случая с падналото осветително тяло в „Ечемишка“ е образувано досъдебно производство за причиняване на смърт поради професионална непредпазливост. Наказанието за виновните е от 1 до 6 години затвор.
Назначени са няколко експертизи – техническа, която да установи състоянието на инсталацията в тунела, автотехническа, за да е изключи вероятността за катастрофа, както и две съдебно-медицински – за причините за смъртта на жената и травмите на брат ѝ.
Основната версия засега е корозия на носещата конструкция на осветителното тяло.
Пред bTV семейството на загиналата заяви, че ще съди държавата.
Шофьорът, загубил сестра си в инцидента в тунел „Ечемишка“ проговори за инцидента. Николай Николов споделя, че няма никакъв спомен за фаталния за 67-годишната Елена миг. Мъжът също беше ранен, след като осветително тяло падна върху автомобила му. „Даже и не разбрах, че е паднало отгоре и чак, когато излязох от колата, разбрах какво е станало. В следващия момент излязох да търся сестра си, защото видях, че я няма на предната седалка, където седеше.
Отворих вратата и я видях чак на задната седалка, промушена с желязото“, спомня си ужаса той. „Телефон не можех да намеря, от катастрофата беше изхвърчал някъде. Колите наоколо спряха, помолих ги те да звънят. Опитах се да извадя желязото, но просто не можах“, разказва през сълзи Николай пред Нова телевизия. Според него виновна за смъртта на сестра му е пътната агенция. Заканва се да ги съди. Не само заради паметта на Елена, но и заради всички загинали при нелепи инциденти, станали, защото някой не си е свършил работата.
Николай обаче се съмнява, че виновни ще бъдат намерени. „Ако има виновен, той ще е много ниско долу. Ще кажат, че някой технически не е минал да осъществи контрола и това ще е“, споделя потърпевшият. Трагедията в „Ечемишка“ е можела да бъде по-голяма. Падналата конструкция се опряла в асфалта и така е задържала останалата част от лампите и гредите. В противен случай щели да паднат и другите осветителни тела. Съоръжението е в експлоатация от 1984 г.
За поддържането на съоръженията трябва да отговаря дружеството „Автомагистрали“, което е подчинено на Министерството на регионалното развитие и благоустройството. АПИ пък е институцията, която възлага ремонтите дейности. „Автомагистрали“ днес запазиха мълчание.
Екипът ни провери състоянието на други съоръжения по магистралата и откри корозия и открита арматура.
Поддръжката на съоръженията не е добра. Но това не е единственият проблем. До 1990 г. изискването за покритието на армировката на тези съоръжения е било 2,5 см, а сега е 5 см. Това малко покритие, което тогавашния правилник е изисквал, е довело до сегашното разрушение, обясни за bTV инж. Ясен Ишев, който е бил част от екипа, проектирал и строил магистрала „Хемус“. Отговарял е за мостовите съоръжения.
Съоръженията се проверяват два пъти годишно, като последната проверка на „Ечемишка“, според АПИ, е била през септември миналата година.
„Бяха подменени част от осветителите. Тогава нямаше индикация и необходимост от по-сериозна интервенция на самата конструкция“, каза Георги Златев от дирекция „Поддържане“.
Днес комисия на прави оглед на състоянието на тунела и част от осветителните тела вече са махнати. Може обаче да се наложи премахването и на други.
аз просто не мога да повярвам
толкова пари даваме а в крайна сметка умират хора и защо за да се тъпчат тези мърши това е пълна излагация просто...... да се сабудят от тази тяхна кома и да браво евалата на хората нека ги съдят
SKAPANA DURJAVA...!
Най корумпирана държава.Дано да ги осъди.
Правилно! Успех ....
И кой ще осъди? Пак вас! ИДИОТИ!
Дано мазната свиня Павлова,да свърши и тя така като бедната жена!
аз просто не мога да повярвам
толкова пари даваме а в крайна сметка умират хора и защо за да се тъпчат тези мърши това е пълна излагация просто...... да се сабудят от тази тяхна кома и да браво евалата на хората нека ги съдят
Загубеняци .пък и винетки по сто лева искат. Хората умират от немарливщина на даржавата