Започват скоростния път Ботевград - Мездра
КЗК позволи да се сключи договор с изпълнителя въпреки жалбата срещу избора му.
Строежът на скоростния път Ботевград – Мездра може да започне, въпреки че обществената поръчка се обжалва.
От комисията за защита на конкуренцията са отхвърлили жалба от „Трейс груп холд“ и са постановили предварително изпълнение ба решението за избор на изпълнител.
От АПИ са го поискали с мотив, че дейностите по обжалваната обществена поръчка са от изключително значение за всички граждани в България. КЗК посочва, че сключване на договор преди окончателното решаване на спора по същество е изключение, но го допуска, за да се избегнат сериозни негативни последици за обществото.
От АПИ определят проекта като мащабен и посочват, че пътя Ботевград – Мездра, който е част от трасето Видин – София, се намира на общоевропейски транспортен коридор и е с национално и международно значение. Транзитния трафик преминава от граничните пунктове Видин, Оряхово и Дунав мост 2.
В момента има една лента в посока, което забавя придвижването, затормозява шофьорите, което ги подтиква към рискови изпреварвания.
Пътя сега е с много завои, което създава допълнителна предпоставка за тежки катастрофи, отбелязват от АПИ.
Чуждите камиони и коли използват направлението Видин – София – ГКПП Кулата от Румъния за Гърция. Затова е предвидено участъкът да стане четирилентов, както и да се изградят обходни пътища на населените места, за да се изведе трафикът извън тях. Ще има и два тунела с дължина 490 и 340 м.
Изграждането на скоростния път, който е дълъг близо 33 километра, е разделено на два лота с дължина 19,3 и 13,4 км.
АПИ е избрала строител за по-късата част. На 6 юни бе обявено, че това е обединение „МБ Лот 2 – 2019“ с оферта от 222,4 млн.лв. Компаниите, които участват, са „Европейски пътища“ (новото име на „Пътища Пловдив“), „Водно строителство - Благоевград“ и словашката фирма „Вахостав – СК“. Другия допуснат кандидат бе „Джи Пи груп“ с оферта за174,4 млн.лв. при индикативна цена от 178 млн.лв.
От АПИ обясниха, че по-доброто техническо предложение е било причината за избора на по-скъпата оферта, въпреки че цената носеше 60 % от крайната оценка на офертите. Срокът за изпълнение на попоръчката е 1096 дни. За нея АПИ предвижда нов начин на плащане- цялата стойност на договора ще бъде получена от изпълнителя, след като проектът бъде завършен и получи акт 16 и има издадено разрешение за ползване.
За другия лот все още няма избран изпълнител. За него оферти подадоха 9 кандидата, а прогнозната стойност е 123 млн. лв. без ДДС. В търга играят всички големи български строителни фирми.
Източник: 24chasa.bg
Браво!
Браво на ГЕРБ!
хаха.. браво да, че най-накрая подхванаха нещо в Северна България. Баш преди да умре
Тъпи некадърници
А дано ма надали , следващата петилетка. Не могат Златев и Боко да се разберът по колко да откраднат.
Ей това агитката на кмета сте много прости и тъпи парчета, толкова сте тъпи, че не разбирате кога хората Ви правят добро и храчите по всичко свързано с ГЕРБ по рефлекс
За какво ни е път до Мездра след като предния кмет спря автобусите а този не иска да възстанови линията Ботевград Мездра.
Автогара Ботевград !
Един е платил да извършва превози по активни, пълни дестинации ,това СА !
Ботевград - Правец
Ботевград - София
НО !
За да се преподпише договора трябва конкурс ,така ,ЧЕ !
Тук трябва режисьор който се явява кмета на Ботевград
вменява някакъв сценарии който няма нищо общо с постановката ,НО !
Запазва правото на сегашния превозвач .
АКО !
Този измислен кмет не подпомага мутрите а мисли за народа ,ТО !
Той щеше да възстанови връзката :
Ботевград - Мездра
Ботевград - Враца .
Тази връзка бе прекъсната ,не ,ЧЕ !
Пътникопотока в тази посока не намаляваше ,напротив ,бе постоянен ,НО !
Явно превозвачите от Мездра и Ботевград не са се съгласили да платят "ЗАПАЗЕНО МЯСТО " което плаща всеки под масата за да спечели правото да извършва дейност .
Така този кмет остана верен като ученик на предния кмет да не пуска и трайно да прекъсне връзката между Ботевград и Мездра.
Историята не познава такава наглост .
Явно според предишния и сегашния кмет Ботевград и Мездра са отделни губернии в различни държави.
правилно е закрил линията предния кмет. Като няма пътникопоток няма и линия.
Какъв кмет бе 4-ти, ти къде видя кмет в Ботевград - има един дето така го наричат, но само по титла е кмет
Гербаджий долни нищо не правят проклети да одат