Преди 35 години, в кв. „Захари Стоянов“ /зад линията/, гр. Костинброд, в саможертва пада самолетът на военния пилот полковник Радослав Димитров.
На 01.07.1987 г. при изпълнение на тренировъчен полет спира двигателят на МиГ-23МФ с пилот полковник Радослав Славов Димитров. Летецът успява да отклони изтребителя от падане в град Костинброд с цената на живота си…
Величавият му подвиг бе почетен днес с поднасяне на венци и цветя на лобното място.
На годишнината присъстваха: Александър Ненов – зам.-кмет на община Костинброд, Димитър Георгиев - управител на Общински инспекторат, Камелия Велкова - общински съветник, Полковник Юрий Луканов - зам.-началник на Щаба по операциите на ВВС и полковник Пейчо Пейчев - Началник на Инспекция “Безопасност на полетите” в Командването на Военновъздушните сили.
На тъжната церемония присъстваха също дъщерята на загиналия летец, с нейния съпруг и други близки, както и очевидци на авиокатастрофата.
РАДОСЛАВ СЛАВОВ ДИМИТРОВ е български пилот изтребител-прехващач, загинал геройски при изпълнение на гражданския си и войнски дълг, за да не се взриви заедно със самолета си в гр. Костинброд. Изтъкнат инструктор-методист.
Роден на 13 април 1933 г. в с. Свобода, Чирпанско. Произхожда от семейство от БДЖ.
Завършва средно образование и постъпва в Аероклуба Баните –Казанлъшко (1951 г.), а след това завършва НВВУ “Г. Бенковски” (1954 г.) с отличие; получава полувисше военно и гражданско образование. В бойните части на военната авиация е бил командир на звено, командир на ескадрила, зам.-командир на изтребителен авиационен полк, старши инспектор по техника на пилотиране и бойно използване в ПВО и ВВС. С големи заслуги за обучението и възпитанието на десетки млади изтребители-прехващачи.
Пилотирал е 11 типа самолети. Пролетял е близо 4000 часа.
Радослав Димитров загина при учебно-тренировъчен полет в зона сложен пилотаж със самолет МиГ-23МФ след спиране на двигателя във въздуха и опит на летеца на всяка цена да спаси самолета и кацне принудително на летището. Малко преди гр. Костинброд на височина 1800-2000 метра разбира, че трябва да напусне аварийно самолета, за да не падне заедно с него в града, но самолетът става неуправляем, времето за катапултиране недостатъчно, и се разбива в източните покрайнини на Костинброд.
Радослав е един от летците, преживели доста сложни по характер и количество особени случаи в полет, с които той се е справял винаги хладнокръвно (спукване на гуми след кацане, спиране на двигателя на МиГ-19 нощем, но последващо успешно кацане с един двигател, отказ на хидравличното управление на същия самолет и пр.). Изключително хладнокръвни са били и действията му при спиране на двигателя на самолета МиГ-23 на 1 юли 1987 г. като до последния момент е бил уверен, че ще успее да кацне на полосата в Доброславци, но уви!
Поклон пред полковник Димитров!
Публикувано на 24.04.2024г. 11:12 | Дава под-наем
Публикувано на 22.04.2024г. 20:27 | Дава под-наем
Публикувано на 22.04.2024г. 08:53 | Продава
Публикувано на 20.04.2024г. 11:39 | Дава под-наем
Публикувано на 19.04.2024г. 14:51 | Продава
Публикувано на 25.04.2024г. 13:55 | Предлага
Публикувано на 25.04.2024г. 06:14 | Предлага
Публикувано на 24.04.2024г. 10:54 | Предлага
Публикувано на 24.04.2024г. 08:06 | Предлага
Публикувано на 18.04.2024г. 17:41 | Предлага
Публикувано на 5.03.2024г. 12:35 | Продава
Публикувано на 11.02.2024г. 17:30 | Продава
Публикувано на 11.02.2024г. 07:29 | Продава
Публикувано на 2.10.2023г. 07:54 | Продава
Публикувано на 14.09.2023г. 08:24 | Продава
Дълбок поклон няма такива хора вече