Предупреждаваме: пригответе се за четене!
BGTSC ни направиха свидетели на поредното музикално събитие на високо ниво. Публиката се наслади на четири банди, не толкова близки по стил, но близки по тежест на гримовете, с които са покрити.
Началото е дадено с краткия сет на DRIFT от Лос Анджелис. Футуристични фигури се появяват на сцената – каски, плитки, черни очила, а частите от тялото, които се виждат, са намазани обилно с черна боя. Американците ни поднасят някаква смеска от индъстриъл с хард енд хеви.
Втори са Sick N’ Beautiful. Интересно, че визията (милитари от бъдещето в "крещящо зелено") на групата бе доста подобна на Drift, но този път вокалът е доста по-привлекателната Herma, която демонстрира полуголите си пухкави апетитни задни форми. Звуковата смеска на римляните е умопомрачителна – алтърнатив/индъстриъл/хард рок/поп, и както те твърдят - основни влияния са им Garbage, Lady Gaga, Katy Perry, Rob Zombie, Kiss, Rammstein, Lacuna Coil, Marilyn Manson, In This Moment, Alice Cooper и Nine Inch Nails… Въобще - манджа с грозде. Личи си, че италианците наблягат повече на визията - приковават вниманието към себе си с всевъзможни сценични трикове - постоянно светещия сутиен на вокалистката, шлайфане с флекс на китара, демонично облекло и лазер, развяване на знамена и какво ли още не. Преди и след изявата си бандата сама продаваше своите артикули, което даде възможност на феновете за снимки с тях (не пропускайте да видите нашите кадри в галерията!).
На сцената ситуацията става все по-сериозна с появата на Joseph Michael Poole, известен със сценичния си псевдоним Wednesday 13 и неговите момчета. Мнозина са на концерта именно заради тях. Mister Wednesday 13 ни е познат като вокал на хорър пънк/глемарите Murderdolls. Мощният им рокендрол се разлива във все по-пълния клуб Joy Station. Енергичното им представление е рядко виждано в България шоу, заслужаващо уважение и адмирации. Всичко е по три пъти: Class of 197666, Hello! Hello! Hello! Sofia, Sofia, Sofia…Спомнихме си и за Joey Jordison, починал през 2021, бивш член на Murderdolls, известен с участието си в Slipknot. Следва представяне на бандата и кавър на един от кумирите им Billy Idol – “White wedding”. Феновете на Murderdolls чуват първия сингъл в историята на групата – “Dead in Hollywood”. В изпълнението на Wednesday 13 има възходяща градация и в края на шоуто им всички остават доволни. Да, това е висока класа.
Точно в 21.30 ч. след мрачно интро на сцената се качват Cradle Of Filth. Култовият фронтмен Дани Филт излиза покрит с черно наметало, като още в началото пронизва публиката със запазената си марка и емблема на групата – култовите агресивно-нападателни високи писъци, които са обратно пропорционални на ръста му. Но тази вечер Дани е на висота и е във вихъра си! Веднага след първата песен Дани Филт поздравява София и България. Фронтменът припомня на публиката събитията отпреди 30 години и излизането на албума The Principle Of Evil Made Flesh с едноименната песен, подсещаща за доброто старо време. За периода от края на 90-те и началото на новото хилядолетие, когато в България може би всеки втори фен на тежката музика носеше тениска с логото на Cradle Of Filth и колегите им от симфо блек метъла Dimmu Borgir. Романтични времена, като голяма част от тези фенове са на концерта и си припомнят младежките години.
Покритият с шипове Дани продължава церемонията с доста по-новата Crawling King Chaos, последвана от любимата на всички Nymphetamine с прекрасните женски вокали. След тях прозвучават Dusk And Her Embrace от 1996 г. и Necromantic Fantasies.
Глобализацията не е подминала и днешния състав на Cradle of Filth – започнали като чисто английска банда, днес единствено Дани Филт е англичанин. Той е родом от малкото градче Хертфорд и става едно от най-емблематичните имена за стила. Стилът на бандата, изграден в последните над 30 г., е нетипичен за британската сцена, силно доминирана от хеви метъл и пънк банди. В черния ритуал на сцената Дани Филт е подпомогнат от двама американци, двама чехи и един шотландец. Музицирането в групата е дало началото и на едно семейство – наскоро китаристът Ashok и клавиристката Зои сключиха брак.
Всичко в залата допълва цялостната картина от едно тежко и мрачно изживяване – двата края на сцената са бранени от високи скелети, напомнящи на нещо като ксеноморф от култовите филми Alien. Стойката на микрофона е издържана в същия дух – гръбнаци, скелети на различни животни, черепи. Предпоставките за истинско шоу са на лице, което се и случва.
Дани не забравя да благодари на бандите преди тях, направили вечерта неповторима, включително и на mister motherfuckin mister Wednesday 13. Дани Филт излиза на сцената с един от символите за целия стил – череп на козя глава. Студ и сняг сковават залата с Her Ghost In The Fog, а всичко приключва с тяхната класика From Тhe Cradle Тo Enslave от 1999 г.
След концерта Дани Филт изрази впечатленията си във фейсбук: "Мястото беше първокласно, феновете бяха много шумни, а самият концерт беше яростен и фантастичен". Заслуга за това имат и организаторите от BGTSC, които за пореден път с високо ниво на професионализъм поднасят изключително качествен и незабравим продукт на музикалните фенове.
Източник: balkanec.bg
Няма добавени коментари