Дефилето на бунт срещу Северната тангента на Бойко
Северната скоростна тангента, чието име безспорно означава, че пътят трябва да е много бърз и да свързва северните квартали на столицата и пътищата от Северна България със София, всъщност не ги свързва, а ги отдалечава. Пореден сигнал за това подадоха жителите на северните квартали на столицата.
Владислав Владимиров, жител на град Нови Искър, обясни, че откакто пътят е открит помпозно от властта в края на месец април, пътуването на хората от северните части се е превърнало в кошмар. Преди те са стигали до София за половин час, а след откриването на тангентата пътят им се е увеличил на цял. Причините са, че проекта затваря съществуващия път от Илиянци към Требич и не се предвижда друг такъв. Пътуващите нямат никакъв достъп до Северната тангента, а трябва да преминават през „тъмен и тесен“ подлез, който минава под тангентата.
Освен това, новият бърз път е опасен, тъй като, за да се влезе в този подлез, е необходимо да се направи завой от 90 градуса, който е невъзможен за автобусите и тежкотоварните автомобили.
„За да преминат през тесния подлез, големите коли спират, свирят с клаксон, за да бъдат чути от идващите срещу тях, чакат и поемат в насрещното платно. Налага се да се качат на еднометровия тротоар за пешеходци, за да могат да завият и пак някои от тях стържат по вътрешната стена на тунела. За допълнително усложнение няма осветление“, обясняват засегнатите.
Заради това се образуват и големи задръствания, които са целодневни и започват от караулката на Околовръстното шосе и стигат до главния вход на Стоков пазар „Илиянци”.
С построяването на Скоростната тангента всички автомобили, идващи от Северна България, вече пътуват двойно, а освен това и с риск за живота си заради опасните маневри в участъка. „Пътен възел „Илиянци” е най-интересният , който напоследък сме виждали. Той започва от царевичната нива и свършва в слънчогледовата такава. Има и транзитен преход. Как обаче да стигнеш до него никой, който сме попитали, не е дал отговор досега“, пишат хората в писмо до властта.
Те организират и протестно събрание на 9 юни от 18.30 часа в читалището на град Нови Искър, където да обсъдят въпроса. На него са поканили и представители на властта.
Софийските села Требич, кв. Илиянци, кв. Бенковски, район Нови Искър, Своге, район Сердика, район Надежда, район Връбница, са само част от засегнатите, които трябваше да бъдат облекчени от новия лъскав път, който струва 180 млн. лв., финансиран по европейска програма.
При откриването на тангентата премиерът Бойко Борисов, който преряза лентичката, заяви, че със Северната скоростна тангента се осигурява удобна връзка между северозападните и югоизточните квартали на София, подобрява се достъпът на най-отдалечените райони с центъра на столицата, улеснява се трафикът и се съкращава времето за пътуване.
Още от самото начало жителите от кварталите, засегнати от строителството на Северната тангента, въстанаха срещу проекта, наричайки го пладнешки обир. През целия период на изграждането на „тангентата“ имаше протести, проблеми с маршрута на трасето, спорове за цената на отчуждаване на земята, които стигнаха дори до съда – не само българския, а дори този в Страсбург.
През повечето време чиновниците от Агенция „Пътна инфраструктура“ не искаха дори и да чуят за искането на хората.
Източник: сн. Архив
такситата са незаконни
Освен това и работното им време е отвреме навреме
Какъвто градоначалника такива и такситата
КОЙ Е ГРАДОНАЧАЛНИК