Хазартната индустрия се развива с бесни темпове – физически пунктове, онлайн букмейкъри, онлайн казина, лото и тото игри. Всичко това вече е неизменна част от ежедневието ни, от обкръжаващата ни среда, от интернет и от телевизията. Този бизнес не само у нас, но и в световен мащаб е водещ. И тъй като е тясно свързан със спорта, няма нищо по-логично от това да спонсорира спортни клубове и да налива част от печалбата в тази сфера. Позитивите от тази връзка са валидни както за единия сектор, така и за другия.
В развитите футболно европейски страни може да се види, че почти няма клуб, който да не е спонсориран от букмейкър. В меката на футбола Англия почти всички клубове носят на гърдите си лого на такава компания. Няма значение дали е Висша лига, Чемпиъншип или Лига 1. Има дори клубове и в Лига 2, които се подкрепят финансово от букмейкърите. Насреща те получават голяма реклама, а и изпълняват своя обществен дълг да подпомагат спорта.
Има редица спорове дали връзката между букмейкъри и спортни клубове е положителна или отрицателна. От една страна всеки спонсор във футбола е добре дошъл, но от друга страна, има експерти, които се притесняват от случващото се и посочват проблемите, до която тя води. Но това са случаи, които касаят важни органи и те трябва да преценяват последствията, ползите и вредите. А към този момент в почти всички водещи клубове в световен мащаб са спонсорирани от букмейкъри.
В България ситуацията не е по-различна. Името на родното първенство е на водещ български букмейкър – efbet Лига.
Както споменаха от портала на
Нострабет, този сезон в спонсорството на футболни клубове влезе „7777“, който е на екипите на Левски. Efbet поддържа финансово Лудогорец, Локомотив (Пловдив), Витоша и Дунав. Winbet е на фланелките на ЦСКА, Етър, Арда, Ботев (Пловдив), Ботев (Враца) и Царско село, а Славия има договор с Bet365. От елита единствено Берое и Черно море не са подпомагани от букмейкърски компании.
Във Втора лига този сезон се вложиха много повече пари в спонсорски договори с хазартните оператори. Ако през миналия сезон половината от тимовете бяха с подпомагани от някой от компаниите за залози, то този сезон присъствието е много по-изразено. Efbet подпомага 10 отбора, докато Winbet е с два отбора – Септември и Литекс. Пет са отборите, които нямат договори с букмейкъри.
С темповете на развитие и на навлизане в спорта на букмейкърите, е логично да се замислим дали скоро някоя от хазартните компании няма да започне да финансира и клубовете от региона, които са в Трета лига. Засега това ниво на родния футбол не представлява интерес за букмейкърите, макар те да са позиционирани сериозно чисто физически чрез казина. Приходите на онлайн букмейкърите от клиенти в региона също са значителни.
Шансът обаче двубои на отбори от този регион и от тази лига да се излъчат по телевизията е единствено чрез участие срещу водещ клуб в турнира за
Купата на България. Мачовете като цяло от първенството в Югозападната лига не се посещават от голям брой зрители. И това логично се отчита от големите хазартни компании, които към този момент не виждат смисъл да спонсорират клуб от региона и от това ниво. За сравнение – Лига 2 е четвърто ниво на английския футбол, но там всеки мач се посещава от около 10 000 зрители, което е и причината постепенно букмейкърите да се насочват и към клубове от там. В Трета лига на България рядко има мач с над 500 зрители.
Единственият спортен отбор, който може да се надява в близко бъдеще да получи спонсорски договор е баскетболният Балкан, който е шампион на страната ни и ще играе в Европа. Букмейкърите обаче все още не са се насочили към спортове извън футбола у нас, с изключение на подпомагането на отделни спортни таланти. Баскетболният отбор на Ботевград направи така, че този спорт да е водещ в града и най-следен, но у нас като цяло нивото на баскетбола е ниско и градът е един от малкото, в които този спорт привлича зрители.
Източник: balkanec.bg
Няма добавени коментари