КЗП: Телеком подтиква по-възрастни хора да сключват извън офис договори за услуги при неясни условия
Комисията за защита на потребителите (КЗП) установи, че единият от трите мобилни оператора заблуждава по-възрастни хора да сключват договори извън търговски обект, без да им предоставя пълна информация за услугите, които ще получат срещу месечната такса. Това съобщи Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП), в предаването „Нашият ден” по БНР.
„Нашата проверка до момента установи, че търговецът не е изпълнил коректно своето задължение да предостави пълна информация за условията на сделката преди сключването на договора. Освен, че се представя на вниманието ви много изгоден пакет с дадено наименование, вие нямате достатъчно детайлна информация относно това какво включва той. Така потребителят има една месечна такса, която заплаща, но всъщност от посланието, което се отправя към него, не става ясно какво точно може да ползва в рамките на тази месечна такса”, обяснява Маргаритов.
Той разясни, че законът дава специална защита на потребителите при сключването на т. нар. договори извън търговски обект. Причината за това е по-специфичният начин на взаимодействие между двете страни при този способ за продажба.
Търговецът е длъжен да информира клиента още преди сключването на договора за своето име и координати за връзка. Той следва да предостави и данни за основните характеристики на предлаганите от него стоки и услуги, както и за всички условия по сделката като цена, начин на плащане, изпълнение и срок на договора.
Потребителят трябва да бъде информиран и за правото му на отказ от договора в 14-дневен срок от сключването. В случай че търговецът предварително не е уведомил потребителя за това негово право, то този срок се удължава на година и 14 дни. Ако пък го направи впоследствие, но не по-късно от година след подписването на договора, то потребителят може да се откаже от сделката в срок до 14 дни след предоставянето на тази информация.
Законът предвижда някои изключения по отношение на това право. Например – поръчки по зададени от потребителя параметри; разпечатани след доставката носители на съдържание, защитено от Закона за авторското право и сродните му права; услуги, чието изпълнение вече е започнало и пр.
И при сключените извън търговски обект договори потребителите запазват правото си да предявят рекламация. За дефектна стока срокът за това е до 2 две години от закупуването й, а за некачествена услуга – до 14 дни след установяване на несъответствието с договореното.
Източник: balkanec.bg
Така се случва винаги, когато крадливите червени боклуци са на власт...
1,престани със заблудата си:--от отдавна и сега на власт са любимата ти крадлива синя измет...
Докато Червени и Сини са на власт... не очаквайте разлика от досегашното
Виваком.
и Мтел по същия начин се обаждат по телефона и ти предлагат някакви глупости. Като им кажеш, че ще отидеш на място в техен офис почват да те баламосват. А, ако случайно се вържеш ти изпращат договора по куриер
Записвайте разговора като изисквайте името на обаждащия се и директно жалба в съда за телефонен тероризъм.Аз само по един път на трите оператора заявих че така ще направя и повече не са ми се обаждали.
САМО ТАКА НОМЕР 6!
vsichki
6 bravo
Някой няма ли да обвини кмета и за това