Министерството на образованието и науката (МОН) разработва план за нов иновативен предмет по родолюбие, който ще комбинира история, география и гражданско образование. Целта е този предмет да събуди интереса на учениците към българското културно и историческо наследство чрез изучаване на малко известни и вдъхновяващи факти за велики българи. Това заяви министърът на образованието проф. Галин Цоков по време на форум, посветен на резултатите от програмата „Неразказаните истории на българите“, финансирана от МОН с бюджет от 550 хил. лв. Програмата се реализира в 33 неделни училища и 8 български лектората в чужбина, като дава възможност на учениците да проучват родови истории на видни българи.
В рамките на форума беше представен кратък филм-калейдоскоп, който разказа за живота и делото на значими българи – от потомците на композитора Панчо Владигеров до художника проф. Стоимен Стоилов. Учениците и лекторите създадоха над 40 проекта – филми, книги, презентации и доклади, в които бяха включени българи от различни държави като Молдова, Сърбия, Румъния, Кипър, Турция, Гърция, Украйна, Бразилия, Франция, и други. Програмата „Неразказаните истории на българите“ вдъхнови учениците и студентите да създадат съдържание, което предаде непознати факти за събития и личности, значими за българската култура, дори в отдалечени кътчета на света.
„Предметът по родолюбие ще е иновативна учебна програма, базирана на проучване и анализ на българското наследство, като насърчава младите хора да се свържат с миналото чрез открития и преживяване,“ обясни проф. Цоков. „Идеята е първоначално предметът да се въведе в иновативни училища, а по-късно и в други училища в страната.“ Според министъра този интегриран подход ще позволи на учениците не само да се запознаят с историческите и културни факти, но и да развият практически компетенции и умения.
През тази учебна година програмата „Неразказаните истории на българите“ се реализира с разширен обхват, като насърчава съвместни проекти между българските училища и неделните училища зад граница. „Ще предложим концепция, която да позволи на българските училища да разказват за великите българи в страната, да съхранят родовата памет и да развиват чувство на гордост у подрастващите,“ добави проф. Цоков.
Новата инициатива отразява стремежа на МОН да трансформира обучението от възпроизвеждане на знания към изграждане на умения и компетентности, базирани на участие, проучване и преживяване. „Нашите деца се нуждаят от смисъл и мотивация – и когато видят как техните усилия намират отклик и вълнуват хората, те се чувстват значими и стават по-уверени и успешни,“ сподели министър Цоков.
Програмата е стъпка към създаване на поколение, гордо с българските корени и достойно наследство, което свързва миналото със съвременните ценности и предизвикателства.
Публикувано на 11.11.2024г. 15:01 | Продава
Публикувано на 11.11.2024г. 13:28 | Взима под-наем
Публикувано на 9.11.2024г. 21:10 | Продава
Публикувано на 5.11.2024г. 11:14 | Продава
Публикувано на 4.11.2024г. 19:56 | Продава
Публикувано на 11.11.2024г. 15:27 | Търси
Публикувано на 7.11.2024г. 11:56 | Предлага
Публикувано на 3.11.2024г. 14:53 | Предлага
Публикувано на 2.11.2024г. 10:13 | Предлага
Публикувано на 1.11.2024г. 10:24 | Предлага
Публикувано на 2.11.2024г. 19:25 | Продава
Публикувано на 27.10.2024г. 20:18 | Продава
Публикувано на 25.09.2024г. 14:16 | Продава
Публикувано на 23.09.2024г. 10:25 | Продава
Публикувано на 9.09.2024г. 16:33 | Продава
Тоест и по 9 часа на ден ли да имаме вече. И сега не се спазва броя часове седмично, който е по закон, а се слагат повече. Като искат да добавят, да извадят първо ненужното и тогава да добавят.
Ха,ха,ха,та те сега не обичат ли родината си,и тепърва, ще ги учат.