Нова интернет измама подвежда потребители да плащат за непоръчани стоки
Появи се нова измамна схема, която подвежда активно пазаруващи в интернет потребители да плащат за пратки със стоки, които не са поръчвали. Схемата използва неправомерно събрани лични данни и таргетира тези, които често правят покупки онлайн.
Измамата работи по следния начин: на базата на събрана информация за онлайн поведението на потребителите, до тях се изпраща пакет с наложен платеж, който няма опция за „Преглед и тест“. В пакета са включени точни лични данни като имена, адрес и телефонен номер, което заблуждава получателя, че става въпрос за поръчана стока. След заплащане, клиентът установява, че е получил нежелан продукт, често с ниско качество.
Такъв е случаят с потърпевш, който е споделил пред БНР, че е платил близо 100 лева за стока, която не е поръчвал. „Миналата седмица поръчах доста неща по интернет. В понеделник пристигна куриерът, но без опция за „Преглед“. Видях, че са посочени моите имена и адрес, затова платих. Когато отворих пакета, вътре имаше детска фланелка с ужасно качество“, разказва той.
Според Габриела Руменова, основател на онлайн платформата „Ние, потребителите“, най-вероятно става дума за неправомерно използване на лични данни. Тя съветва в такива случаи незабавно да се информират органите на реда и Комисията за защита на личните данни. „Важно е да опитаме да разберем как е станало изтичането на личната ни информация и да изискаме нейното заличаване от неправомерните обработващи“, препоръчва Руменова.
Потребителите са призовани да бъдат особено внимателни при получаване на пратки, които не са очаквали, и да настояват за опция „Преглед и тест“, за да избегнат измами.
Източник: balkanec.bg
Няма добавени коментари