Община Сливница приключи успешно изпълнението на проект „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Община Сливница”
Община Сливница успешно приключи изпълнението на проект „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Община Сливница”, по Договор № BG05M9OP001-2.101-0117-С01 сключен с Ръководния орган на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ и община Сливница по Процедура BG05M9OP001-2.101 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 3“ .
Проектът бе със срок на изпълнение 16.03.2020 г. – 31.03.2021 г. и бе финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз на обща стойност 85 020,00 лв., разпределени както следва: Средства от ЕСФ – 85% – 72 267,00 лева; Национално съфинансиране – 15% – 12 753,00 лева
Целта на проекта бе да спомогне предотвратяване на масовото заразяване на хората с COVID-19 чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда, с които да бъдат подкрепени лицата, които са застрашени в най-голяма степен.
С реализирането на дейностите по проекта се подкрепиха мерките по време на въведеното извънредно положение и съпътстващия го наложителен период на социална изолация, чрез ограничаване контактите между хората. Бяха подкрепени лицата, които са застрашени в най-голяма степен от COVID-19 и се създадоха условия за осигуряване на жизнено важни продукти за населението с цел неговата защита.
От стартирането на проекта до края на м. март 2021 г., при планувани 52 потребители 102 лица - възрастни хора над 65 години, възрастни в риск (в зависимост от грижа, поради увреждане, неподвижност или невъзможност за водене на независим и самостоятелен живот); лице или член на семейството поставено под карантина във връзка с COVID-19; самотен/ни родител/ли с дете/деца до 12 г., които са в невъзможност да оставят децата си сами са получили следните услуги: доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства; заплащане на битови сметки; заявяване и получаване на неотложни административни услуги /заплатени със средства на потребителите.
Подобрено бе качеството на живот на потребителите и бе постигната ефективност на предоставените услуги.
Оказана бе подкрепа за преодоляване последиците от коронавируса.
Осигурена бе прозрачност и целесъобразност при изразходване на средствата.
Източник: balkanec.bg
Няма добавени коментари