Пускат движението в тръбите за Варна на тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“
В петък - 19 юли, около обяд, ще бъде пуснато движението в тръбите за Варна на тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“ на АМ „Хемус“ и ще се осъществява без ограничения за всички видове превозни средства. Скоростта на движение в съоръженията ще бъде до 80 км/ч.
През есента ще продължи основният ремонт на двата тунела в тръбите за София. Тогава в тръбите за Варна ще бъдат довършени някои дейности, свързани с вентилационната система, електрозахранването, адаптивното осветление, светофари, управляеми пътни знаци, видеонаблюдение и т. н.
Временното преустановяване на строителните работи сега е за да се улесни пътуването през летния сезон и да не се затруднява пътуването. Прогнозният срок за окончателното завършване на основния ремонт на двата тунела е лятото на 2025 г. Строително-монтажните работи започнаха през ноември миналата година. „Топли дол“ е в експлоатация от 1985 г., а „Правешки ханове“ от края на 90-те години на миналия век и досега не са основно ремонтирани.
Тунел „Топли дол“ е при 39-ти км на автомагистралата. Дължината на тръбата за Варна е 883 м, а в посока София е 878 м. Рехабилитацията на съоръжението включва изграждане на нова хидроизолационна и отводнителна система, облицовка и тротоарни блокове. Извършва се реконструкция на пътното платно и на порталните участъци на тунела, както и разширение на тротоарите в тръбата за Варна. За повишаване на безопасността има две пешеходни евакуационни напречни връзки между тръбите на съоръжението. Ремонтираната тръба е с асфалтобетонова настилка, хоризонталната маркировка и вертикалната сигнализация. Ремонтът се изпълнява от „ОРС - ИНФРАСТРУКТУРА“ ООД. Договорът е на стойност 42 617 853,59 лв. с ДДС и средствата са от бюджета на АПИ.
Тунел „Правешки ханове“ е при 54-ти км на АМ „Хемус“ и е на около 1,8 км от пътния възел за Правец. Дължината на тръбата за Варна е 834 м, а на тръбата за София е 830 м. Двете тунелни тръби ще са с нова облицовка, съвременна дренажна и хидроизолационна система и тротоарни блокове. Предвидено е подобряване на отводняването. Основно се ремонтират 7-те напречни връзки, свързващи двете тръби на тунела, което ще позволи те да бъдат използвани за аварийни изходи. Тунелът ще разполага с комбинирани аварийни ниши с хидранти, SOS телефони, пожарогасители и др. Ремонтът се изпълнява от „ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД. Договорът е за 47 756 186,84 лв. с ДДС и средствата са осигурени от бюджета на АПИ.
Източник: api.bg
Малий, голема работа. Откраднахте и от там някой лев, НЕЩАСТНИЦИ
От гара Яна до джъмбо плаза дясната лента е опасна са движение , толкова дълбоки дупки има. Това е и в двете посоки. Апи са вземат отношение.
Отвратително е там, но то къде не е по пътищата в България. Всичко краде, нищо не се прави качествено и здраво.
Точно, Яна-Джъмбо е с ужасни дупки и вече е опасно!
Цялата магистрала е опасна, това не е магистрала. Заради ремонта на тези два тунела си отидоха от този свят няколко човека.
Тунелите са супер, не мрънкайте. Сега цялата магистрала трябва да се приведе във вид, който да отговаря на стандарт България.
Ти май не си много в час,пил ли си или нямаш логично мислене, като са толкова супер, защо почти всяка година затварят ти единия ,ту другия за ремонт, аман от пишман адвокати.
Голямо Крадени с тези ремонти на тунелите,голямо нещо,и нито тунели нито магистрали
Онзи ден посока Варна преди тунел "Пр. Ханове " имаше страшна тапа,висянето бе с часове,тирове, леки коли,автобуси, а по стария път през селата бе направо кошмар,ужас,ама никъде не бе отразено. Ни лук ял,ни лук мирисал,това ни е управата.