Стартира Схема "Обучения и заетост" за безработни над 29 г
От 25 март в бюрата по труда всеки работодател /от реалния сектор и търговски дружества с общинско участие в капитала или чрез граждански дружества по Закона за задълженията и договорите /съгл. чл. 51, ал. 2 от Закона за общинската администрация/ може да заяви своите потребности за наемането на работници по схемата.
ПОДРОБНОСТИ:
Приоритетните целеви групи са безработни лица:
•с основно или по-ниско образование;
•продължително безработни с регистрация в дирекции „Бюро по труда” от 12 и повече месеца;
•безработни лица на възраст над 54 г.
Най-малко половината от наетите лица при един работодател трябва да са от някоя от горепосочените приоритетни целеви групи.
За работодателите:
В рамките на първия етап на схемата работодателите ще могат да подават своите заявки за участие във всички дирекции „Бюро по труда“ от 25.03.2016г., 9.30ч.
За наетите по проекта безработни лица ще се възстановяват средства за трудови възнаграждения за период до 12 месеца, включително и дължимите към тях вноски за сметка на работодателя, съгласно Кодекса на труда и Кодекса за социално осигуряване, в зависимост от това представител на коя целева група е всеки одобрен гражданин:
За лицата от трите приоритетни целеви групи /посочени по-горе/:
• За безработните лица от трите приоритетни целеви групи се осигуряват разходите за трудови възнаграждения до 12 месеца – при покриване на 100% от сумата на минималния осигурителен доход (МОД) за съответната длъжност, за която са наети, както и всички дължими вноски за сметка на работодателите, съгласно изискванията на Кодекса на труда и Кодекса за социално осигуряване.
За останалите, наети по операцията лица:
• За първи период до 6 месеца се осигуряват разходите за трудови възнаграждения при покриване на 100% от сумата на МОД за съответната длъжност, за която са наети, както и всички дължими вноски за сметка на работодателите, съгласно изискванията на Кодекса на труда и Кодекса за социално осигуряване;
• За втори период от последващи до 6 месеца се осигуряват единствено разходи за покриване на всички дължими вноски за сметка на работодателите, съгласно изискванията на Кодекса на труда и Кодекса за социално осигуряване, изчислени върху 100% от сумата на МОД за съответната длъжност, за която са наети.
Вторият период следва да е равен или по-дълъг от първия, като общата продължителност на заетостта за двата е до 12 месеца.
Информация за необходимите документи за кандидатстване и включване в проекта може да намерите на интеренет страницата на ТД”Бюро по труда” Ботевград: http://bt.botevgrad.com/news/209/.
В случай на настъпили промени или при изтичане на периода на валидност на посочените документи, същите се представят от Работодателя отново, преди подписване на договора за осигуряване на заетост.
Работодателят представя при необходимост и актуални документи, относими и отразяващи получените минимални помощи.
Източник: Бюро по труда - Ботевград
Г оляма
Д алавера.Чрез
Б юрата по труда да се
О бучават неграмотните
П ростаци.
Много ли ви харесва тази простотия? Триете тенденциозно.
Това не е акростих, №1. Това е свободно съчинение.
Не е и свободно съчинение,а освободено от мисъл.Като автора си.
И сега като се започне едно назначаване на полуграмотни...
Номер 2-нещо недоВОЛстваш май,М????
Пак ще намаже някой общински тиквеник
Г олямо
Д иване
Б отевградско е
О лигофрен
П ишурков
Много добра схема за кандидатстване. Помислете само колко пари спестяват фирмите. Айде бизнеса пак на далавера. Възползвайте се бизнесмените на Ботевград, имате акъл само да пишете простотии и да се оплаквате. Не се оплаквайте, като вдовица за чушка, а работете. ЕС ви финансира бизнеса, чрез човешкия капитал. Много се радваме, че все пак ще се намерят умни предприемачи в общината. Успех!