Неделя, 28 Април 2024, 23:26

"Училището да е привлекателно за учениците, вдъхновяващо за учителите, приобщаващо за родителите" - Александър Евтимов - директор на СУ "Д-р Петър Берон", гр. Костинброд

5 Януари 2023, 17:13
(0) (0)
Костинброд - Новини
Прочетена: 1375 0


СУ „Д-р Петър Берон“, гр. Костинброд има вече нов директор - Александър Евтимов – креативен и амбициозен млад човек, готов да продължи развитието на средното училище и да го превърне в елитна гимназия. Преди да бъде избран, след конкурс, за директор на СУ „Д-р Петър Берон“, гр. Костинброд, Александър Евтимов бе зам.-директор „Учебна дейност“ в 133-то СУ „Александър С. Пушкин“, София – едно от най-престижните училища в столицата с изучаване на руски и други чужди езици.

Александър Евтимов има 2 специалности – „Математика и информатика“ и „Образователен мениджмънт“.

Предлагаме на читателите на „Балканец“ интервю с Александър Евтимов – за образователния процес и визията му за развитието на СУ „Д-р Петър Берон“:

- Г-н Евтимов, поемате ръководството на най-голямото училище в Костинброд с 610 ученици - СУ “Д-р Петър Берон”, училище с модерна база, в което има изграден STEM Център /предоставящ съвременна образователна среда в сферата на природните науки, технологиите и иновациите и повишава интереса на учениците към технологичния сектор, инженерството и предизвикателствата на новите професии, базирани на високи технологии и дигитална индустрия/. Преди да станете директор на СУ „Д-р Петър Берон” сте бил зам.-директор на друго елитно училище – в столицата – 133 СУ „Ал. С. Пушкин“.
Какво Ви мотивира за тази промяна?


-В своя професионален път започнах като учител, впоследстие станах заместник-директор по учебната дейност. Натрупах ценен опит като заместник-директор и сега правя следващата крачка в моето професионално развитие. Благодаря за доверието към мен от страна на Началника на РУО София-област и общината. Надявам се да го оправдая.

- Встъпвайки в длъжността „Директор“ на - СУ “Д-р Петър Берон”, налага ли се да проведете някакви реформи в училището? Какви?

-Както знаете, реформата е промяна на отношения и процеси към по-благоприятна среда. В тази връзка бих искал да продължа да подобрявам условията за обучение и социализиране на учениците. Това ще се случи, ако активно разработваме проекти, по които да кандидатстваме. Успоредно с това, ще мотивирам колегите си да повишават своята лична квалификация като придобиват нови компетентности.

- Вашата специалност е математика и информатика, но не Ви ли се струва, че технократството взима връх над хуманитарното в нашите училища. Всички се стремят към технологии, компютри, дигитализации, сякаш ще отглеждаме роботи. Спомням си, че навремето имаше дисциплини като етика, естетика, часове по Гражданска защита. Ако се върнем още по назад – и вероучение. Има ли надежда да върнем възрожденския дух на българското образование; да научим децата освен на дигитални умения, и на родолюбие, и на общочовешки ценности, повече съпричастност?

- Да, така е. 21. век е век на високите технологии и това изисква да се развиваме в тази посока. Дигитализацията прави ученето интересно. Но това не е за сметка на учебните програми по БЕЛ, История и цивилизации, География и икономика, Философия и Гражданско образование. Философия се изучава в 8, 9 и 10 клас, като в учебните програми са включени етика, естетика и логика. Колегите, преподаващи т. нар. хуманитарни предмети ще имат възможност да създадат различни клубове, в които да работят творчески, спокойно и отговорно към учениците и бъдещето им. С нетърпение очаквам изявите им. В училището има разработена програма по Гражданско образование, която се използва при заместване на отсъстващи учители.

- Една сентенция гласи: „Обучението трябва да бъде процесът, който помага на всеки да намери своята уникалност“. В общи линии това е и философията на Монтесори обучението. Вие съгласен ли сте с тази теза и успява ли да намери днешният ученик своята уникалност?

- Да, думите са на Лео Бускалия, който започва своя път като логопед и по-късно става и мотивационен лектор. За мен и колегите ми, всяко дете е уникално, защото всеки един човек е единствен и неповторим. Важното за нас е децата и учениците да са насърчавани да мечтаят, да творят, да бъдат подкрепяни, но най-важното е да бъдат разбирани.

- И за финал на нашия разговор – каква е визията Ви за бъдещото развитие на Училището?

-СУ „Д-р Петър Берон“ да бъде училище, което предоставя образователна и възпитателна среда, която насърчава и подкрепя всяка отделна личност в нейния стремеж към творческо и личностно развитие. Училището да е привлекателно за учениците, вдъхновяващо за учителите, приобщаващо за родителите.

Благодаря за интервюто! Пожелавам на всички здраве, много успехи и да следват мечтите си, въпреки трудностите, през които преминават!

През 2022 г. община Костинброд завърши проект „Реконструкция и оборудване на СУ „д-р Петър Берон“.
Основни дейности по проекта бяха:

1. Реконструкция и оборудване на спортна площадка за футбол №1.
2. Реконструкция и оборудване на спортна площадка за баскетбол и волейбол №2.
3. Реконструкция на скатен покрив на сградата над начален курс.
4. Вертикална планировка. С проекта е решен проблема с наводняването на столовата, като в северната част на сградата се изпълни алея с ширина 1,50м., която ще спре водопритока към сградата.
5. Ремонт и реконструкция на съществуващата ограда. Цялото училище е с изградена нова ограда.

През настоящата вече 2023 г. в СУ „Д-р Петър Берон“ ще бъде изграден паметник на патрона на училището - д-р Петър Берон.



Източник: balkanec.bg

Коментари (0)

Няма добавени коментари

Добави коментар:

Назад

Последвайте ни във Facebook

Обяви

виж всички
виж всички
виж всички

Анкета » коментари (4)

Ще има ли предсрочни избори отново?

Анкета » коментари (4)

Ще има ли предсрочни избори отново?

отговори
Да. Категорично! (191)
70% Complete
Не. Само се пазарят за порциите във властта. (125)
70% Complete
Не знам и не ме интересува. (47)
70% Complete
Поредната политическа глупост. (55)
70% Complete