На 22 март т.г. се подписа договор по проект „Модернизация на жп линия София-Драгоман-Сръбска граница, участък Волуяк-Драгоман“. Изпълнител на участъка Петърч – Драгоман е „Терна“ АД, с подизпълнители „Порр Бау“ ГмбХ, „АЖД Прага“ ООД и „Балкантел“ ООД. Стойността на договора за строителство е 275 000 000, 00 лева без ДДС. Срокът за изпълнение е 48 месеца.
По проекта се предвижда да бъде изградена изцяло нова железопътна гара Сливница, разположена на ново място.
Новото приемно здание се проектира в новия гаров ареал на гара Сливница. Обектът е първа категория, съгласно чл.137, ал. 1 от ЗУТ. Новопроектираната сграда на приемното здание ще бъде разположена в югоизточната част на площадката, определена с парцеларния план за приемно здание. Също така сграда ще бъде разположена в средната част на първи перон, който се намира на около 11 метра над нивото на терена. Тя ще бъде с дължина 42,25м и ширина 8,80м.
Достъпът до сградата ще се осъществява от прилежащата улица, крайна за града. Застрояването на площадката е обосновано до сградата са предвидени: спирка за масовия градски транспорт; паркинг за 35 автомобила (в рамките на имота); паркинг за 3 автобуси (в рамките на имота); паркинг за велосипеди и пешеходен достъп.
Сградата е проектирана на три надземни етажа. На първи етаж ще е разположена вертикалната комуникация (стълбище, ескалатор и асансьор), трафопост и техническа зона. На втори етаж на кота +5,65 ще е разположена вертикалната комуникация (стълбище, ескалатор и асансьор), административно-обслужваща зона (каса, канцелария и битово помещение). На трети етаж на кота +11,30 са разположени:
- Зона пътници, състояща се от чакалня, тоалетна – жени, тоалетна – мъже, тоалетна - инвалиди, багажно, каса и кафе със склад към него
- Административно-техническа зона, състояща се от канцеларии за началник гара, ръководител
движение, помещение телекомуникации, инвентар и работилница.
Строителни материали предвидени за монтаж и полагане при строителството на новото гарово здание:
• Главна носеща конструкция - носещата конструкция е скелетно-гредова. Вертикалните товари се поемат от стоманобетонни плочи с дебелина 20см, стоманобетонни греди, колони и шайби.
• Покривни материали – при плоският покрив е предвидено използването на механично фиксирана полимерна мембрана на базата на PVC, разделителен слой от геотекстил, EPS съгласно част ЕЕ, самозалепваща пароизолация с алуминиева вложка.
• Фасадни стени и обшивки – ограждащата конструкция се изпълнява от тухлена зидария 25см. Предвидена е обработка на тухлената зидария с EPS съгласно част ЕЕ и клинкерни фасадни тухли, залепени върху топлоизолацията.
• Подови настилки, первази и лайсни – в зоната на паркинга е предвидено изпълнението на асфалт, а в пешеходните зони - бетонни плочи. Помещенията в гарата ще бъдат изпълнени от архитектурни настилки: гранитогрес върху изравнителна циментова замазка с минимална дебелина 3см.
• Тавани –предвиден монтаж на гладък окачени тавани от гипскартон.
• Вътрешни преградни стени – вътрешните преградни стени се предвижда да бъдат изпълнени с метална конструкция с широчина 10см и двустранна еднослойна обшивка от гипсокартон. За постигане на добра звукоизолация се монтира минерална вата с дебелина 7,5см. При помещения: wc, склад, поддръжка и кафе стените ще бъдат изпълнени влагоустойчив гипсокартон.
• Остъкляване и интериорни врати - предвидена е AL дограма с прекъснат термомост отговаряща на изискванията на проекта по ЕЕ. Вътрешните интериорни врати са стоманено-дървени.
• Обратни засипки:
- обратна засипка с пръст за зелени площи
- обратна засипка от трошен камък под бетоновата настилка
- обратна засипка от земни маси около сграда
- обратна засипка от земни маси при тръби по част ВиК
- пясъчна подложка при тръби по част ВиК.
Публикувано на 24.04.2024г. 11:12 | Дава под-наем
Публикувано на 22.04.2024г. 20:27 | Дава под-наем
Публикувано на 22.04.2024г. 08:53 | Продава
Публикувано на 20.04.2024г. 11:39 | Дава под-наем
Публикувано на 19.04.2024г. 14:51 | Продава
Публикувано на 25.04.2024г. 13:55 | Предлага
Публикувано на 25.04.2024г. 06:14 | Предлага
Публикувано на 24.04.2024г. 10:54 | Предлага
Публикувано на 24.04.2024г. 08:06 | Предлага
Публикувано на 18.04.2024г. 17:41 | Предлага
Публикувано на 5.03.2024г. 12:35 | Продава
Публикувано на 11.02.2024г. 17:30 | Продава
Публикувано на 11.02.2024г. 07:29 | Продава
Публикувано на 2.10.2023г. 07:54 | Продава
Публикувано на 14.09.2023г. 08:24 | Продава
Глупости на търкалета...
Приемното здание на гарата ще бъде на два етажа.
Коловозите и пероните ще бъдат разположени на висок насип.
На какво разстояние от центъра на града ще е гарата, за да ви кажа дали изобщо този проект си струва. Аман от Московски възпитаници...За да се ползва една гара, трябва да е разположена максимално близо до хората. В противен случай ще остане паметник на глупостта на българските некадърни проектантски фирми.
НЕМА ПАРИ ДЕЙСТВАЙТЕ
Абсолютна лъжа.Много хора са против не се знае защо
Някога, като малък, съм живял в самото здание на гара Сливница. Заедно с целия шум от транзитно преминаващите композиции и маневрените локомотиви. Зная, че в императорска Япония инфраструктурата на железницата е подчинена на идеята "скорост на придвижване" на пътникопотока, не и на удобството от достъпа до междинните станции. Достъпът до тях трябва да се популяризира и улесни от местната инфраструктура. Било то метростанция, автобусна спирка и т.н.
Съжалявам, че старото си отива. Радостта трябва да идва от новите идеи. Дано е радост за жителите на град Сливница. Успех!