Събота, 27 Април 2024, 15:57

Новата ЖП гара Сливница ще бъде на естакада с три нива /СНИМКИ/

17 Април 2021, 15:58
(3) (0)
Сливница - Новини
Прочетена: 8039 7


На 22 март т.г. се подписа договор по проект „Модернизация на жп линия София-Драгоман-Сръбска граница, участък Волуяк-Драгоман“. Изпълнител на участъка Петърч – Драгоман е „Терна“ АД, с подизпълнители „Порр Бау“ ГмбХ, „АЖД Прага“ ООД и „Балкантел“ ООД. Стойността на договора за строителство е 275 000 000, 00 лева без ДДС. Срокът за изпълнение е 48 месеца.

По проекта се предвижда да бъде изградена изцяло нова железопътна гара Сливница, разположена на ново място.

Новото приемно здание се проектира в новия гаров ареал на гара Сливница. Обектът е първа категория, съгласно чл.137, ал. 1 от ЗУТ. Новопроектираната сграда на приемното здание ще бъде разположена в югоизточната част на площадката, определена с парцеларния план за приемно здание. Също така сграда ще бъде разположена в средната част на първи перон, който се намира на около 11 метра над нивото на терена. Тя ще бъде с дължина 42,25м и ширина 8,80м.
Достъпът до сградата ще се осъществява от прилежащата улица, крайна за града. Застрояването на площадката е обосновано до сградата са предвидени: спирка за масовия градски транспорт; паркинг за 35 автомобила (в рамките на имота); паркинг за 3 автобуси (в рамките на имота); паркинг за велосипеди и пешеходен достъп.

Сградата е проектирана на три надземни етажа. На първи етаж ще е разположена вертикалната комуникация (стълбище, ескалатор и асансьор), трафопост и техническа зона. На втори етаж на кота +5,65 ще е разположена вертикалната комуникация (стълбище, ескалатор и асансьор), административно-обслужваща зона (каса, канцелария и битово помещение). На трети етаж на кота +11,30 са разположени:

- Зона пътници, състояща се от чакалня, тоалетна – жени, тоалетна – мъже, тоалетна - инвалиди, багажно, каса и кафе със склад към него

- Административно-техническа зона, състояща се от канцеларии за началник гара, ръководител
движение, помещение телекомуникации, инвентар и работилница.

Строителни материали предвидени за монтаж и полагане при строителството на новото гарово здание:
• Главна носеща конструкция - носещата конструкция е скелетно-гредова. Вертикалните товари се поемат от стоманобетонни плочи с дебелина 20см, стоманобетонни греди, колони и шайби.
• Покривни материали – при плоският покрив е предвидено използването на механично фиксирана полимерна мембрана на базата на PVC, разделителен слой от геотекстил, EPS съгласно част ЕЕ, самозалепваща пароизолация с алуминиева вложка.

• Фасадни стени и обшивки – ограждащата конструкция се изпълнява от тухлена зидария 25см. Предвидена е обработка на тухлената зидария с EPS съгласно част ЕЕ и клинкерни фасадни тухли, залепени върху топлоизолацията.
• Подови настилки, первази и лайсни – в зоната на паркинга е предвидено изпълнението на асфалт, а в пешеходните зони - бетонни плочи. Помещенията в гарата ще бъдат изпълнени от архитектурни настилки: гранитогрес върху изравнителна циментова замазка с минимална дебелина 3см.
• Тавани –предвиден монтаж на гладък окачени тавани от гипскартон.
• Вътрешни преградни стени – вътрешните преградни стени се предвижда да бъдат изпълнени с метална конструкция с широчина 10см и двустранна еднослойна обшивка от гипсокартон. За постигане на добра звукоизолация се монтира минерална вата с дебелина 7,5см. При помещения: wc, склад, поддръжка и кафе стените ще бъдат изпълнени влагоустойчив гипсокартон.
• Остъкляване и интериорни врати - предвидена е AL дограма с прекъснат термомост отговаряща на изискванията на проекта по ЕЕ. Вътрешните интериорни врати са стоманено-дървени.
• Обратни засипки:
- обратна засипка с пръст за зелени площи
- обратна засипка от трошен камък под бетоновата настилка
- обратна засипка от земни маси около сграда
- обратна засипка от земни маси при тръби по част ВиК
- пясъчна подложка при тръби по част ВиК.



Източник: balkanec.bg

Коментари (7)

  • Отговори (2) (0)
    1. добавен от: Sofianec 18 Април, 00:29

    :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

  • Отговори (1) (0)
    2. добавен от: Циципас 14 Февруари, 13:36

    Глупости на търкалета...
    Приемното здание на гарата ще бъде на два етажа.
    Коловозите и пероните ще бъдат разположени на висок насип.

  • Отговори (2) (4)
    3. добавен от: Трол 28 Юни, 10:20

    На какво разстояние от центъра на града ще е гарата, за да ви кажа дали изобщо този проект си струва. Аман от Московски възпитаници...За да се ползва една гара, трябва да е разположена максимално близо до хората. В противен случай ще остане паметник на глупостта на българските некадърни проектантски фирми.

  • Отговори (1) (2)
    4. добавен от: Споко. Парите са важни, не хората 28 Юни, 10:21

    :x :x :x :uups: :uups: :uups:

  • Отговори (1) (0)
    5. добавен от: Анонимен 31 Юли, 13:38

    НЕМА ПАРИ ДЕЙСТВАЙТЕ

  • Отговори (0) (0)
    6. добавен от: Хейтър 29 Март, 18:20

    Абсолютна лъжа.Много хора са против не се знае защо

  • Отговори (1) (0)
    7. добавен от: Алекс 25 Юли, 21:12

    Някога, като малък, съм живял в самото здание на гара Сливница. Заедно с целия шум от транзитно преминаващите композиции и маневрените локомотиви. Зная, че в императорска Япония инфраструктурата на железницата е подчинена на идеята "скорост на придвижване" на пътникопотока, не и на удобството от достъпа до междинните станции. Достъпът до тях трябва да се популяризира и улесни от местната инфраструктура. Било то метростанция, автобусна спирка и т.н.
    Съжалявам, че старото си отива. Радостта трябва да идва от новите идеи. Дано е радост за жителите на град Сливница. Успех!

Добави коментар:

Назад

Последвайте ни във Facebook

Обяви

виж всички
виж всички
виж всички

Анкета » коментари (4)

Ще има ли предсрочни избори отново?

Анкета » коментари (4)

Ще има ли предсрочни избори отново?

отговори
Да. Категорично! (191)
70% Complete
Не. Само се пазарят за порциите във властта. (124)
70% Complete
Не знам и не ме интересува. (47)
70% Complete
Поредната политическа глупост. (54)
70% Complete