АПИ загуби дела за над 1 млрд. лв. след прекратени търгове от правителството на Денков
Агенцията „Пътна инфраструктура“ (АПИ) е загубила окончателно две съдебни дела, свързани с обществени поръчки за над 1 млрд. лв. През март месец Върховният административен съд е взел решения по две процедури, които бяха спрени временно от кабинета Денков. Според съда, прекратяването на конкурсите от страна на АПИ не е оправдано и следователно делата се приключват в полза на протестиращите фирми.
Двете съдебни дела засягат поръчки за пътно поддържане на магистралите "Хемус", "Тракия", "Марица" и пътното поддържане в Югозападен регион. Освен тях, съществуват и други процедури, които трябва да бъдат финализирани след като бяха спрени от кабинета „Денков“. Загубата на тези съдебни дела представлява сериозен финансов удар за АПИ и съответно за бюджета на страната.
Смяната в ръководството на АПИ беше една от първите задачи на новата регионална министърка Виолета Коритарова, която свали от поста шефа на Управлението за пътна инфраструктура инж. Ясен Йорданов и постави на неговото място инж. Йордан Вълчев. Според Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) действията на Йорданов са били незаконосъобразни, като са засегнали стари договори за пътно поддържане, които са продължили да бъдат валидни и след изтичането им.
Загубата на съдебните дела се отразява негативно на работата на АПИ и изпълнението на пътните проекти в страната, като предизвиква сериозни въпроси относно законността на процедурите и ръководството на агенцията.
Източник: balkanec.bg
В България има точно три фирми, в състояние да поемат тези поръчки/едната,по-голяма/. Тези фирми хранят всички Правителства. Правителствата могат да се сменят през три,или шест месеца,трите фирми са непоклатими, каквото и да пишат за тях.
Ако искаме да караме по нормални магистрали, поддръжката им трябва да бъде дадена на концесия на чужди не български фирми, иначе краденето ще продължи вечно за сметка на публичен ресурс. В момена магистрала Хемус в отсечката между Ботевград и София е направо опасна, чудя се как не се е случило най-лошото вече, на места има огромни кратери, който принуждават водачите да карат в крайна лява лента. Като се изрови и тази лента не знам къде ще караме, къде са пътните експерти, само на телевизията ги виждаме, политиците не пътуват ли по тези участъци, вярно че тях ги возят, но не им пречи да видят за какво става дума.
Тя държавата е дадена на концесия и управляващите са на заплата в едно посолство
В Португалия има десетина могъщи фирми, наричат ги "пътищарите", които строят почти 1/3 от магистралите в ЕС. Имат огромно количество техника и ползват евтина Мароканска работна ръка. Всичко това им позволява да строят с една трета по-евтино от средните европейски цени. Преди повече от 15 години, дадох лично една такава оферта на г-н Борисов ,за сведение/ аз се занимавах с друго/. Отговора беше "Ти си гледай твоята работа. Ние на база държавния холдинг, ще изградим могъща фирма, която ще работи на половин цена." Е изградиха я. Знам и кой, но цените са повече от два пъти по-високи, а сроковете 3-4 пъти, та и безкрайни. И това го виждат и го знаят, поне 1000 от водещите специалисти в бранша.Мога да посоча и конкретни примери, но кой го интересува и какво ще се промени?