ЧЕЗ съветва клиентите да изключват електроуредите при дълго отсъствие през летните отпуски
Ефективната употреба на електроуредите може да предотврати евентуални повреди и да намали потреблението на електроенергия
ЧЕЗ напомня на своите клиенти, че при по-дълго отсъствие по време на летните отпуски е важно да изключват уредите от електрическите контакти в дома и офиса. Включените в мрежата уреди консумират електроенергия дори, когато са в режим на готовност. Изключването им, от една страна, може да намали потреблението, а от друга - да предпази уредите от евентуални повреди, причинени от характерните за сезона метеорологични явления (например гръмотевични бури) или повреди в резултат на претоварване на мрежата.
С повишаването на температурите през лятото потреблението на електроенергия се покачва средно с 10% на месечна база, показват статистическите данни на ЧЕЗ. През лятото в почти всеки дом и офис има включен климатик или вентилатор. Нарасналите товари по мрежата може са доведат до сривове в електрозахранването. Затова ЧЕЗ отново призовава клиентите си към разумна и отговорна употреба на електроенергията през горещите, летни дни.
Част от услугите, които ЧЕЗ предлага – дистанционно обслужване, безплатните sms услуги - известие преди предстоящо прекъсване на електрозахранването и проверка на сметката със sms, са добър вариант за клиентите, на които предстои продължително отсъствие. Регистрацията за sms услугите на „ЧЕЗ Електро България“ АД е безплатна. Единствено при регистрация чрез sms на 170077 клиентът заплаща еднократно изходящото съобщение според тарифния си план, без увеличение на тарифата. Те могат да бъдат заявени онлайн на www.cez.bg, с изпращане на кратко съобщение на 170077 със съдържание цифрите на клиентския номер, в Центровете за обслужване на клиенти на ЧЕЗ и в офисите на партньорската мрежа „Изипей“.
За по-голямо удобство в сезона на отпуските клиентите биха могли да заявят и електронна фактура, до която ще имат достъп навсякъде, по всяко време, още от момента на нейното издаване. Електронната фактура е напълно безплатна Тя може да бъде заявена на корпоративния уебсайт www.cez.bg, в Центровете за обслужване на клиенти, с обаждане на 0700 10 010 или в офисите на Изипей. За целта е необходимо да се предостави клиентски номер, оторизационен код и имейл адрес.
Пресцентър на ЧЕЗ България
е-mail: communications@cez.bg
Източник: balkanec.bg
А аз съветвам ЧЕЗ да не дават акъл, като нямат и за себе си и да изЧЕЗват в Чехия!
А ЧЕЗ защо всеки ден гасят тока за 1-2 минути,някой път и за по-малко време и ни прецакват електроуредите ,а като се обадя и ги питам казват,че не е имало авария,дали не е голямата далавера това за манипулиране на електромерите ,нека да кажат?