Дитер Еммерт пред в-к "Балканец": "Нашата цел е да бъдем Топ 3 в ГРАММЕР групата след две години"
Една от водещите фирми в региона, „ГРАММЕР” АД България, утвърди името си като един от големите работодатели, които с годините станаха гарант за стабилни доходи и кариерно развитие на своите служители, базираща се преди всичко на пословичното изискване за немско качество, което е известно със световното си признание в редица области на глобалната икономика.
Филиалът на концерна в България води началото си от 1952 година, когато е основан цех за металообработване в с.Трудовец. 1997 е годината, в която „ГРАММЕР” официално купува 72% от акциите на „Възход” и това дава старт на реализацията на чуждите инвестиции в изградения през 1973 г. завод с традиции в производството на автобусни и карни седалки за автомобилния транспорт. Toва не е случайно, тъй като през 1981 г. концернът дава лиценз на българския си партньор за производство на седалка GS 12. Независимо от рисковете и неизвестните тогава, днес директорът Дийтер Еммерт смята, че това е било една съдбоносна стъпка в бъдещето, мислейки за стратегията и за аутсорстването на скъпите производствени процеси в държава с по-ниски производствени разходи. Само 4 години по-късно автомобилният гигант „Фолксваген” става първият, но не основен клиент на завода в Трудовец, с когото е подписан първият проект през 2001г.
През 2006 г. компанията БМВ става един от големите клиенти на „ГРАММЕР”- България и започва производство на кожени калъфи. По-голямата единична себестойност на продуктите на БМВ дава ръст на реализирания оборот на фирмата и постепенно достига оборотите на „Фолксваген”. Един от най-скъпите процеси се извършват именно във филиала на „ГРАММЕР” в България и това е шиенето. На практика заводът в България изготвя крайните продукти за автомобилната промишленост, които се доставят на следващите „ГРАММЕР” заводи. През миналата година (2013) след директен одит от „Фолксваген”,
заводът в Трудовец е оценен с 95% изпълнение на изискванията на клиентите на „ГРАММЕР”. Срещу постигнатите високи резултати стои разработената от години концепция за обучение на персонала, чийто подбор е стандартизиран. С негова помощ се тестват служителите, когато постъпват на работа през първите две седмици. Изискванията към тях се базират на обстоятелството, че шиенето на този вид продукти е изключително специфично и не би се постигнало от всеки, заявява директорът Еммерт. Това поставя подборът на персонала на едно високо ниво. Всеки новопостъпил оператор се наблюдава от обучител. След това в процеса на работа оператори с по-висок опит извършват непрекъснат контрол, за да могат новите работници да подобряват своите умения в серийни условия. Голяма е и ролята на учебния център, който е изграден на територията на завода. На телевизор се показват в детайли операциите, което помага за по-бърза адаптация в работния процес.
Продуктовата гама е съсредоточена в два основни сектора - седалкови системи и сектор аутомотив.
Сектор седалкови системи е концентриран върху производството на седалки и компоненти за седалки за камиони и офроуд машини (трактори, строителни машини и мотокари). „ГРАММЕР” България е единствен производител в света на подлакътник за марката трактори “John Deere”. Сектор Аутомотив е концентриран върху производството на подглавници, подлакътници и централни конзоли за водещи автомобилни компании.
„ГРАММЕР” България започва нови проекти с “Jaguar Land Rover”, “Nissan Infinity”
Заводът разкрива нови 300 работни места до 2016 г
Тъй като в момента заводът в Трудовец ползва външен склад, директорът Дийтер Еммерт планира изнасянето на складови помещения от 750 кв.м. от заводската сграда в свободно място. Идеята е да бъде изграден склад от 1000 кв.м. с цел увеличаване на производствените площи.
Това е в тясна връзка с намеренията на ръководството и в резултат на планираните поръчки да бъде повишен оборотът с 18 % от 33 990 000 евро през 2014 на 40 059 000 евро през 2015г.
Основните клиенти на „ГРАММЕР” България по линия на производство на калъфи са:
VW – Golf 7, Passat 8, Amarok, Golf Plus, Tiguan, Sharan, Tuareg, Tuaran
BMW – Series 5, Series 7, X1, Sport Cruiser, Touring
Daimler – C-Class, E-Class
От 2014г. „ГРАММЕР” България започва внедряване на продукти за “Jaguar Land Rover”, а от 2015 г за “Nissan Infinity”, което е свързано и с релокацията от други заводи на групата. Следващата година предстои засилване поръчките за “Daimler”, за което ще са необходими нови 130 оператора. В момента в завода работят 900 човека, като 90% от тях са оператори. Намеренията са за въвеждане на три-групов модел на работа. До края на годината очакванията са да се увеличи персоналът до 1000 души. С прехвърлянето на всички нови проекти на „ГРАММЕР” групата към филиала в България броят на операторите ще достигне 1 300. За тази цел заводът в Трудовец търси нови хора със средни управленчески умения, както и директен персонал за шевен участък.
Дийтер Еммерт поема управлението на завода през 2010г. Заварва го в едно неприятно по неговите думи положение. След 7-годишен опит в Румъния той идва с по-различни очаквания. След известен период от време това налага да прибегне към мярката да смени част от персонала. Задачата е била да изгради един компетентен екип. И до днес Еммерт не се смята просто за директор, който умее преди всичко да дава разпореждания, защото така е било правено от неговите предшественици. Той идва на работа с идеята да бъде обучител и да наблюдава непрекъснато работата на хората си. „Като треньор на отбора, най-добрите 11 играят в отбора”, казва с усмивка перфекционистът. За себе си споделя, че не е супермен, просто иска да накара хората да работят с мотивация и дух,според очакванията на „ГРАММЕР” групата.
Как стои „ГРАММЕР” България в „ГРАММЕР” групата…..
ГРАММЕР има заводи в 19 държави на 4 континента с 29 компании.
През 2010 г заводът е на предпоследното място, заради негативните финансови резултати. В момента е на позиция сред първата 1/3 от компаниите на концерна. Идеята е след 2 години филиалът на „ГРАММЕР” в България да влезе в Топ 3 на „ГРАММЕР” групата. И съвсем не без основания иска това заводският директор в Трудовец, защото е убеден, че това е постижимо с компетенцията и мотивацията на сегашния екип. След постигането на тази цел Еммерт заявява на шега, че ще си потърси друга работа.
Един човек, доказал управленските си качества с цената на собствения си ентусиазъм и непрекъснат поглед в бъдещето
Дийтер Еммерт е завършил Университет в град Розенхайм (Германия) със специалност „Технология на дървообработването”. Преди това придобива опит по линия на т.нар. дуална система на обучение, при която немското средно образование подготвя кадри за бизнеса. След 4-годишното обучение в университета първото му работно място е като производствен мениджър на 150 човека, което за него е било буквално „скок в студената вода”. След това 5 години е консултант в компания за планиране и изграждане на заводи. Като такъв работата му е свързана с посещения в Китай и САЩ, две години работа в Москва и две години във Валенсия. Следват няколко години работа в Румъния, където прави рязък скок от дървообработващата промишленост в автомобилостроенето и електрониката. Така до 2010-та, когато идва в България.
Основните принципи в управлението и организацията на една компания според тезата на Дийтер Еммерт са тясно свързани с две важни условия - екипът да е силно мотивиран и преди всичко да има силен лидер. Това е ключът към успеха, който следват редица водещи компании в света. Тази формула се оказва работеща и за завода в Трудовец. Доказалият се ръководител не скрива голямото си желание да бъде инициирана среща между работодатели-големи компании в региона, на която да обменят опита си и заедно да работят в посока за привличане на кадри от средните професионални училища. Еммерт вярва, че на такава среща би се създала много добра комуникация с образователните институции, чрез която големите работодатели да изразят очакванията си по отношение на това на какво трябва да се обучават учениците, за да получат впоследствие добри предложения за адекватна работа. И всичко това - в името на високите стандарти като традиция в бизнеса, който е създаден през 1880 г в град Амберг от Вилибалд Граммер.
Източник: balkanec.bg
Йото идиото!
А ЗАПЛАТИТЕ на кое място са ???
Коментарът беше изтрит поради използването на нецензурни или неуместни изрази!
кой ще му работи на тоя за жълти стотинки
преди години ръботниците взимаха по големи заплати с цената на това , че работеха извънредно и този труд се заплащаше разумно
сега извънредния труд е заменен с конпенсации
така го измислиха , че хората да работят за смешни заплати
измислят само как да режат хората с парите
имаш болнични - няма пари, няма валчери, няма новогодишни
Който издържи в този завод повече от една година му подаряват задна седлака от VW или BMW, а повече от три години, секс на задна седалка или в бакажника на VW Amarok.
Коментарът беше изтрит поради използването на нецензурни или неуместни изрази!
Abe kolega,gorski w shiwashko proizwodstwo e kato prase w kalchishta.Diwiat kapitalizam
na chugdite inwestituri,moge da se uprawliawa i ot higienisti.
За тия пари само индиянци ще намериш от Врачанска област и да питаш за бели няма да намериш!
Коментарът беше изтрит поради използването на нецензурни или неуместни изрази!
Коментарът беше изтрит поради използването на нецензурни или неуместни изрази!