Сряда, 27 Ноември 2024, 16:39

Кметът Гавалюгов: Подписката за иницииране на референдум е със сериозни нарушения на закона

10 Май 2018, 20:50
(0) (1)
Ботевград - Новини
Прочетена: 2478 21


„Трябва да погледнем от законова гледна точка, дали предложението за произвеждане на референдум е инициирано и внесено за разглеждане в Общински съвет от лица, които имат право да извършват тази дейност”, заяви кметът на общината Иван Гавалюгов по време на дебатите на днешната извънредна сесия.

Той цитира чл. 27, ал.1 от закона, който регламентира, кой може да прави предложение, а именно: по предложение на една пета от общинските съветници, но не по-малко от трима общински съветници,а в случая няма. Второто лице, което може да прави предложение за референдум е кметът, което също не е налице, както и инициативен комитет с не по-малко от една двадесета от гражданите с избирателни права. Според чл.27, ал.1 , т.3 референдум се инициира чрез подписка от инициативен комитет на граждани от 3 до 7 членове. „Уведомлението в общината и до ОбС и последващото предложение е от юридическо лице с нестопанска цел „За чиста вода”, което няма това право по закон”, посочи кметът. Това е един от мотивите му да не приеме предложението за референдум като законосъобразно.

„Четири аргумента съм изтъкнал. Всичките те касаят сериозни нарушения на процедурата, предвидена от закона. Затова считам, че този въпрос не следва изобщо да се обсъжда в Общински съвет-Ботевград. Затова не съм внесъл проект за решение.”, заяви кметът.

Гавалюгов отправи питане към Йорданка Лалчева, член на комисията , определена от Лилов, да разгледа и се произнесе, дали сдружението има основания да поиска произвеждането на референдум, не са ли констатирали всички тези пропуски.

Лалчева в отговор посочи, че общински съвет не разполага с адвокат. „Аз също не съм ползвал адвокат”, заяви кметът. Общинският съветник Петя Кочкова нарече Гавалюгов „следовател”. Той отговори, че референдумът е излишен, макар че се е подписал в подписката, но изрази мнение, че чрез нея могат да се притиснат институциите за решаване проблем номер едно на Ботевград.

Той попита опонентите си, как се събират 37 подписа на починали лица. На следващо място градоначалникът посочи, че подписка се събира на утвърдени общодостъпни места, каквито няма. „ГРАО се произнесе, че тези лица фигурират в подписката към датата на започване на подписката”, заяви Гавалюгов. Председателят на ОбС се намеси и посочи, че подписката се е събирала 3 месеца и не се е знаело, кога са починали.

Следващият аргумент на кмета Иван Гавалюгов срещу референдума, е че в подписката има стотици данни на подписали се граждани, които са с един и същи почерк. „Това означава,че те не са си въвели лично данните. В закона пише, че ако са със зрителни или физически проблеми, само тогава в поле забележка – се записва, че придружаващото го лице, което също въвежда неговите данни,с което удостоверява, че той е човекът, който е помогнал на лицето със зрителни увреждания, да даде своето волезявления”, посочи кметът.




Източник: balkanec.bg

Коментари (21)

  • Отговори (21) (5)
    1. добавен от: Анонимен 10 Май, 21:02

    Браво, Кмете!! Гордеем се с теб! Не си губи времето с политически трупове!

    • (5) (8)
      1. добавен от: Анонимен 11 Май, 10:06

      Чак пък браво ... повечето хора говорят, че не бил направил нищо смислено, само говорел празни приказки, извършвал безсмислени дейности и нямал никакви положителни резултати. Не знам колко е вярно, но така говорят повечето хора. Ако е вярно, това не е особено за браво.

  • Отговори (9) (6)
    2. добавен от: Анонимен 10 Май, 22:08

    "Той попита опонентите си, как се събират 37 подписа на починали лица".
    Може би кмета трябва да попита един от своите хора. Който се прочу с това, че попълваше подписките на РЗС и Яне Янев с данни на граждани от служебните си компютри. И защо никой не се замисли дали това с "мъртвите" хора не е вид съзнателна провокация организирана съзнателно, за да може да има за какво да се хванат в последствие противниците на допитването до населението.

    • (4) (6)
      1. добавен от: Анонимен 11 Май, 10:07

      По-скоро е попитал опонентите си "зйбцкхврфйбьцжалнймъъъъъ" и се е разревал

  • Отговори (14) (1)
    3. добавен от: Ангел донков Господин к 10 Май, 22:27

    ГОСПОДИН кмете до кога ще се занимаваш със тези тапунгери .Тези господа с това си действие искат да те саботират ...

  • Отговори (5) (17)
    4. добавен от: Анонимен 10 Май, 22:28

    Ти на глупак ли се правиш или просто си такъв кмете

  • Отговори (5) (16)
    5. добавен от: Анонимен 10 Май, 22:29

    Просто си е глупав

  • Отговори (3) (8)
    6. добавен от: Анонимен 10 Май, 22:46

    Абе какви глупости пише Тоз човек

  • 7.

    Коментарът беше изтрит поради използването на нецензурни или неуместни изрази!

  • Отговори (4) (7)
    8. добавен от: Tishko 10 Май, 23:34

    Съжалявам,но в моя сайт не можете да прочетете истината.Аз съм зависим и публикувам само неща,които са изгодни на шефа.

  • Отговори (13) (4)
    9. добавен от: Анонимен 11 Май, 07:26

    Поздравления за кмета! Както винаги действа по закон,винаги е в час и с отговорност се отнася към проблемите! Интересно- в Ботевград мъртвите възкръсват,идват и се подписват,а после спокойно се връщат с мисълта ,че са изпълнили дълга си към сдружението!Феноменално!!!

    • (0) (9)
      1. добавен от: Анонимен 11 Май, 09:38

      кога, кога ще си премахнеш паяжините дедов кмете

  • Отговори (5) (11)
    10. добавен от: Анонимен 11 Май, 10:03

    Това ли е въпросният кмет? Защо изглежда все едно всеки момент ще се разреве?

    • (2) (10)
      1. добавен от: Анонимен 11 Май, 10:03

      Има доста подмолна и измамнишка физиономия?

Добави коментар:

Назад

Последвайте ни във Facebook

Обяви

виж всички
виж всички

Анкета » коментари (1)

Как оценявате предложението за увеличаване на местните данъци?

Анкета » коментари (1)

Как оценявате предложението за увеличаване на местните данъци?

отговори
Подкрепям увеличението – необходимо е за поддръжка и развитие на общината. (10)
70% Complete
Не подкрепям – смятам, че данъците са достатъчно високи. (97)
70% Complete
Разбирам мотивите, но очаквам повече прозрачност и ефективност при разходите. (17)
70% Complete
Искам алтернативно решение (3)
70% Complete