Сряда, 27 Ноември 2024, 04:44

Кметът Гавалюгов връща за разглеждане избора на нов председател на ОбС. Лилов оспорва.

17 Май 2017, 16:30
(4) (1)
Ботевград - Новини
Прочетена: 3923 82


Кметът на община Ботевград Иван Гавалюгов поиска връщане за ново обсъждане в Общински съвет- Ботевград Решение №117 от 09.05.2017г. за избор на нов председател на ОбС- Ботевград. Новоизбраният председател на Общински съвет Ботевград Любомир Лилов смята, че изборът е напълно легитимен, въпреки че не се уповава на законните предпоставки.

Прилагаме пълния текст на заповедта на кмета Иван Гавалюгов.

„Считам, че свикването на извънредна сесия на Общински съвет по начина, по който е извършено е незаконосъобразно, тъй като Мартин Владимиров Тинчев по силата на Решение №4747-НС/05.05.2017г. на ЦИК е обявен за народен представител от Двадесети и шести изборен район - Софийски от листата на партия „ГЕРБ", за времето, през което Николина Панайотова Ангелкова изпълнява функциите на министър. 

Начало на мандата за народен представител, който по-късно е заел овакантен мандат в Народното събрание, е приемането на Решението на ЦИК, с което новият народен представител е обявен за избран (чл.302, ал.1 от Изборен кодекс във вр. с чл. 30, ал.4, т.4 от Закона за местното самоуправление и местната администрация). Аргумент в полза на това твърдение е Решение №5/22.03.2001г. по дело №5/2001г. на Конституционен съд на Република България „Възникването на това отношение на представителство, както и неговото съдържание, се определят от политическата воля на избирателите. Тази воля се изразява чрез акта на избора, конституционно признат и гарантиран в Изборът е акт на овластяване. Властническите правомощия на Народното събрание възникват от деня на избора. Упълномощаването не може да бъде отделено от акта на избора. Няма друг акт, освен изборът, който делегира власт на парламента. Нито актовете, констатиращи редовността па изборите, нито клетвата на народните представители и вътрешното структуриране на органа го овластяват. Съдът напълно споделя изразеното в становището на Министерския съвет разбиране, че "Всички останали конституционни изисквания относно свикването и конституирането на Народното събрание, са от значение за практическата работа на Народното събрание и за встъпването на народните представители в изпълнение на пълномощията им, но не влияят по никакъв начин върху мандата, получен в резултат от изборите". Избирателите са тези, които овластяват Народното събрание да изпълнява възложените му от Конституцията функции за определения в нея срок."

 Освен това и по аргумент на гореизложеното считам, че участието в извънредното заседание на Общински съвет - Ботевград на Мартин Владимиров Тинчев /видно от Списък общински съветници Ботевград мандат 2015-2019 част от Протокол на изборна комисия за избиране на председател на Общински съвет - Ботевград мандат 2015-2019/ обявен за народен представител с Решение №4747-НС/05.05.2017г. на ЦИК е недопустимо, още повече, че той е участвал и в гласуването. С неговия глас броя на гласувалите общинските съветници е 15 /петнадесет/ от 29 /двадесет и девет/, т.е. налице е т.нар. абсолютно мнозинство, а съгласно чл.24, ал.1 от ЗМСМА „Общинският съвет избира от своя състав председател на съвета. Изборът се провежда с тайно гласуване. За избран се смята кандидатът, който е получил повече от половината от гласовете от общия брой на съветниците."

Освен горепосоченото, съгласно чл.36, ал.6, ал.7 и ал. 8 от Правилника за организация и дейността на общинския съвет и взаимодействието му с общинска администрация на община Ботевград, материалите за извънредните заседания, се предоставят на общинските съветници, в срок не по-кратък от 24 часа преди започване на заседанието, при предварително обявен дневен ред. Видно от предоставената ми преписка по издаването на горецитираното Решение е, че уведомяването за извънредната сесия е извършено на 09.05.2017г. /Покана рег.инд.9400-465/09.05.2017г./, т.е. в деня на извънредната сесия, като липсва и предварително обявен дневен ред.

На основание чл.45, ал.5 и ал.6 и с оглед всичко гореизложено в законоустановения 7-дневен срок връщам за ново обсъждане Решение №117/09.05.2017г. като считам, че Общински съвет -Ботевград следва да отмени горепосоченото решение. Съгласно чл.45, ал.7 от ЗМСМА „Върнатият за ново обсъждане акт не влиза в сила и се разглежда от общински съвет в 14-дневен срок от получаването му."


Новоизбраният председател на Общински съвет Ботевград Любомир Лилов в отговор на искането на кмета Гавалюгов:

„Г-н Кмете,
Лично моето мнение е, че изложеното в цитираното по-горе писмо и заповед, е неправилно и незаконосъобразно. Смятам, че проведената сесия, на която бе гласувано решение, с което бях избран за председател на ОбС, бе проведена при спазване на законните предпоставки, а решението е правилно и законосъобразно.

Независимо от личното ми мнение, обаче, воден от желанието си стриктно да спазвам разпоредбите на закона, с оглед разпоредбата на чл.45.,ал.7 от ЗМСМА, съм препятстван да сторя необходимото за свикване на заседание на Общински съвет по който и да е въпрос. И то до момента на произнасяне на съда по законността на Заповедта, цитирана по-горе, в случай, че прецените, че е нужно да сезирате същия в законовия затова срок.


Източник: balkanec.bg

Коментари (82)

  • Отговори (7) (25)
    1. добавен от: Анонимен 17 Май, 16:52

    Как може "кмет" да се меша в ОБС-Ботевград

    • (10) (4)
      1. добавен от: Анонимен 17 Май, 20:23

      Как се "мешаше" Тулата?

    • (3) (14)
      2. добавен от: Анонимен 17 Май, 20:29

      Тулата, нищо че е селяндур, има и акъл, и образование, макар и купено!

    • (12) (1)
      3. добавен от: Анонимен 17 Май, 21:46

      А така, и селяндур, и купено образУвание, че и акъл, 3 в 1 значи го направи.

  • Отговори (27) (4)
    2. добавен от: Анонимен 17 Май, 17:02

    Започва да ми харесваш!Кмете!

    • (3) (11)
      1. добавен от: Анонимен 17 Май, 20:54

      Не е ли малко късно? Цяла година и половина да го търпиш и изведнъж - започва да ти харесва? Айде не на нас тия, дежурен лизачо!

    • (8) (2)
      2. добавен от: Анонимен 17 Май, 22:29

      По - добре късно, отколкото никога!

  • Отговори (20) (3)
    3. добавен от: интересуващ се 17 Май, 17:02

    ЗМСМА ( и по-конкретно чл. 45 ) му вменява контролни правомощия по отношение законосъобразността, я в някои случаи и по отношение целесъобразността ) на приетите от ОбС решения

    Ето какво казва чл. 45 ал.5 от ЗМСМА :

    (5) Кметът на общината може да върне за ново обсъждане незаконосъобразните или нецелесъобразните актове на общинския съвет или да оспорва незаконосъобразните актове пред съответния административен съд и да иска спиране на изпълнението на общите административни актове и действието на подзаконовите нормативни актове. Кметът на общината не може да върне за ново обсъждане по целесъобразност вътрешнослужебни актове, свързани с организацията и дейността на общинския съвет и на неговите комисии.

    • (5) (11)
      1. добавен от: Анонимен 17 Май, 20:27

      Якимофф, не се прави на адвокат! Не ти отива никак!

    • (5) (9)
      2. добавен от: Анонимен 17 Май, 21:04

      А на жена му - още по-малко :lol:

    • (7) (5)
      3. добавен от: Анонимен 17 Май, 22:32

      Отива му и още как. Ти откъде се пръкна, съдник ли ще ставаш? Я, си погледни посрания г.. и си затваряй устата!

  • Отговори (21) (2)
    4. добавен от: аз 17 Май, 17:08

    той не се меша само им казва твърде деликатно че нещо не са спазили законите и ,че е много по грамотен и добре е да го разберат и драскачите на глупости ! И в заключение кмета е над това "мнозинство".

  • Отговори (5) (6)
    5. добавен от: Анонимен 17 Май, 17:15

    Меша ......гоше..гоше.....немаш спирка

    • (6) (1)
      1. добавен от: Анонимен 17 Май, 21:44

      Гошето започна ли да брои пенсията?

    • (2) (4)
      2. добавен от: Анонимен 18 Май, 15:56

      Гошето като...,леля Гошка,.......нЕма спирка.

  • Отговори (18) (5)
    6. добавен от: Анонимен 17 Май, 17:18

    Предлагам тези 15 общински съветници, които по не законен начин са избрали този човечец Лилов, да ги поставим в музея, за да може следващите поколения да знаят какви общински съветници е имало в общината - смешни, жалки, страхливи, крадливи, лъжливи нещастници.

  • Отговори (13) (4)
    7. добавен от: Анонимен 17 Май, 17:22

    Разликата между Общински съвет и баскетболно игрище е колкото от земята до небето

    • (3) (7)
      1. добавен от: Анонимен 17 Май, 20:30

      Ми тя същата е разликата и между кметче и баскетболно игрище, не мислиш ли?

    • (5) (1)
      2. добавен от: Анонимен 17 Май, 22:36

      Разстояние, колкото от НАвачАне до Камен дол.

  • Отговори (5) (12)
    8. добавен от: Анонимен 17 Май, 17:34

    Кмета ни е ....Генерал без армия.

    • (3) (3)
      1. добавен от: Анонимен 17 Май, 20:31

      по-скоро е ги ринал :twisted:

    • (7) (2)
      2. добавен от: Анонимен 17 Май, 22:54

      Кметът има 11 000 армия. Гошката с колко човечета остана?

  • Отговори (4) (9)
    9. добавен от: Анонимен 17 Май, 17:41

    И сега какво става?
    Четейки писмото на Лилов излиза, че няма кой и как да свика заседание на съвета.
    И как тогава ще бъде прегласувано решението? И какво ще стане ако отново бъде избран Лилов? И дали няма да спре изобщо работата на съвета, докато съда не се произнесе в крайна сметка?
    И последно, но най-важно - какво ще стане, ако в рамките на три месеца съвета не работи? В закона май е записано, че се разписка и се насрочват нови избори. И тогава - дали ще има ГДБОП, ОББО и други разни такива формацийки, или направо на власт ще дойде ГЕРБ?
    Но най-интересното ще е, ако сега за председател предложат и изберат Георги Георгиев. Или пък недай си боже Кочкова. Хеле тогава Гавалюгов ще види кон боб яде ли.
    Май най-добре ще е, ако Гавалюгов направо се обърне към съда, понеже нещо му куца логиката в заповедта. Нека тези, които са компетентни за това да се произнесат, а не да се пълнят местните сайтове с глупостите на общинското ръководство.

    • (11) (2)
      1. добавен от: Анонимен 17 Май, 19:04

      Има ли заместник председатели на Общински съвет? Има поне двама. Може и без същински председател да се свикват сесии. Ако е в дълъг отпуск или болничен,ще се разпуска ли заради един човек. И ако пак изберат Лилов, ще е поне процедурно законно.
      Драма няма.

    • (1) (8)
      2. добавен от: Анонимен 17 Май, 19:50

      Не, не може.
      Заместниците имат право да свикат заседание, когато заместват председателя.
      Следователно логиката показва, че когато няма председател, на практика няма кой да бъде заместван.

    • (0) (2)
      3. добавен от: Анонимен 22 Май, 21:48

      Всъщност и изборът на Лилов е "процедурно законен".
      Това, че на някой му излязоха криви сметките, когато мислеше, че забранявайки на хората си да се явят на заседанието за избора, ще го провали, е съвсем друг въпрос.
      А сега този някой, който едва ли е кмета Гавалюгов, трябва да си понесе последствията.

  • Отговори (11) (12)
    10. добавен от: Анонимен 17 Май, 17:42

    Лигльовска му работа.Но като не иска Лилов,ще получи Георгиев.И пак ще циври после.

    • (2) (9)
      1. добавен от: Анонимен 17 Май, 19:52

      Той повече няма как да циври.

    • (5) (7)
      2. добавен от: Анонимен 17 Май, 20:32

      Няма ли? Не ще циври, а ще рИве! На бас!

Добави коментар:

Назад

Последвайте ни във Facebook

Обяви

виж всички
виж всички

Анкета » коментари (1)

Как оценявате предложението за увеличаване на местните данъци?

Анкета » коментари (1)

Как оценявате предложението за увеличаване на местните данъци?

отговори
Подкрепям увеличението – необходимо е за поддръжка и развитие на общината. (10)
70% Complete
Не подкрепям – смятам, че данъците са достатъчно високи. (94)
70% Complete
Разбирам мотивите, но очаквам повече прозрачност и ефективност при разходите. (17)
70% Complete
Искам алтернативно решение (3)
70% Complete