Неделя, 24 Ноември 2024, 13:05

Компаниите след COVID-19: Съвместната работа е необходима за по-доброто общо бъдеще

29 Юли 2020, 09:55
(1) (1)
Ботевград - Новини
Прочетена: 1661


Христос Харпантидис, регионален директор на Филип Морис Интернешънъл за Югоизточна Европа за бъдещето на бизнеса след пандемията

Светът ще бъде напълно различен след края на пандемията,смята регионалният директор за Югоизточна Европа на компанията

Г-н Харпантидис, наскоро Филип Морис Интернешънъл взе участие в Икономическия форум в Делфи в Гърция. Какви са впечатленията Ви от обсъжданията по време на събитието? Това рестарт ли е или е нов старт за световната икономика и за мултинационалните компании в света след пандемията?

Тази година Икономическия форум в Делфи 2020 се проведе виртуално. Това е показател за съществената промяна, настъпила вследствие на пандемията, която преобърна света. Но въпреки че по правилата за спазване на социална дистанция участниците и лекторите бяха разделени, трябва да призная, че обмяната на идеи и взаимодействията бяха толкова динамични, колкото и ако събитието се провеждаше на живо. Темата тази година бе „На следващия ден“ и това, което изкристализира като основен мотив на дискусиите бе, че „несигурността е единственото сигурно“ за всички страни, всички компании и всички хора, независимо от държавните граници. В този смисъл, както подчертаха много от гостите, опитът да се очертае какъв ще е следващият ден в световната икономика налага задължително да се преосмисли начинът, по който националните приоритети могат да бъдат в синхрон и да отчитат постоянно променящата се икономическа среда в света. Следователно, не говорим за рестарт. Очаква ни нов старт в света след пандемията и това изисква да се даде нова дефиниция за това какво и как компаниите ще направят за своето бъдещо устойчиво развитие. Радвам се да отбележа, че въпреки различията и усложненията, възникнали в тази нова ера, бе постигнат консенсус относно нуждата от сътрудничество и координация за растеж. Съвместната работа е необходима за по-доброто общо бъдеще.

В последните месеци бизнесът трябваше да стане много гъвкав и да се адаптира бързо към кризисната ситуация, а компаниите трябваше скоростно да се реорганизират. Как премина този процес на адаптация за Вашата компания и беше ли труден?

Никой не може да каже, че е бил подготвен за тази криза. Ние през последните три години работим по своята дигитална трансформация и това ни даде известно предимство при адаптацията през този период към извънредните обстоятелства. Комуникацията от разстояние с помощта на различни дигитални канали е неразделна част от нашата култура от няколко години насам и повечето ни служители вече бяха напълно оборудвани технологично и обучени за работа с новите дигитални инструменти. Овен това, Филип Морис Интернешънъл подсили основната си инфраструктура, за да може да поддържа връзките с хилядите си пълнолетни потребители от целия свят. Това не означава, че плавахме в спокойни води. Трябваше да изградим инфраструктурата на компанията така, че бързо да се адаптираме към новите нужди, но трябваше и да се предприемат много незабавни действия за осигуряване на непрекъснатост на дейността ни, като същевременно се гарантира най-важното – безопасността и сигурността на хората. Времената наложиха бърза актуализация на нашия бизнес план, добавяне на нови дигитални инструменти и намиране на нови иновативни решения. Всъщност, ние, като организация, доказахме, че имаме готовност за дистанционна работа. Не загубихме нито ден, а пандемията със сигурност бе най-тежкият тест за издръжливостта на нашата екосистема и дейности. Най-важното е, че в тези трудни времена нашата гъвкавост ни позволи да разработим и въведем процедури и решения, които ще продължим да прилагаме и в бъдеще.

Как Вашата компания избегна прекъсвания в дейността си по време на извънредното положение, въведено в много държави в региона? Продължиха ли Вашите фабрики да работят и имаше ли проблеми по веригата на доставките?

Непрекъснатостта на дейността бе от ключово значение в нашите усилия за преодоляване на пречките, породени от кризата и извънредната ситуация заради COVID-19. Ние създадохме условия за безпрепятствена работа на най-важните звена в организацията, така че работниците във фабриките да продължат работата си при безопасни условия на труд и без прекъсвания и да посрещнем нуждите на вътрешния и външния пазар. Ние трябваше да адаптираме начина си на работа, като прилагаме паралелно много решения и нови начини за подпомагане по цялата верига на доставки, за да осигурим непрекъснатост на дейността си. За тази цел изготвихме различни варианти на нашия план за непрекъснатост на дейността, така че да гарантираме наличности както на суровини, така и на крайни продукти. Същевременно успяхме да предоставим необходимата грижа на нашите потребители от разстояние без прекъсвания, като се стараехме да поддържаме същото високо ниво на потребителското обслужване в дигиталните канали. Щастлив съм, че благодарение на отдадеността и високия професионализъм на нашите служители, ние преодоляхме предизвикателствата, които възникнаха в периода на извънредното положение.

Какъв бе Вашият план за действие и Вашата политика към служителите и партньорите Ви в този кризисен период? Какви политики трябваше да променяте или въвеждате спешно?

Наш основен приоритет в тази безпрецедентна и несигурна ситуация бе осигуряването на безопасност и сигурност на служителите ни. Постигнахме това, като се ангажирахме със сигурността на работното им място, оказахме съдействие и подкрепа и проявихме разбиране към трудностите, с които всички се сблъскваме в тази криза. Незабавно въведохме строги противоепидемични мерки, за да осигурим безопаснотта на хората ни. Информирахме и обучихме служителите си за новите процеси и механизми, така че да могат веднага да започнат да работят ефективно през дигиталните платформи и канали за комуникация и работа разстояние. Ускорихме въвеждането на дигитални решения, с които да подпомогнем работата в новата ситуация. Новите условия бяха най-сериозният тест за издръжливостта на каналите за комуникация в нашата екосистема и за нейната работа, но факт е, че те остават безценно средство, което ще ни помогне да работим по-добре в бъдеще.
Кризата с коронавируса ускори нашето преминаване към една нова ера, в която физическото среща дигиталното. Ние вече се подготвяхме да се насочим в тази нова посока, но с пандемията се доближихме още повече до тази нова реалност. Сега дигиталният и физически свят се сближават, създават нови видове преживявания и съчетание от човешките умения и технологиите и дигиталните инструменти. Новите и иновативни решения, които разработихме при тези трудни условия, ни помогнаха да преодолеем пречките и ограниченията през този период.

Как очаквате да се промени бизнесът Ви след изолацията?
Единствената сигурност след пандемията е, че светът ще бъде различен. И че несигурността, породена от такива кризи, ще продължи да се отразява на ключови сфери от бизнеса. Важното в момента е да се направи спокойна и правилна оценка на поуките, които извлякохме от управлението на кризата с Covid-19. Защото само така можем да се възползваме най-добре от новите и иновативни инструменти и практики, които сме възприели. Продължаващата дигитална трансформация на нашите дейности, инвестициите в редица дигитални канали за предоставяне на грижа и съдействие на потребителите ни, по-нататъшното развитие на електронната търговия и увеличената подкрепа за нашата екосистема и партньори - чрез обогатяване на технологичното им оборудване и по-активно обучение, ще останат наш основен приоритет в следващите години. Оставаме оптимисти. Готови сме да продължим да бъдем част от решенията на важните проблеми в обществото. Продължаваме да десйтваме за изпълнението на нашата визия за изграждане на бъдеще без дим.

Материалът е публикуван със съдействието на Филип Морис България



Източник: balkanec.bg

Ключови думи: IQOS

Назад

Последвайте ни във Facebook

Обяви

виж всички
виж всички

Анкета » коментари (1)

Как оценявате предложението за увеличаване на местните данъци?

Анкета » коментари (1)

Как оценявате предложението за увеличаване на местните данъци?

отговори
Подкрепям увеличението – необходимо е за поддръжка и развитие на общината. (8)
70% Complete
Не подкрепям – смятам, че данъците са достатъчно високи. (72)
70% Complete
Разбирам мотивите, но очаквам повече прозрачност и ефективност при разходите. (13)
70% Complete
Искам алтернативно решение (2)
70% Complete