Кризата е тук: Bosch предприема мащабни съкращения и намаляване на работното време
Германският автомобилен гигант Bosch обяви драстични мерки в отговор на икономическите предизвикателства и промените в автомобилната индустрия. Компанията планира да съкрати над 7 000 работни места, а още 10 000 служители ще преминат към намалено работно време, което ще засегне и техните възнаграждения.
Икономически натиск и промени в индустрията
Bosch, която е сред водещите производители на автомобилни компоненти в Европа, усеща сериозно икономическия натиск. Преходът към електромобилност, засилената конкуренция от евтини китайски автомобили и потенциалните търговски мита върху европейските коли в САЩ, заплашват бизнеса на концерна.
Според представителите на компанията, Bosch няма да постигне поставените икономически цели за 2024 година. Основна причина за това е, че китайските електромобили не използват компоненти от европейски производители, което намалява търсенето на ключови продукти, предлагани от Bosch.
Съкращения и намаляване на работното време
От пролетта на 2024 г. около 450 служители в Германия ще работят с намалено работно време – от 38-40 часа седмично на 35 часа. Впоследствие тази мярка ще обхване над 10 000 работници в различни обекти на компанията.
Освен това, Bosch планира да закрие повече от 1 000 работни места в Германия и общо 3 500 до средата на 2027 г. До края на десетилетието съкращенията може да достигнат 5 550 работни места.
Протест от страна на синдикатите
Намеренията на Bosch предизвикаха остра реакция от синдиката IG Metall и други работнически организации. Те обявиха, че ще се борят срещу плановете за съкращения „на всички нива“ и ще настояват за запазване на работните места.
Ще бъдат ли засегнати служителите в България?
Засега няма информация дали мерките ще засегнат заводите на Bosch в България, които са ключови за производството на автомобилни компоненти. Ръководството на компанията все още не е коментирало възможни промени в структурата на служителите в страната.
Bosch, която е 24-та по оборот в Европа, е поредният голям играч в автомобилната индустрия, който предприема радикални мерки в отговор на глобалните промени и икономическите предизвикателства. Тези действия са сигнал за нарастващите проблеми в автомобилния сектор на Стария континент.
Източник: balkanec.bg
"Бош"-10.000."Фолсваген"-11 000. "Тисен"-11 000. БСФ- 20 000. И това са квалифицирани работници.
Не би трябвало да е толкова лошо, защото изнасят производството в Източна Европа-Чехия,Словения,Унгария, Румъния, но не и в България. Защо ли.
Всички знаят за" Рено" и Румънската" Дачия". А знаете ли,че" Форд",сглобява над 200 000 автомобила годишно в Румъния, с доставка на части от 60 Румънски завода?
И ми обясняват, как се крепи Българската икономика. Крепи се на въглищата и химическите отрови изнасяни от Девня.
За нас в Ботевград не важи! Ние сме топа на икон.развитие в България. Имаме си Епика и Ими... Свръх развити сме, лупаме трисменки на 6 дневна работна седмица, модерно и конкурентно заплащане от 600евра месечно, цъфнали сме и сме вързали при разтяща инфлация и троен скок на цената на живота! Как няма да дойдат инвеститорете в източна Европа... Гърбенеее
Е защо така??? Нали сте уж независими от руския газ! Евтинко ви беше, топличко, сигурно развитие, работни места, пак и препродавахте и печелихте...?! Сега много взехте да закривате и съкращавате... Ще ви наредят капиталистите зад океана! При тях няма милост, само дране за пари и печалби!