От години в община Сливница е на дневен ред един и същи проблем - ремонт на пътя към Брезник, който засяга сливнишките села Гълъбовци и Гургулят. Миналата година преди местните избори се направи първа копка за стартиране на ремонтни дейности, които изведнъж спряха и оставиха пътя в покъртително състояние. Това доведе до протест на жители на община Сливница.
Диана Русинова, председател на Управителния съвет на Европейски Център За Транспортни Политики, присъства и подкрепи протеста и сподели следната информация:
"Миналата година преди местните избори шумно се направи "първа копка" за основния ремонт на път III-811 свързващ гр. Сливница с гр. Брезник и който за две села е единствената транспортна алтернатива. За жалост половин година по-късно пътят е изоставен недовършен и опасен. Ако, разбира се, това беше единствения такъв път, то това нямаше да е никакъв проблем, но в района на гр. Сливница и гр. Драгоман няма нито един довършен третокласен път, всичките са със започнати ремонти и в последствие са изоставени на произвола на съдбата.
От страна на АПИ оправдания хиляди, включително и това, че поради "тежката зима" било невъзможно да довършат ремонта на пътя. Странно, но в същата тази "тежка зима", около километър по-нагоре не беше спряно строителството на АМ "Европа" нито за миг, нито пък строителството на Път I-1 между Ботевград и Мездра, напротив рязаха се лентички и се пускаха пътни участъци.
Чуха се и други оправдания, че в гр. Сливница имало сериозен проблем с канализацията и общината отказвала съдействие, но пък този път не преминава само през урбанизираната територия на града. Тогава защо другите участъци от пътя не са довършени?
Съгласно чл. 19 от Закона за пътищата, АПИ: отговаря за: оперативно планиране на изграждането - проектиране и строителство, и поддържането на пътищата; осигуряване на проекти и строителство на пътища, включително възлагане на обществени поръчки и на концесии за тези дейности; организиране, възлагане, финансиране и контрол на дейностите, свързани непосредствено с проектирането, изграждането, управлението, ремонта и поддържането на пътищата.
Оправдания хиляди, но аз питам кога закононарушителят АПИ най-после ще си свърши работата и има ли наистина сила на тази земя, която да накара тези хрантутници да работят, защото докато те си взимат заплатите в топлите и удобни кабинети, хората си чупят колите по дупките и загиват по тези пътища, за които те отговарят."
Източник: balkanec.bg
Няма добавени коментари