Петък, 12 Юли 2024, 16:33

Обходните маршрути заради строителството на първокласния път Мездра – Ботевград; Обход на тежкотоварни автомобили през Петрохан ще има

21 Юни, 12:01
(1) (0)
Ботевград - Новини
Прочетена: 3987 1


АПИ предлага тежкотоварните автомобили да не преминават през прохода Петрохан в часовете с пиково натоварване и през уикендите

По покана на министър инж. Виолета Коритарова в Министерството на регионалното развитие и благоустройството се проведе среща с народни представители от областите Монтана и Видин. На нея бяха обсъдени вариантите на обходни пътища във връзка с предстоящо затваряне на първокласния път между Мездра, Лютидол и п. в. „Новачене“.

Затварянето се налага заради завършване на строителството на отсечката от Мездра до пътен възел „Новачане“.

Постигнато беше съгласие обходът през Петрохан да бъде въведен за срок от 30 дни и да бъде направен анализ на трафика, за да се прецени дали е необходима промяна. При започване на строителните дейности от понеделник, 24 юни, тежкотоварните превозни средства няма да могат да преминават през прохода Петрохан в часовете с пиково натоварване и в уикендите. Проходът ще е забранен за МПС над 3,5 тона в интервалите между 6.00 ч. и 9.00 ч. и от 16.00 ч. до 19.00 часа, както и в събота и неделя. Това означава, че тежкотоварните превозни средства ще могат да пътуват през Петрохан не само през деня, но и през нощта.

Предвидени са обходни маршрути за лекотоварния и основни и възможни обходи за тежкотоварния трафик. Основните обходни маршрути за тировете са двупосочни, а възможните – еднопосочни само в посока Монтана-София и София-Монтана /вижте приложените карти/.

За леките автомобили /до 3,5 тона/ обходът ще е по път III-1004 Паволче – Челопек – път III-1602 Челопек – с. Лютиброд – път II-16 Лютиброд – Елисейна – Своге – околовръстен път на София и обратно.

За тежкотоварния превоз / над 3,5 тона/ основните обходни трасета са:
• път II-13 Крапчене - Криводол - Борован - Бяла Слатина - Кнежа - Долни Дъбник - път I-3 Долни Дъбник - Червен бряг - Луковит - Златна Панега - АМ „Хемус“ и обратно;
• път II-15 Враца - Борован - II-13 Борован - Бяла Слатина - Кнежа - Долни Дъбник - път I-3 Долни Дъбник - Червен бряг - Луковит - Златна Панега - АМ „Хемус“ и обратно.

Възможните обходни трасета за МПС над 3,5 т са:
• Само в посока Монтана – по АМ „Хемус“ - път I-3 Ябланица - Златна Панега - път III-3082 Златна Панега - Роман - път III-103 Роман - Мездра - п. в. „Моравица“ - път I-1 п. в. Моравица - Враца - Монтана.
• Само в посока София – по път II-81 през прохода „Петрохан“ до въвеждане на зимно поддържане.

При изпълнението на строителните работи на участъка Лютидол - п. в. „Новачене“ движението ще може да се осъществява по път III-161 Ребърково – Лютидол – Ботевград или по общинския път Типченица – Липница – Новачене. От пътен възел „Новачене“ до етапната връзка при км 192+140 движението ще е по новоизградения четирилентов път I-1.

Като обходни маршрути шофьорите ще могат да използват и други републикански пътища, като спазват действащата за тях постоянна организация на движение.

В срещата участваха народните представители Росица Кирова, Румен Христов, Вера Александрова, Димитър Аврамов и Любен Иванов. В нея се включиха също директорът на Главна дирекция „Национална полиция“ главен комисар Атанас Илков, главен инспектор Лъчезар Близнаков от „Пътна полиция“, инж. Йордан Вълчев и инж. Стоян Николов от Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“.

"Инициирахме срещата, за да обясним необходимия компромис, който всеки от нас трябва да направи, за да стигнем до завършване на пътя Мездра – Ботевград," каза министър Коритарова. Тя напомни, че е проведено едномесечно обществено обсъждане на проекта на заповедта за временна организация на движението. Проведохме среща с представители на превозвачите и кметове на населени места, които са засегнати от работата по проекта. За да сме сигурни в безопасността на предлаганите обходни трасета, комуникираме с Главна дирекция „Национална полиция“, чиито представители обходиха трасето, допълни регионалният министър.

Председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Йордан Вълчев каза, че за да се гарантира спазването на организацията на движение през прохода Петрохан, се предвижда да има пропускателен пункт с патрул, както и допълнителни мерки за повишаване на безопасността в рискови участъци.

Гл. комисар Илков отбеляза, че решението е базирано на много анализи и няма по-добра алтернатива.

"Искаме ангажимент, че АПИ ще започне да работи интензивно със строителя, за да се наваксат забавяния и през декември да има Акт 15 за пътя Мездра – Ботевград", каза Росица Кирова.

Румен Христов подчерта, че несгодите трябва да бъдат преглътнати и пътят трябва да бъде построен. "Пътят трябва да бъде изграден и срокът задължително да бъде спазен", каза Вера Александрова.



Източник: АПИ

Коментари (1)

  • Отговори (0) (0)
    1. добавен от: Киров 22 Юни, 15:34

    Половината работа можеше да се свърши при миналогодишното затваряне, но не се работеше визирам Лютидол посока Ботевград и корекцията на реката, както и пътните възли при Мездра!

Добави коментар:

Назад

Последвайте ни във Facebook

Обяви

виж всички

Анкета » коментари (8)

Доволни ли сте от изборните резултати?

Анкета » коментари (8)

Доволни ли сте от изборните резултати?

отговори
Да (44)
70% Complete
Не (123)
70% Complete
Не гласувам. Предпочитам други да избират вместо мен. (12)
70% Complete
Не виждам алтернатива. (31)
70% Complete
Всички са маскари. (57)
70% Complete