Неделя, 28 Април 2024, 13:06

Обявиха конкурсите за директори на 12 училища в Софийска област

11 Януари, 09:57
(1) (0)
Ботевград - Новини
Прочетена: 10005 33


Във вестник "Аз-буки" са публикувани всички обявени конкурси за директори на училища в страната. В Софийска област за директори ще кандидатстват в 12 училища, които са:

 

- ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ с. Хераково Божурище

- ОУ „Васил Левски“ с. Литаково Ботевград

- СУ „Проф. д-р Асен Златаров“ гр. Годеч Годеч

- ОбУ „Св. св. Кирил и Методий“ с. Априлово Горна Малина

- ОУ „Иван Вазов“ с. Мусачево Елин Пелин

- ОУ „Стефан Стефанов“ с. Гара Елин Пелин Елин Пелин

- СУ „Д-р Петър Берон“ гр. Костинброд Костинброд

- ОУ „Христо Ботев“ с. Разлив Правец

- ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ с. Гара Бов Своге

- ОУ „Елин Пелин“ с. Владо Тричков Своге

- СУ „Св. св. Кирил и Методий“ гр. Сливница Сливница

- ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ с. Челопеч Челопеч

Изисквания към кандидатите за заемане на длъжността 1.  Да са български граждани; граждани на други държави членки; чужди граждани, ако са предложени по междудържавни спогодби; продължително пребиваващи в страната чужди граждани – със съгласие на началника на съответното регионално управление на образованието, или дългосрочно и постоянно пребиваващи в страната чужди граждани. 2. Да имат не по-малко от 5 години учителски стаж. 3. Да притежават диплома за висше образование с образователно-квалификационна степен „магистър“. 4. Да имат придобито образование и квалификация, които да позволяват изпълнението на чл. 33, ал. 4 от Наредба № 15 за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти. 5. Да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер независимо от реабилитацията. 6. Да не са лишени от правото да упражняват професията. 7. Да не страдат от заболявания и отклонения, които застрашават живота и здравето на децата и учениците, определени с Наредба № 4 от 2016 г. за заболяванията и отклоненията, при които не може да се заема длъжност на педагогически специалист. Изискването на т. 5 не се прилага за лицата, осъдени по наказателни дела, посочени в чл. 1 от Закона за политическа и гражданска реабилитация на репресирани лица.

Начин на провеждане на конкурса Конкурсът се провежда в два етапа: 1. писмен изпит, който включва решаване на тест; 2. събеседване с кандидата, което включва и решаване на казуси, и защита на концепция за стратегическо управление на институцията.

Необходими документи за участие в конкурса 1. Заявление за участие в конкурса (Приложение № 1 към чл. 8, ал. 1 от Наредбата). 2. Копие от диплома за придобита образователно-квалификационна степен на висше образование или удостоверение за признаване на придобито висше образование от чуждестранни висши училища и документ за придобита професионална квалификация „учител“. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата на издаване и висшето училище, издало дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина висше образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер и дата на издаване, като копие на диплома или удостоверение не се прилага. 3. Копие от документ, удостоверяващ изискуемия стаж – трудова, служебна или осигурителна книжка или копие на друг документ, удостоверяващ такъв стаж. 4. Документ за проведен медицински преглед, удостоверяващ липсата на заболяванията по чл. 2 от Наредба № 4 от 2016 г. за заболяванията и отклоненията, при които не може да се заема длъжност на педагогически специалист – оригинал, за заемане на длъжностите по чл. 7, ал. 1 от Наредба № 16 от 1 юли 2022 г. за провеждане на конкурси за заемане на длъжността „директор“ в държавните и общинските институции в системата на ПУО. 5. Карта за предварителен медицински преглед (когато са изтекли повече от три месеца от последното прекратяване на трудовото/служебното правоотношение на кандидата). 6. Концепция за стратегическо управление на институцията за период от три години до 10 стандартни печатни страници, едностранно разпечатани, формат А4, шрифт Times New Roman 12 pt, разстояние между редовете 1,15 lines. Концепцията се представя в запечатан непрозрачен плик, освен в случаите когато заявлението и концепцията се подават по електронен път. 7. Други документи, в това число: за придобита професионално квалификационна степен, допълнителна квалификация и др. 

Място и срок за подаване на документите Документите се подават от 11.01.2024 г. до 17:30 ч. на 12.02.2024 г. в Регионалното управление на образованието – София-област, адрес: София, бул. „Цариградско шосе“ № 125, бл.5, ет. 4, стая 404. Телефон за контакт: 0893 445 804 Документите могат да бъдат подадени и по електронен път – на електронна поща: ruo_sfo@ruo-sfo.bg (подписани с електронен подпис от кандидата). Телефон за контакт: 0893 445 804; (02) 9710299 При подаването на документите се представят и ориги налите за сравняване. Копията от представените документи следва да са ясни и четливи. Копията от документите, удостоверяващи трудовия стаж, следва да съдържат всички попълнени страници от тях и да са оформени до датата на подаване на документите. Подаването на писмено заявление и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник в деловодството на съответното регионално управление на образованието. Заявлението и приложенията към него може да се подават и по електронен път на обявената електронна поща, като в този случай заявлението и концепцията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Концепцията следва да бъде във формат PDF, в криптиран вид чрез един от следните формати: „.7z“, „.zip“ или „.rar“. При подаване на заявленията на кандидатите или на пълномощниците им се предоставя или изпраща по електронна поща на кандидата длъжностна характеристика за конкурсната длъжност.


Според новите правила в комисиите по избор на директори ще се включват общо трима представители на регионалните управления на образованието, определени от началника на съответното РУО. Досега те бяха двама. Без промяна са останалите членове - представител на съответната общинска администрация, както и представител на обществения съвет в училището. Директори вече обявиха, че от промените няма смисъл - според тях трима души от РУО при 5-членна комисия са "необяснима хегемония" и в такъв случай изобщо не е необходимо да се провежда конкурс, а "направо РУО да си назначи директорите".

Освен тази промяна в наредбата има и други новости, които са предприети в резултат на общественото обсъждане на новите правила. От МОН коментираха, че целта на измененията е да гарантират условия за законосъобразно провеждане на конкурсите за директори, като се предлагат "конкретни мерки за ограничаване на субективните критерии при избор на директорите".

Както и досега, конкурсите ще протичат в два етапа - писмен и устен. Писменият изпит обаче ще включва само тест, а решаването на казуси, което бе част от писмената част, вече отива към устната. Мотивът е, че по този начин може да се анализират и проследят разсъжденията на кандидата по поставения казус, което ще спомогне за по-прецизно и справедливо оценяване по зададените критерии. Тестът ще съдържа 50 въпроса, всеки с не по-малко от три варианта за отговор, от които само един верен и носещ по 1 точка, като вече няма изискване 10 от тях да са със свободни отговори. Времето за решаването му ще е 70 минути. Кандидатите, получили минимум 30 точки на теста, ще бъдат допускани до втората част.

Втората част е събеседване, което включва решаване на казуси и защита на концепция за стратегическо управление на институцията. Както и до сега, кандидатите ще трябва да развият концепцията си и да отговарят на допълнителни въпроси, поставени от членовете на комисията, но те ще са ограничени само до съдържанието на съответния казус, по който е работил кандидатът и който ще бъде съобразен със спецификата на съответната образователна институция, посочват от МОН.

В началото на събеседването всеки кандидат ще изтегля на случаен принцип два казуса в писмена форма измежду подготвени от МОН варианти на казуси, като по тях ще дава устен отговор. Към критериите на оценка на втория етап, сред които умения за представяне на синтезирано и структурирано изложение по концепцията, визия за дългосрочно развитие на институцията, мотивация, нагласа за работа в екип и самоусъвършенстване и комуникационни умения, се добавят "способност за търсене и намиране на решения на проблеми" и "познаване на нормативната уредба". 

От МОН посочват, че за да се ограничи субективният елемент, казусите ще бъдат предоставяни от МОН и ще бъдат генерирани в деня на съответния конкурс. Тъкмо предишният вариант на наредбата обаче гласеше, че "тестът и казусите при провеждане на конкурсите се генерират в деня на провеждането им и се изпращат от МОН". Според новата редакция МОН "организира изработването на варианти на казусите за заемане на длъжността "директор" на държавните и общинските училища и ги предоставя на конкурсната комисия заедно със съответните отговори". МОН също така ще организира и изработването на тестовете. 

При оповестяване на проекта на наредба неправителствени организации поискаха кандидатите за директори да защитават концепциите си на живо, а. Вместо това от МОН са предложили друго - при провеждане на двата етапа на конкурса ще се осигурява аудио-видео наблюдение и аудио-видео запис като "мярка в защита на дейности от обществен интерес, свързани с превенция и обективно провеждане на изпита". Досега при конкурсите имаше само видеонаблюдение. Видеозаписите ще се съхраняват за период от 2 месеца от приключването на конкурса.

 



Източник: balkanec.bg

Коментари (33)

  • Отговори (44) (0)
    1. добавен от: Анонимен 11 Януари, 14:09

    За Литаково трябва интелигентен, грамотен, представителен и добър директор. Неграмотни начални учители с лопата да ги ринеш.

    • (3) (0)
      1. добавен от: Тошо 11 Януари, 16:41

      Не само там е така.

    • (0) (2)
      2. добавен от: Анонимен 11 Януари, 23:44

      Искаме Кочи!!!

  • Отговори (15) (0)
    2. добавен от: Анонимен 11 Януари, 14:38

    Интересно, почти всички конкурси за училищни директори са за селски училища. Ами за училищата в общинските центрове - има директори без мандатност, увековечили се като феодали!? И там трябва да се пипне, защото финансовия ресурс не е малък, а в управлението му са налице много проблеми (даже и злоупотреби!). Как в едни училища парите не стигат за отопление и мръзнат като животни, а в други с непълен норматив се раздават умопомръчителни бонуси и премии?!

  • Отговори (32) (5)
    3. добавен от: Анонимен 11 Януари, 15:05

    В с.Литаково трябва да се махне това прасе и да се назначи по-достоен човек, който да поеме този пост

  • Отговори (11) (23)
    4. добавен от: Анонимен 11 Януари, 15:20

    Обидите не ви правят ,,интелигентни и представителни"!Ако имате мнение го споделете и застанете с името си зад него.

    • (36) (6)
      1. добавен от: Анонимен 11 Януари, 15:45

      Не сме кандидати за директори. А истината трябва да се каже, преди да е станало късно. Изключително злобен, злопаметен, отмъстителен и заядлив човек е госпожата.

    • (19) (7)
      2. добавен от: Анонимен 11 Януари, 18:44

      До коментар 4. Който/която и да си съм много по-интелигентна и представителна от теб. Може би си ти тази жена директор на училището и си се засегнала от ИСТИНАТА.

    • (12) (7)
      3. добавен от: Анонимен 11 Януари, 19:26

      Добре е,че имате високо мнение за себе си.Блажени са вярващите,но нека хората да ви дадат оценка.Иначе може да живеете в заблуда за собствената си личност.

  • Отговори (17) (0)
    5. добавен от: Анонимен 11 Януари, 17:31

    Подайте сигнал,ако знаете нещо

  • Отговори (5) (1)
    6. добавен от: Петранка 11 Януари, 17:59

    Обърнете особено внимание на тези които са постоянно с празни класни стаи. Учениците се събират от кафенета и магазини, а на директорите не им пука.
    Важна е заплатата...

  • Отговори (27) (6)
    7. добавен от: Ирена 11 Януари, 18:51

    Г-жа Мария Илиева е един злобен, некадърен, недостоен и ужасен човек, който постоянно прави лошо на хората. Не заслужава да бъде на този пост в това училище, не си върши работата и е назначила напълно некадърни като нея учителки.

    • (11) (27)
      1. добавен от: Анонимен 11 Януари, 19:14

      Вие специалист м областта на образованието ли сте, имате ли необходивото образование или експертиза за да преценявате дали дадени кадри са кадърни или некадърни, злобни и отмъстителни? Хайде бъдете малко по-обрани.Това не е баничарница за да кажете тук правят хубави банички, а отсреща са боклук.

  • Отговори (4) (0)
    8. добавен от: Анонимен 11 Януари, 19:15

    Хахаха

  • Отговори (23) (10)
    9. добавен от: Ирена 11 Януари, 19:49

    До 1 под моят коментар. Научете се първо да пишете правилно и след това ме питайте дали имам нужното педагогическо образование. За ваше сведение не съм учителка, но познавам Илиева лично и знам що за стока е и как не си върши работата. Назначила е пълни боклуци наречени ,,учителки" и парадира , че е нещо повече

    • (9) (0)
      1. добавен от: Анонимен 13 Януари, 21:32

      Много си проста!! Само за Литаково си,

    • (8) (0)
      2. добавен от: Анонимен 13 Януари, 21:32

      Колибарка!

  • Отговори (6) (18)
    10. добавен от: София 11 Януари, 19:56

    Децата ни прости,а учителите пълни с пари,на почивки на наш гръб,почивки отпуски повече от колкото работа,по всички празници бонуси,онзи ден се опитвам да помагах на детето защото не може да откъсне, и като го попитах на какво си учат учителите, то отговори, ами на нищо,те си пушат и си пият кафета с нас,ти чакаш нещо да научим. Питам аз докога и защо.

Добави коментар:

Назад

Последвайте ни във Facebook

Обяви

виж всички
виж всички
виж всички

Анкета » коментари (4)

Ще има ли предсрочни избори отново?

Анкета » коментари (4)

Ще има ли предсрочни избори отново?

отговори
Да. Категорично! (191)
70% Complete
Не. Само се пазарят за порциите във властта. (124)
70% Complete
Не знам и не ме интересува. (47)
70% Complete
Поредната политическа глупост. (55)
70% Complete