Неделя, 24 Ноември 2024, 08:24

ОУ "Васил Левски" Видраре се включи в кампанията "Заедно против агресията"

16 Ноември 2013, 09:54
(0) (0)
Правец - Новини
Прочетена: 2544 9


Все по - неконтролируем става светът около нас! Все по  - често отпускаме ръцете си и “рисуваме” по лицата на другите с  боите на агресията. Все по-трудно задържаме обидите и подвластни на някаква модна линия, се поздравяваме  с псувни вместо с усмивка. Все нямат достатъчно време родителите за децата си - да ги изслушат, да поиграят заедно, да се поразходят с тях, да споделят. Все по-трудно става на  училището, събрало негативите от демокрацията  и надеждите на  родителите и обществеността, да се справи само с агресията. Убийствено звучи “компетентното” заключение  на всеки, който не е учител : “Така ги учат в училище”. Да, така е , само че преди да дойдат в училище, децата са чули, видели и запомнили какво са казали мама, тате, баба, дядо, кака, батко. После са изгле-
дали някой великолепен филм с насилие, кръв, секс и наркотици, минали са през интернета и, ако няма какво друго да правят и има кой да ги контролира, са дошли
на училище  да убият малко време, но без написани домашни и научени уроци.
Учителю, ти трябва да можеш, да искаш и да направиш онова, което е задължение на куп хора и институции, преди да запретнеш сам ръкави.
Не е толкова невъзможно, но е все по - трудно постижимо като краен резултат.

Ето какво направиха заедно учениците и учителите в ОУ ”Васил Левски “, с. Видраре. Седмицата от 11.11.до 15.11.2013 г. те посветиха на борбата с агресията  в изпълнение на  Училищната програмата за превенция на насилието .
Таблото  «Заедно против агресията» с полезни съвети  как да се владеем, когато сме ядосани, атрактивно  направено от големите ученици,  постави началото на седмицата. На 12.11.13 г. в интерактивното занятие «Моята личност и личността на другите» с участието на ученици  от V до VІІІ клас децата се  запознаха с най-важните права от Конвенцията  на ООН за правата на детето, научиха се как да откриват своите силни страни и как да помагат на различния да открие себе си и да се приобщи към колектива. Организирани бяха занимания, които помагат за изграждане на култура на мира и ненасилието в училището и дава възможност учениците да осмислят представата за собственото си „Аз”, да развият умения за ясно и точно себепредставяне, да оценяват адекватно своите силни страни, как се усеща неуважението, защо понякога хората проявяват неуважение към другите.
 Конкурсът за рисунка на тема «Отворени за доброто» спечелиха: Мартин Стойчев от VІІІ клас - І място, Георги Георгиев от VІІІ клас - ІІ място и Мария Маринова от V клас - ІІІ място. Победителите получиха награди.
 На 13.11.13 г. по идея на ІІ и ІІІ клас всички деца в училище  нарисуваха  своите ръчички   с  посланията си върху тях за толерантност и ги залепиха като слънчеви лъчи на оранжевочервеното слънце на таблото с име  «Като слънчева ласка»
В четвъртък четвъртокласниците представиха своята   «Стълба на агресията», върху която саморъчно нарисуваха скалата на агресията и написаха начините как да се овладява.
Учители от училището организираха лектория с родители на тема «Боят е израз на безсилие», като  заедно обсъждаха успешните методи за възпитание на децата. Психолога Красимира Цъклева даде своите професионални съвети на родителите за успешното общуване с децата, като наблегна на личния пример. « Мили родители, децата се учат от вас!е наръчника за родители, който учителите бяха подготвили  в помощ на родителите.
 Последният ден от седмицата завърши с презентацията на учениците  от VІІІ клас на тема «Толерантността и ние» и с конкурс за «Най - весела  карнавална маска», които провокираха усмивки и добро настроение у децата. Отново знай-добре изработените маски бяха наградени.
Те знаят, че трябва да бъдат добри. Нужно е  само да им се помогне - вкъщи, на улицата, в училище, в дискотеката, в автобуса - навсякъде и от всички, които имат желание да изгонят агресията в «дън гори тилилейски».
Заедно против агресията. Усмихни се!
 
 
 
     .


Източник: balkanec.bg

Коментари (9)

  • Отговори (0) (0)
    1. добавен от: Анонимен 16 Ноември, 18:40

    Браво за хубавите инициативи

  • Отговори (0) (0)
    2. добавен от: Анонимен 17 Ноември, 17:49

    А къде е Мая Пенчева

  • Отговори (0) (0)
    3. добавен от: Анонимен 17 Ноември, 19:43

    Обира лаврите.

  • Отговори (0) (0)
    4. добавен от: Анонимен 17 Ноември, 19:57

    Балканец , не е лошо да измислите мото : „ Заедно против правописните грешки. Усмихни се"! Пише се: „ ВДЪН гори тилилейски".

  • Отговори (0) (0)
    5. добавен от: Христина Ирчева 25 Ноември, 11:32

    Браво на учителите и учениците! А коментарите на номер 3 и номер 4 са в унисон с темата за агресията и злобата, която лъха от тях. Жалко!

  • Отговори (0) (0)
    6. добавен от: Анонимен 25 Ноември, 17:03

    Трябва ли госпожо да стоим равнодушни към правописните грешки?

  • Отговори (0) (0)
    7. добавен от: Анонимен като №6 25 Ноември, 18:23

    За №6
    Да изгоним "вдън гори тилилейски" вашите пропуски за пунктуацията - обръщенията се заграждат със запетаи, когато са вътре в изречението /..., госпожо, .../.

  • Отговори (0) (0)
    8. добавен от: Анонимен 26 Ноември, 15:46

    №7, май трябва за същите ''тилилейски гори'' да ''изпратим'' и Вашите умения относно учтивата форма на обръщение. Не мислите ли, че и Вие имате пропуски в последните си писаници?! Изрази като ''вашите пропуски'' в случая изискват главна буква. Приемайте градивно критиката и се учете от грешките си!!!

  • Отговори (0) (0)
    9. добавен от: Анонимен 14 Декември, 19:43

    :x

Добави коментар:

Назад

Последвайте ни във Facebook

Обяви

виж всички
виж всички

Анкета » коментари (1)

Как оценявате предложението за увеличаване на местните данъци?

Анкета » коментари (1)

Как оценявате предложението за увеличаване на местните данъци?

отговори
Подкрепям увеличението – необходимо е за поддръжка и развитие на общината. (8)
70% Complete
Не подкрепям – смятам, че данъците са достатъчно високи. (72)
70% Complete
Разбирам мотивите, но очаквам повече прозрачност и ефективност при разходите. (13)
70% Complete
Искам алтернативно решение (2)
70% Complete