Право на рекламация за некачествена туристическа услуга в рамките на 14 дни
Потребителите имат право да предявят рекламация за некачествена туристическа услуга в срок до 14 дни от установяване на несъответствието с договореното. Това напомни основателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова в интервю за Дарик радио.
Повод за това напомняне е сигнал от потребителка, която е резервирала настаняване в хотел на Българското Черноморие чрез туристическа агенция, но е била настанена в по-нисък клас стая от тази, за която е платила. Агенцията отказала да възстанови разликата в цените, аргументирайки се с това, че клиентката не ги е информирала веднага за проблема, което било записано и в общите условия на фирмата.
Габриела Руменова подчерта, че независимо от уговорките на търговеца, те са невалидни, ако противоречат на закона. Съгласно Закона за защита на потребителите, търговецът няма право да съкращава законния 14-дневен срок за предявяване на рекламация или да ограничава начините, по които потребителят може да подаде оплакването си.
Според закона, когато услугата не отговаря на договора, потребителят има право да получи услуга, която съответства на договореното. В случай че това не е възможно или би причинило непропорционални разходи за търговеца, потребителят има право на намаление на цената или разваляне на договора.
Източник: balkanec.bg
Няма добавени коментари