Събота, 14 Декември 2024, 03:29

Предложението на кмета Гавалюгов за 3 кръгови кръстовища не бе подкрепено от ОбС-Ботевград; На другата сесия отново ще бъде внесено

29 Ноември, 02:07
(0) (0)
Ботевград - Новини
Прочетена: 2766 28


Дълга дискусия предизвикаха трите поредни докладни внесени от кмета Иван Гавалюгов и касаещи изграждането на 3 кръгови кръстовища в Ботевград, които към момента се регулират със светофарна уредба.

„Специално двете кръстовища – при Болницата и това, което е между ул. „Г. Раковски“ и „България“ , има голям пътникопоток. Ако този пътникопоток го вкараме в кръгово, гарантирам ПТП-та и инциденти с пешеходци. В крайна сметка, за мен е по-важно един ученик да се прибере вкъщи жив и здрав, отколкото един автомобил да закъснее с 5 сек. на светофара“, заяви общинският съветник Борис Дренов.

Ето и още позиции на общински съветници:

Георги Данов: „Моят въпрос към общинското ръководство е какво налага замяната на съществуващите в момента светофарни уредби с кръгови кръстовища? Правен ли е анализ на трафика на града и вследствие на този анализ направена ли е оценка от необходимостта за въвеждане на кръгови? 2021 г. се обсъждаше Генерален план за организация на движението в Ботевград. Тогава по време на обществените обсъждания пътните експерти изказаха мнение, че улиците в града са тесни което е основна пречка за изграждане на кръгови движения. Тогава Вие, г-н Гавалюгов, казахте, че общината е разглеждала различни варианти за реализиране на кръгови кръстовища но единственото място с достатъчно пространство е входът откъм с. Врачеш. Смятам че този въпрос има нужда от по-голямо обществено обсъждане.“

Петя Кочкова: Това кръгово, при Залата, преди 5-6 години го гласувахме, не се реализира. Не сме реализирали още 1 кръгово и се появяват още 2 – при Болницата и при „Гесик“ - през 200-300 м. кръгови. Само си я представям тези нелепа картинка. Това е излишен разход на средства. Има си светофари, улиците са тесни, Ботевград е малък град и аз ще Ви запомня като Кмета на безумните еднопосочни улици и кръговите движения.

Димитър Романов:  Аз ще подкрепя идеята и за 3-те кръгови кръстовища, тъй като аз съм професионален шофьор и доста често пътувам и в чужбина. Ще дам пример защо смятам че има нужда от кръгови:
При неработещ светофар на Болницата никой не знае къде да отиде. На залата на „Спортна среща“, пак при неработещ светофар, никой не знае кой е с предимство, защото културата на движение по пътищата ни е такава, че не разпознаваме знаците и не знаем кой е републиканският път. Най-голяма необходимост има при фирма „Гесик“ – кръстовището на „Цар Освободител“ и ул. „Цар Иван Шишман“ там стават най-много ПТП-та, заради улиците, които се вливат в основния път. Затова аз ще подкрепя тези три докладни. Смятам, че най-урегулираното кръстовище е кръговото.

Кметът Иван Гавалюгов отговори на критиките и въпросите:

„Провели сме задълбочено проучване и консултации с експерти по организация на движението. Предимства на кръговите кръстовища: Светофарните уредби не работят постоянно, кръговите са по-безопасни, защото не предполагат развиване на по-високи скорости. От екологична гл. т. – повече газови изпарения от чакащите автомобили по светофарите. При фирма „Гесик“ кръговото ще бъде с много голям диаметър – 12 м. Там се налага да стане кръгово с 4 вход-изхода, като ще отчуждим около 200 кв. м частен имот. И трите кръстовища позволяват автобуси и ТИР-ове да преминават през тях.“

Общинските съветници не подкрепиха докладната, като коментарът на кмета след гласуването бе: „Добре, следващата сесия ще го внесем отново.“




Източник: balkanec.bg

Коментари (28)

  • Отговори (13) (5)
    1. добавен от: Цветков 29 Ноември, 06:58

    Фирма ЛКС да направи кръгови веднага

  • Отговори (26) (6)
    2. добавен от: Анонимен 29 Ноември, 07:06

    Нали оправиха улиците в грда и селата та вече кръгови правят. По селата е Кербала, ама ние кръгови ще правим, и както е написал първия, важното е ЛКС и близки по кмета фирма да строят, да има мат'риал

  • Отговори (14) (2)
    3. добавен от: Анонимен 29 Ноември, 07:18

    При Лидл и Кауфланд също трябва сфетофар. Там също трудно може да пресече пешеходец.

  • Отговори (6) (7)
    4. добавен от: Венелерин 29 Ноември, 07:42

    Много добро предложение и задължително трябва да се случи,а за в бъдеще може да се мисли и за нива.

  • Отговори (9) (8)
    5. добавен от: Анонимен 29 Ноември, 08:41

    Крайно време е да се подобри организацията на движение в този град.Кръговите кръстовища отдавна се използват по пътищата в света,но специално в Ботевград е необходимо да има само едно на входа на града при фирма ГЕСИК.Другите две кръстовища при Болницата и при Градския парк са си добре урегулирани със светофарна уредба и оправдания ,че тя често не работи не са основания за промяна.Нека се отчита и обстоятелството,че освен автомобили в този град се движат и пешеходци (майки с детски колички,възрастни хора) и велосипедисти(не включвам безсмислените тротинетки) и е важно да се гарантира и тяхната безопасност.

    • (7) (2)
      1. добавен от: Анонимен 29 Ноември, 10:29

      Същото го казаха от БСП и КОНПИ, на Гесик е ОК, щото няма толкова пешеходци, но на болницата и Спортна среща не е добре. Да, кръгови се слагат където има автомобилен трафик и задръствания, но не и при много пешеходци. не могли да се оправят като нямало светофар?!? Та те тогава с кръгово ще гледат като невменяеми. И още половината шофери в Ботевград не са се научили, че се спира на пешеходна пътека. При зелен светофар не спират да осигурят предимство на пешеходците, камоли с кръгово.
      Да хванат да гледат камерите на кръстовището за Врачеш да видят колко ситуации има всеки ден, въпреки че пешеходеца се чувства сигурен като пресича на зелено.
      Хайде да оправят траповече по селата и да върнат заемите на общината, пък после да мислят за кръгови.

  • Отговори (17) (3)
    6. добавен от: Михаил Георгиев 29 Ноември, 09:42

    Какви кръгови на тия тесни участъци бе, вие сте ненормални. И какъв е тоя пътникопоток. :D Увеличение на трафика и то не толкова драматично има само към 7:30 и 17:00, което е нормално във всеки един град. Вземете та асфалтирайте неко улица, че е смрад насекъде, потрошихме си колите. Иначе тоя град има много потенциал и много плюсове от това, че е малък и има резон да се развие и много бързо да стане на пуканка, маа тия на снимката са бавноразвиващи се нефелници, къде го управляват по някакъв безумен начин.

  • Отговори (15) (1)
    7. добавен от: Анонимен 29 Ноември, 09:56

    Метро също трябва, поне две линии! От Зелин до Севера и от Изтока до Фантастико. Европейци ли сме или кво? :)

  • Отговори (9) (3)
    8. добавен от: Анонимен 29 Ноември, 09:59

    Града определено има нужда от кръгови, но не на безмислени места. При Гесик е задължително. При Зелената къща също ще бъде функционално. На 5те кьошета ще се облекчи трафика много повече от колкото на болницата и парка където светофарите са достатъчни.

    • (5) (0)
      1. добавен от: Анонимен 29 Ноември, 10:31

      Евала, един да има обективна оценка за нещата.

  • Отговори (10) (0)
    9. добавен от: Анонимен 29 Ноември, 10:03

    Не е належащо това, половината град е с изкъртени улици, другата половина с дупки по асфалта, за селата да не говорим! Нека първо се оправят текущите проблеми а тогава да мислим за "подобрения" ( не случайно в кавички)

  • Отговори (9) (3)
    10. добавен от: Анонимен 29 Ноември, 10:44

    Г-н Романов, уважавам мнението Ви, но: На всички кръстовища има знаци, който важат при неработещ светофар! Представена ли е статистика за брой катастрофи в последните 5 години на посочените кръстовища? Ако има такава статистика, какво показва тя? И ли просто търсим начин да хвърлим едни пари и да се "гордеем", че сме малък град с най-голям брой кръгови кръстовища. Идеята за тях ми се вижда смешна на фона на състоянието на пътната мрежа.

Добави коментар:

Назад

Последвайте ни във Facebook

Обяви

виж всички
виж всички

Анкета » коментари (4)

Как оценявате предложението за увеличаване на местните данъци?

Анкета » коментари (4)

Как оценявате предложението за увеличаване на местните данъци?

отговори
Подкрепям увеличението – необходимо е за поддръжка и развитие на общината. (21)
70% Complete
Не подкрепям – смятам, че данъците са достатъчно високи. (173)
70% Complete
Разбирам мотивите, но очаквам повече прозрачност и ефективност при разходите. (26)
70% Complete
Искам алтернативно решение (10)
70% Complete