Онлайн платформата "Ние, потребителите" обръща внимание на неясното и недостатъчно информирано въвеждане на такси за малките найлонови торбички в една от големите вериги за хранителни стоки. Според организацията, търговците не спазват напълно изискванията на Закона за защита на потребителите относно информирането на клиентите за новите такси.
Липса на видима информация
При посещение в два обекта на веригата се установи, че макар да има табели с информация за новата такса, те не са поставени в непосредствена близост до ролките с торбичките, както изисква член 15 от Закона за защита на потребителите. Много клиенти разбират за начисляването на 5 стотинки за торбичка едва след като видят касовата си бележка. Основателят на "Ние, потребителите" Габриела Руменова коментира, че това води до недоволство и объркване сред потребителите.
Няма ясна нормативна база
Служителите в магазините не могат да обяснят на клиентите по кой нормативен акт е въведена таксата. Част от тях препращат към плаката в магазина, който не съдържа такава информация, а други - към уебсайта на веригата. На основния сайт няма новина по темата, докато на другия сайт на веригата се посочва, че таксуването е част от усилията за по-зелена околна среда, без да се уточнява конкретна зелена програма или нормативен акт.
Европейски регулации и бъдещи забрани
Напомняме, че таксуването на пластмасовите кутии за храна е в изпълнение на наредба за намаляване на употребата на пластмаса в България. Въпреки това, клиентите все още не могат да използват свои собствени кутии в магазините, за разлика от много други държави. Според нов европейски регламент, от 2030 г. малките найлонови торбички ще бъдат забранени, а крайните дистрибутори ще трябва да предоставят възможност на клиентите да си носят собствени съдове и да предлагат 10% от продуктите в опаковки за многократна употреба.
Препоръки към потребителите
За да избегнат недоразумения и допълнителни такси, от "Ние, потребителите" препоръчват клиентите да следят внимателно всяко маркиране на продуктите на екрана на касата и да се уверят в коректното отразяване на отстъпките. Това ще помогне да се засекат евентуални грешки и допълнителни начисления към сметката.
Публикувано на 22.11.2024г. 16:22 | Дава под-наем
Публикувано на 19.11.2024г. 18:03 | Продава
Публикувано на 18.11.2024г. 09:48 | Дава под-наем
Публикувано на 17.11.2024г. 17:50 | Продава
Публикувано на 15.11.2024г. 07:51 | Продава
Публикувано на 22.11.2024г. 22:15 | Предлага
Публикувано на 22.11.2024г. 07:50 | Предлага
Публикувано на 21.11.2024г. 06:12 | Търси
Публикувано на 20.11.2024г. 17:25 | Предлага
Публикувано на 20.11.2024г. 15:15 | Предлага
Публикувано на 2.11.2024г. 19:25 | Продава
Публикувано на 27.10.2024г. 20:18 | Продава
Публикувано на 25.09.2024г. 14:16 | Продава
Публикувано на 23.09.2024г. 10:25 | Продава
Публикувано на 9.09.2024г. 16:33 | Продава
Правилно! Трябва да има някакъв контрол. Бабичките ( и не само) влизат в Кауфланд и започват да късат по 50 пликчета едно по едно за вкъщи. Това, че не ги заплащат увеличава потреблението на найлонови торбички с цел и без цел, което не е добре. Като няма акъл народа, ще си плаща!
Сигурно и ти имаш баба и не е нормално да пишеш бабичките. Напротив, именно печалбата на картелите наречени "големи" вериги от тези 5 стотинки на торбичка без да спазват закона за защита на потребителя увеличава потреблението. Тези вериги имат достатъчно възможности да премахнат тези найлонови торбички, но не го правят. И отделно, че не спазват закона за обозначение на цената. 1000 човека на ден по 5 стотинки. Умножено по всички филиали на веригата в България и след това по 365. Сумата е доста добра за тях от една уж дребна таксичка. Аз не им плащам и дано повече хора да не плащат, а на тези вериги грам не им пука за екология, всичко е с цел максимална печалба, като доста често е придружена с потъпкване на законите.
Баба ти някога направо не знам как е оцеляла без торбички.
Какво означава "Бабичките (и не само) влизат в Кауфланд и късат по 50 пликчета едно по едно за вкъщи!" Ядене ли ще готвят с тях?
Накъсаните торбички влизат в употреба още на паркинга на "Кауфланд", защото хранителни и нехранителни продукти се слагат в багажника на едно място. Ако си купил примерно две, три зелки, пакет захар, пакет брашно, едно олио, едно веро, няма ли да ги сложиш поотделно в пликове? Пакетчета с кайма, кутия с маслини, няколко сладоледа, няма ли да ги сложиш в пликчета?
Всички го правите, само че тук се правите на интересни.
Лидъл, Кауфланд и Била са картел!
Лидл и Кауфланд са на една и съща компания - Шварц.
#2, всички, които го дрънкате това, все сте там.
Лидл в Ботевград ще фалира
Ще фалира, защото не работят като в другите Лидл-и.
АИДУЦИ
Това решение да се плащат тънките найлонови пликчета, в които се слагат немити продукти, с оправданието за екологични ограничения е също и още по-цинично , както заплащането на пластмасовите кутийки, които нямат алтернатива. Ако има нормални държавни контролни органи, вкл. икономическа полиция, КЗП, ..., тази порочна, цинична, алчна практика трябва да бъде премахната! ХУБАВОТО Е, ЧЕ В БОТЕВГРАДСКИТЕ МАГАЗИНИ "ЛИДЛ" И "КАУФЛАНД" НЕ СА ВЪВЕЛИ ПОСЛЕДНАТА ПОРОЧНА ПРАКТИКА. ДНЕС ПАЗАРУВАХ В "ЛИДЛ", КУПИХ ПРЕСНИ КАРТОФИ В ПЛИКЧЕ И НЕ СА МИ ТАКСУВАЛИ ПЛИКЧЕТО ДОПЪЛНИТЕЛНО. НО ПЛИКЧЕТАТА СЕ ТАКСУВАТ, ЗАЩОТО ИМАТ ГРАМАЖ И СЕ МЕРИ СТОКАТА С ТЯХ. Ако въведат тази порочна практика, ще стане истинска свинщина, като започнат всички да слагат върху лентата направо немити зеленчуци и плодове. А за поредната цинична практика относно тънките найлонови пликчета писаха, че е била въведена в "Т маркет". В Ботевград не знам да има такъв и по-добре!
В ботевградския "Кауфланд" пазарувах миналия петък. На бележката не видях да са таксували тънки пликчета. Аз си слагам нещата в такива пликчета от хигиенна гледна точка, особено когато се пазаруват немити зеленчуци и плодове и не е редно да се слагат директно на лентата. Меря продуктите с пликчетата, а те имат грамаж, съответно се таксуват. ЗА СЪЖАЛЕНИЕ, НЕ БЯХА НАЛИЧНИ НАЙ-АКТУАЛНИТЕ ПРОМОТИРАНИ СТОКИ, ЗАРАДИ КОИТО ОСНОВНО ГИ ПОСЕТИХ СЛЕД РЕКЛАМАТА ЗА ГРУХАНА ПШЕНИЦА И БИСЕРЕН ОРИЗ, КОИТО НЕ БЯХА ПОСОЧЕНИ СЪС ЗВЕЗДИЧКА КАТО ОГРАНИЧЕНИ КОЛИЧЕСТВА. В ПЕТЪК ТРЯБВАШЕ ДА ГИ ИМА, НО ГИ НЯМАШЕ ОТ СУТРИНТА. ОТ НОВИ ПРОДАВАЧ-КОНСУЛТАНТИ ПОЛУЧИХ РАЗНОПОСОЧНА ИНФОРМАЦИЯ – ЕДНИ КАЗАХА, ЧЕ МОЖЕ ДА ГИ ИМА СРЕД ГОЛЕМИ БАЛИ В СКЛАДА, А ДРУГИ, ВКЛЮЧИТЕЛНО ОТ НОВИТЕ НА "ИНФОРМАЦИЯ" КАТЕГОРИЧНО ЗАЯВИХА, ЧЕ ГИ НЯМА, ЩОМ НЕ СА ЗАРЕДЕНИ ПРЕДИШНАТА ВЕЧЕР. Докато пазарувах, една чистачка с масивна машина постоянно ми се навираше в краката, количката и ми дишаше във врата, почти залепена. Накрая при поредното бутане на количката ми, обилно я опипа на дръжката... На касите се струпаха големи опашки от хора, а дълго време нямаше добра организация за обслужване на повече от една каса. Туткане, мотаене, влизане, излизане и не информират клиентите... Имат някои работници с лошо възпитание, неуважителни...
Изненадващо в петък по обяд беше претъпкано с хора в Кауфланд! Трудно беше придвижването с колички, касите бяха претрупани с народ, но бяха отворени всички. 6 каса беше обявена за пазаруване без дебитни и кредитни карти, само кеш и от информацията се извиниха на клиентите.
Сега когато се плащат малките торбички в Тмаркет който иска пак си слага в джоба за в къщи Тмаркет грешна ви е политиката Отблъсквате клиентите
Ако някои знаят дали в Ботевград и общината има такива алчни, нагли търговци, нека да споделят кои са, та да ги избягваме?
С такива "управители" какво да очакваме от Лидл и Кауфланд в Ботевград , чувам че и регионалните им са същите некадърници, като шефчетата на магазините тук.
Боклуци,да ви таксуват, не знам къде.