Телефон 112 - неефективен в бедствието
Поредни проблеми със спешен телефон 112 -сигнализират десетки граждани, че в кризисната ситуация през почивните дни не са могли да се свържат с националния телефон. Това сочи информацията на телевизия bTV.
Централата на Телефон 112 се намира в сградата на Гражданска защита в квартал "Дианабад". Директорът Стоян Граматиков отказа да пусне екипа на bTV в КОЛ центъра с обяснението, че служителите вече са много стресирани от камери.
Не по-малко стресирани са обаче и хилядите, които нямат друга алтернатива, освен струващия на българския данъкоплатец десетки милиони лева спешен телефон 112, който според много наши зрители не е работил точно, когато ситуацията в страната беше най-напечена.
Историята и комуникационните проблеми на един потърпевш:
Кристина Терзийска решила да изкара почивните дни с приятели в района на Боровец. Но в неделя сутрин с изненада установили, че нито ще могат отидат на ски, нито да се приберат. Паднали дървета блокирали пътя.
„От 9-9:30 ч. започнахме да звъним на 112, но съответно никой не вдигаше, даваше свободно, но никой не вдигаше. Впоследствие решихме да звъннем и на полицията, и на пожарната на тези телефони, които са от едно време - отново никой не вдигаше”, разказа Кристина Терзийска.
Опитите за свързване с телефона за спешни случаи започнали още от през нощта. Управителят на комплекса, в който отседнали Кристина и компанията й, видял падналите дървета преди полунощ. Бедстващите младежи се свързали с близки и приятели и с bTV, и така сигналът стига до началника на местната пожарна.
„Човекът се свърза с нас и се оказа, че те самите не са знаели за това, че има нападали дървета по пътя и през цялото време поддържаха връзка и искаха от нас информация къде има препятствия. И реагираха страшно бързо”, каза Терзийска.
Вчера от Национален център 112 обясниха, че проблеми със свързването с горещия телефон е имало на много места, но те са били, цитирам "комуникационни". Тоест в мрежата на мобилните оператори.
Според Калина Терзийска обаче се оказва, че ние имаме един номер за бързо реагиране, който е неефективен. След преживяното премеждие остава горчивият вкус не от зимата, а от недостатъчната оперативност на компетентните институции, обобщи потърпевшата.
Вчера ви разказахме и за друг парадоксален случай с телефон 112. Операторът беше препоръчал на затрупани туристи да се обадят на следващия ден.
Директорът на Национална система 112 Стоян Граматиков обаче отказа коментар с аргумента, че е прекалено ангажиран със служебните си задължения.
Източник: btv.bg
Търсят служители които да работят на тел.112. Срок до 17.02.2012
http://www.dhr.mvr.bg/Competition/Others/112_499.htm
За допълнителна информация: група “Човешки ресурси” на ДНС 112 - МВР – тел.: 02/960-10-327.