Вълчев: Към момента няма риск за учителите в детските градини
Към момента не съществува риск за заетостта на педагогическите специалисти в общинските и държавните детски градини. Педагогическите специалисти в частните детски градини ползват същите права, както и тези в общинските и държавните детски градини, но тяхната заетост може да бъде гарантирана само от техния работодател. Това заявява министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в писмен отговор на парламентарен въпрос за това какви са мерките за подкрепа на учителите в детските градини при извънредното положение.
В детските градини не се осъществява дистанционно обучение, тъй като на тази възраст не е подходящо децата да използват активно електронни устройства. Това важи за всички видове педагогически специалисти в детските градини, пояснява министър Вълчев.
Той информира, че различните детски градини са предприели инициативи, свързани с разпространението и публикуването на дейности, подходящи за реализиране вкъщи с родителите, но те имат за цел да подкрепят семействата в този труден период, без да имат задължителен характер, предава БТА.
Министерството на образованието и науката съвместно с Националното сдружение на общините и след обсъждане със социалните партньори, изпрати примерни практики за оползотворяване на времето в условията на извънредното положение, осъществявани в отделни общини, съобщава министър Красимир Вълчев. Той уточнява, че съгласно изпратените препоръки, дейността на педагогическите специалисти следва да бъде организирана при спазването на разумен баланс между заетост и използване на платен отпуск. Подходящо за учителите на трета и четвърта група е прилагането на режим на работа 2/3, при който в една седмица два дни са работни и в три дни те ползват платен отпуск, като следващата седмица е обратното. За учителите на първа и втора група - режим на работа 1/4, при който в седмицата един ден е работен, а в останалите четири дни те ползват платен отпуск. Съобразно конкретните потребности за подкрепа на децата може да бъдат включени психолози и педагогически съветници също в режим 1/4. По този начин може да се предотврати рискът от изчерпване на платения годишен отпуск, казва образователният министър.
Министерството на образованието и науката съвместно с Националното сдружение на общините и след обсъждане със социалните партньори, изпрати писмо до всички общини с разработени препоръки, които са на база на работещи практики за детските градини в условията на извънредното положение, отговаря Красимир Вълчев в отговор на друг парламентарен въпрос.
Дейностите на непедагогическия персонал е подходящо да бъдат организирани съобразно конкретните потребности на детската градина, като периодът до отпадане на ограниченията може да бъде използван за поддържане на оптимални условия и за извършване на необходими текущи дейности, включително на основно почистване и хигиенизиране, на освежаване и дребни ремонти, и на грижа за дворните пространства, обяснява министър Вълчев.
Той информира, че непедагогическите специалисти биха могли да се включат и в дейности за подкрепа на педагогическите специалисти, като например в носене по домовете на дидактическите материали на децата от детските градини. Трябва да се има предвид, че тези дейности се осъществяват единствено при съгласието на родителите и при строго спазване на въведените мерки за социална изолация и за използване на лични предпазни средства, предупреждава министър Красимир Вълчев.
Източник: dnes.dir.bg
Пълни глупости
Не всички учителки могат да работят на компютър
Не могат да работят, но искат децата да могат. И голям зор оценки да пишат, малките им е трудно толкова бързо да свикнат по този начин на обучение, особено за изпитване. Но кой ли го интересува. Прочитат си урока на скайпа и са готови, а децата после сами да се оправят
Поне от 10 години всички учителки трябва да работят с компютър - това го има в длъжностната им характеристика и е задължително.
Всички учители имат курсове за Ком. грамотност, помислете какви документи представят. А за всичко това са виновни директорите на училищата.
Е какво още да направи, да го учи вместо ученика ли? Или най-после видяхте, колко е "лесно" да се работи с децата ви(щото се разбира от мрънкането ви, че са вашите, иначе надали щяхте да плюете, нали не ме касае...)
И да, компютърно грамотни сме и работим в различните образователни платформи, но вие, ако сте комп. грамотни що не помагате на децата си, нали са ваши...?!
Много злоба лъха от думите ти! Ако така работиш и с децата, жална им майка! Такива даскали могат само за отблъснат децата от училището!!!! Повечето учители са полуграмотни, но с големи претенции! Но без покритие! Гледах и виртуални уроци, но са поднесени така, че децата трудно могат да ги усвоят. Но отчитането от министерството ......колко голям напредък имало! Тежко ни .... Човек остава без думи, когато трябва да коментира образованието!
Грамотни сте, но не всички
Не да учи вместо ученика! Да предаде материала по такъв начин, че ученика да го разбере! Да запали искрата в детето, да разясни, да посочи любопитни факти! Да повтори и затвърди! Да си свърши работата като учител, а не да оставя на родителите да вършат неговата работа... Да се съобрази и с това какво дава за домашно! Не всички учители го правят. Но всички се редят на банкомат и обясняват колко са неграмотни децата и колко са некадърни родителите! Да не говорим за отношението към децата! Някои не заслужава да се нарекат учители! Внимавайте! Родителите Ви слушат как истерясва те без причина! На всички ни е трудно, но Вашата задача е и да възпитават! Да давате пример!
А да не говорим, че някои от отличничките ги видяхме колко са отличнички
Да си учител е призвание, не всеки го има. Да си родител слава богу не е призевание и всеки си мисли, че го има
Възпитаването и даването на добри примери трябва да е взаимно и постоянно. Не само учителят, а и родителите трябва да възпитават. За призванието да си учител съм съгласна, но така е с всяка работа. За истерясването, както пишете, не мога да се съглася и се питам за какво му е на един учител да истерясва, ако и родителят си върши работата и помага на собственото си дете да се справя с поръченията на учителите си. Да успява, да добива самочувствие и да се развива! И друго, от собствен опит го казвам: На преподавателя е по-трудно в настоящия момент( преподава, но и чрез обратната връзка се опитва да рецензира процеса на усвояване, да насърчава, да похвали). Не се касае само за преподаване, проверяват се домашни, подготвя се за следващото преподаване, кое и как да изложиш на първо място, кое от многото е най-важно и трябва за цял живот, кое е плява и запълване...
Спирам до тук, няма смисъл, то е като искрата, за която пишете.... Който иска е разбрал!
Да отивам до банкомата, че и аз имам деца и нищо че само аз сега работя вкъщи и те трябва да се хранят, не само децата на родителите
Така е. Ако се хванат заедно учител, родител и дете резултатите няма да закъснеят. Ситуацията е такава, че в момента и на учителите, и на родителите, и на децата им е трудно. Още малко и ще свърши. Някои учители обаче са класи над други. С удоволствие и уважение слушам как преподават. Някои хора са преквалифицирари за 2 години, ама самочувствие до небето.. без покритие! Има хора и хора! Идеята на ситуацията е да си помогнем взаимно. Не ми е приятно да чувам как се крещи на деца, как се навикват. Искам един нормален образовтелерн процес, от който да има реална полза. А не претоварване и препускане напред..
А какво става с непедагогически персонал. В неплатени отпуски ли?
Когато сме обвързани с кетъринг, нямаме право да работим и помощник възпитателите сме пуснати в неплатен отпуск